Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

8 nápadů, díky kterým vytvoříte skvělou podstránku „Kontakt“

kontaktní stránka webu

Nenápadná, ale hodně důležitá – taková je podstránka s kontaktními údaji. Často patří mezi nejnavštěvovanější na webu. Když se na ní uživatel ocitne, chce se s vámi spojit, a to většinou kvůli tomu, aby se stal vaším zákazníkem. Proto mu na tomto místě bezpodmínečně musíte dát vše, co potřebuje. A ideálně v líbivém provedení, kterým mu řeknete: „Ano, opravdu uděláte dobře, když nás kontaktujete.“ Inspirujte se našimi tipy a získejte jistotu, že vaše sekce s kontakty pokaždé splní to, co od ní očekáváte.

1. Čísla a adresy nestačí

Kontaktní podstránka webových stránek by měla být pomocníkem a nejen přehledem telefonních čísel a adres. Proto vysvětlujte a dávejte instrukce. Nenechte návštěvníka, aby si cokoliv domýšlel nebo aby musel po dalších informacích pátrat třeba jinde na internetu.

Zvedáte telefony jen v určitou denní dobu? Věnujete se e-mailovým zprávám i o víkendu? Nachází se blízko vaší prodejny zastávka MHD? Takové užitečné informace rozhodně nesmí chybět. Uveďte vše, co usnadní kontaktování, ušetří čas a smaže pochyby.

2. Buďte akční, vyzývejte

Uživatelé obvykle nevědí, co mají dělat, dokud si to nepřečtou. Vyplatí se proto návštěvníka trochu „popostrčit“, abyste zahnali případné váhavé myšlenky. Takže používejte výzvy k akci typu „zavolejte nám, napište nám, navštivte nás, zeptejte se“ apod. A když k tomu přidáte ještě zdvořilá doplnění, že rádi poradíte či se těšíte na setkání, bude to naprosto dokonalé.

3. Uveďte všechny používané kanály

Máte profil na sociálních sítích? Pak mezi kontakty nesmí chybět odkaz. Nespoléhejte se na to, že se tam návštěvník proklikne přes link v patičce nebo zmínku na homepage.

4. Jednotný styl a tón komunikace

Buďte konzistentní. Co to znamená? Že i kontakty budou svou formou odpovídat zbytku webové prezentace. Barvy, fonty, grafické prvky, poznávací znamení, způsob vyjadřování, jazykové prostředky, to všechno musí souhlasit s tím, co se nachází na dalších podstránkách.

Tykáte? Tykejte i tady. Využíváte kresleného maskota jako průvodce pro webovkách? Ukažte ho i zde. Zachovejte si svou tvář a jedinečnost, ať návštěvníka provází „na každém kroku“, podpoříte budování vztahu a důvěryhodnosti.

5. Organizujte a třiďte

Toto doporučení je zásadní především pro velké společnosti nebo e-shopy s mnoha oddělením a sekcemi. Pokud by kontaktní podstránka měla vypadat jako list ze Zlatých stránek nebo nepřehledná změť čísel, přistupte k logickému členění.

Pomůže vám zvýrazněné písmo, nadpisy a podnadpisy, oddělující čáry apod. U složitých struktur se osvědčí úvodní rozcestník, přes který se uživatel dostane k relevantnímu kontaktu. Typickým příkladem tohoto postupu je Alza.

Čím lépe a rychleji navedete návštěvníka k informacím, které mu pomohou vyřešit jeho požadavek, tím více zvýšíte šanci na jeho proměnu v zákazníka. A když už jím je, tak zapracujete na jeho spokojenosti.

Mimochodem, jestli máte sekci s FAQ, odkažte na ni i v kontaktech. Nezapomeňte ji hezky uvést, abyste uživatele motivovali ke kliknutí. Možná tak ušetříte čas sobě i jemu. On se tak k dostane k potřebným údajům mnohem rychleji a vy nebudete muset řešit jeho dotaz.

6. Ukažte se

Podívejte se na kontaktní stránku ZOOTu. Ano, fotka týmu představuje skvělý způsob, jak návštěvníka zaujmout a ubezpečit ho, že se na vás může spolehnout. O ještě vyšším levelu v podobě medailonků členů zákaznické podpory ani nemluvíme – vynikající krok pro zvýšení důvěryhodnosti.

fotka týmu zvýší důvěryhodnost webu

Takto se uživateli perfektně přiblížíte a zbouráte bariéru, kterou vytváří neosobní internetové prostředí. Jakmile mu ukážete, že na druhé straně „skutečně“ sedí lidé, získáte si ho.

7. Krátké představení není na škodu

Zkuste se vydat tak trochu „proti proudu“ a oživte podstránku s kontakty i sděleními, které by zde čekal málokdo. Ve 3–4 větách shrňte kdo jste a co děláte. A na závěr podpořte uživatelovo rozhodnutí spojit se s vámi pobídkou, že tohle všechno může získat nebo využít.

Příklad pro web penzionu: Náš rodinný Penzion U Starého mlýna poskytuje klidné ubytování blízko hlubokých lesů a rybníků. Zavolejte nám a přijeďte si do našeho malého jihočeského ráje na zemi odpočinout co nejdříve!

8. Formulář pro kontakt teď a tady

Někdy se návštěvník rozhodne impulzivně – zajímá ho určité zboží nebo služba a chce se vás na něco zeptat. Najde podstránku s kontakty. Vteřiny ubíhají a s nimi postupně klesá chuť dotáhnout to do konce. Jak uživatele v rozhodné chvíli neztratíte? Když mu umožníte napsat vám hned, a to přes formulář.

Nebude tak muset absolvovat delší cestu přes přihlášení do své e-mailové schránky. Nezapomeňte ale na maximálně intuitivní použití/ovládání a informaci, do kdy může očekávat odpověď.

TIP: Kontaktní stránka je oblíbeným místem, kam uvádět i povinné údaje na webu.

V MioWebu se starám o marketing a prodej. Posílám Vám e-maily, hledám a sepisuju pro Vás tipy nejen okolo webů a e-shopů, ale i podnikání a marketingu na internetu, které Vám pomohou se prosadit a vydělávat.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.