Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

7 tipů pro zvýšení počtu rezervací online

jak zvýšit rezervace na webu

V minulém článku jsme vám představili, jaké můžete využívat systémy na rezervace online. Ať už zvolíte jakéhokoliv pomocníka pro online rezervace, můžete si za další cíl stanovit navýšení počtu rezervací. Připravili jsme pro vás sedm praktických rad, které vám v tom pomohou.

1. Vytvořte atraktivní a srozumitelné stránky

Když na internetu uděláte skvělý první dojem, máte napůl vyhráno. A to platí pro všechny části webu. Vše by mělo být vyladěné do nejmenšího detailu. Po vzhledové i obsahové stránce. Hezké grafice a obrázkům by tak měly odpovídat i důmyslně řešené funkční prvky, jak jsou navigační tlačítka, vysvětlivky k případným zkratkám a další.

Dejte si obzvlášť záležet na sekci s rezervacemi. Objednávková podstránka musí být přívětivá, přehledná a snadná na obsluhu. Naveďte zákazníka k tomu, co má udělat. Nenechte ho tápat a klikat zbytečně.

  • Potřebujete, aby vám do políčka s názvem Poznámka doplnil nějaké informace? Přesně vypište, které to mají být.
  • Potvrdíte mu rezervaci na mobilní telefon? Informujte ho o tom v odpovídajícím kroku rezervace.
  • Pokud to charakter vašich služeb dovoluje, připojte např. do postranních panelů seznam vašich výhod nebo fotografie.
  • Připomínejte uživateli, že dělá správně, když se rozhodl pro vás.

TIP: Přečtěte si více o tom, jak ovlivňovat konverzní poměr.

2. Myslete i na překlad

Poskytujete své služby i cizojazyčné klientele? Pak si web, nebo minimálně rezervační formulář a pokyny k jeho vyplnění, zaslouží přepínatelné jazykové mutace. Sázkou na jistotu je angličtina, avšak pokud např. 30 % vašich zákazníků tvoří německy hovořící lidé, zvažte i přidání němčiny na web. Investice do překladatele se vám určitě vrátí, můžete z ní dokonce vytěžit konkurenční výhodu.

3. Využívejte sílu akčních nabídek a bonusů

Rezervační podstránka může sloužit i jako jedinečná příležitost přesvědčit zákazníka, ať si rovnou objedná více, protože se mu to vyplatí. A vy si ho tak nebudete muset pro příště získávat znovu. Jestliže nabízíte množstevní slevy nebo jiné podobné výhody, uveďte to na viditelné místo na webu i u rezervace, ne pouze do ceníku či na úvodní stránce.

Nemusíte bodovat jen s „velkými věcmi“. Někdy stačí i menší bonus, jako je například u ubytování Wi-Fi zdarma nebo prodloužený check-out u pobytu na více nocí.

4. Propojte rezervační systém s e-mailingem

Dokončenou rezervací (konverzí) by v žádném případě vaše snaha neměla končit. Spíše naopak. Hýčkejte si zákazníka a budujte s ním vztah ještě před tím, než se setkáte. Jak na to? Informujte ho, bavte ho, připomínejte se mu. Postarat se o to mohou automatické e-maily, ve kterých můžete děkovat za projevenou důvěru nebo předat užitečné tipy a informace – třeba o tom, jak se k vám pohodlně dostane a co dělat, pokud potřebuje zamluvený termín zrušit.

rezervaci potvrďte emailem

A stejné kroky mohou následovat i po využití služby. Projevte zájem o názor, ptejte se na spokojenost, nabídněte slevu na další rezervaci… Existuje nespočet možností, jak udržet zákazníkovu pozornost, aby si na váš vzpomněl i příště.

5. Získávejte recenze a zveřejňujte je na webu

Teď trochu zavítáme do oblasti psychologie. Přiblížíme si fenomén „social proof“. Už jsme se jím zabývali z pohledu zvyšování konverznosti webu. Takže zde jen letem světem, o co jde. Závěry výzkumů udávají, že až 70 % uživatelů udělá závěrečné rozhodnutí o nákupu produktu nebo služby na základě toho, zda a jaké má reference.

Co z toho všeho vyplývá pro vás? Že byste si určitě měli najít čas na získávání a zveřejňování recenzí na svých webových stránkách. Velmi lehce nastartujete u potenciálního zákazníka vznik důvěry vůči vám a budete zase o krok blíže k úspěšnému prodeji.

Vytvořte krátký a jednoduchý formulář, jehož vyplnění nezabere moc času, a posílejte ho klientům. Aby se vám vracel co nejvyšší počet, motivujte ke spolupráci, nabídněte např. slevu nebo jakýkoliv jiný bonus do budoucna.

recenze zákazníků na webu

6. Buďte neomylně responzivní

Stále více uživatelů přistupuje na internet přes mobilní zařízení – chytrý telefon nebo tablet. Pamatujte na to při vytváření a úpravách webu. Musí se správně zobrazovat jak na menším displeji o velikosti 4″, tak i na běžném PC monitoru s velkou úhlopříčkou. A i zde připomínáme, že bezproblémové zobrazení se týká všech součástí stránek webu, od homepage až po sekci s kontakty.

7. Vylepšete fotky

Určitě jste se už někdy setkali s názorem, že obrázek vydá za tisíc slov. To je sice pravda, ale pamatujte na to, že to nemusí platit jen v pozitivním smyslu slova. U fotografií je hranice mezi vyvoláním dobrého a špatného dojmu opravdu tenká.

Proto objektivně zhodnoťte galerii a zamyslete se nad tím, jestli na vás působí dobře. Ukazuje vaše podnikání v nejlepším možném světle? Nebo by záběry snesly zdokonalení? Někdy vše zachráníte jen důkladnější postprodukcí (ořezy, zvýšení kontrastu, zintenzivnění barev, křivky apod.), jindy bude rozumnější kompletní přefocení. A nenechte se mýlit, na atraktivních záběrech staví nejen hotely a penziony, ale jakákoliv služba, u které zákazníka čeká návštěva konkrétních prostor.

 

V článku jsme probrali, jak můžete svůj byznys zase o něco posunout díky online rezervačnímu systému umístěnému na vašich webových stránkách. Také jsme vám předali pár rad, co zjednoduší „honbu za konverzemi“. A teď už je to na vás. Budeme rádi, když se o své zkušenosti podělíte s ostatními čtenáři – napište je do komentářů níže!

V MioWebu se starám o marketing a prodej. Posílám Vám e-maily, hledám a sepisuju pro Vás tipy nejen okolo webů a e-shopů, ale i podnikání a marketingu na internetu, které Vám pomohou se prosadit a vydělávat.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.