Mioweb je aplikace pro podnikatele, kteří si chtějí jednoduše vytvořit web přinášející výsledky a mít ho pod kontrolou. Bez programování. Zjistit více o Miowebu.

Budování důvěry skrze hodnotný obsah

V jednom z předešlých článků nazvaném Jak získat kontakt na budoucího zákazníka přes vlastní web jsme vám ukázali, jakým způsobem můžete sbírat kontakty výměnou za hodnotný obsah nebo-li „magnet”. Vysvětlili jsme, že důležitost tohoto kroku spočívá právě v získávání kontaktů na vaše potenciální zákazníky. Zároveň tento krok funguje jako určitý filtr toho, kdo je vlastně tím možným zákazníkem.

A teď, když už máte kontakty, tak vás čeká druhý krok, a tím je budování důvěry skrze dodání dalšího hodnotného obsahu. Dnes vám tedy ukážeme, v jaké formě a pomocí jakých nástrojů můžete předávat obsah, a k tomu vám dopomáhej Mioweb.

Obsahové stránky

Dobrou strategií, jak předávat hodnotný obsah, jsou obsahové stránky. Obsah, který budete prostřednictvím těchto stránek dodávat, by měl korespondovat s tématem magnetu. Měl by na něj logicky navazovat, rozvíjet ho a prohlubovat dané téma.

Dodávání hodnotného obsahu by mělo probíhat v několika krocích a zákazníkovi by měl postupně odkrývat váš pohled na věc, ukazovat souvislosti, přinášet nové informace a celkově zákazníka vzdělávat v dané problematice. Díky tomu zvyšujete svojí kredibilitu a míru důvěry a následně i ve vaše řešení, které se chystáte zákazníkovi poskytnout výměnou za peníze.

Ve výsledku tedy tvoříte sérii obsahových stránek, které na sebe navazují. Obsahem stránek mohou být například:

  • textové informace (návody, check listy, příběhy, zkušenosti zákazníků),
  • obrazové informace (infografiky, návodové obrázky),
  • videa (vysvětlení strategií, videonávody),
  • audia (podcasty).

Každá taková stránka by se měla zaměřovat na jedno konkrétní téma.

My jsme v Miowebu například zvolili sérii tří stránek, na kterých se věnujeme třem klíčovým tématům spojeným s cestou zákazníka, a doručujeme je prostřednictvím e-mailu každému, kdo si stáhne náš magnet Audit webu. Přejděte na tuto stránku, stáhněte si náš audit a podívejte se, jak to sami děláme.

Nyní si rozmyslete, co chcete zákazníkům doručit za obsah a na základě toho připravte obsahové stránky.

Jak rychle a jednoduše vytvořit obsahovou stránku?

Vytvořit v Miowebu obsahovou stránku je velmi snadné. Máte v zásadě tři možnosti, jak k tomu přistoupit.

  1. Chcete-li opravdu rychle vytvořit obsahovou stránku, tak využijte předpřipravené šablony. V editoru stačí přidat stránku a v následujícím kroku vybrat typ šablony, který bude vyhovovat vašemu obsahu. Tu pak jen textově upravíte a je hotovo. 
  2. Vám, kteří toužíte vytvořit obsahovou stránku rychle, ale nechcete použít předpřipravenou šablonu, doporučuji využít tzv. předdefinované bloky. Osobně je při tvorbě stránek rád používám, obzvlášť když potřebuji ušetřit čas a chci, aby výsledek vypadal profesionálně.

    Nejprve vyberete šablonu s názvem Prázná stránka.

    V levém sloupci zvolíte typ předdefinovaného bloku a pouhým přetažením ho umístíte do stránky. Takto si tam vložíte přesně tu kombinaci bloků, která odpovídá vašemu obsahu. Pak už opět zbývá jen upravit texty, vyměnit obrázky a máte hotovo.
  3. Třetí možností je stavět obsahové stránky tzv. na zelené louce. Tento způsob vám ponechává volnou ruku v tom, jak stránku sestavíte, jaké rozložení bloků zvolíte a jakými elementy je osadíte. Prostě maximální svoboda.

Začnete stejně jako v předchozím bodě, jen místo předdefinovaných bloků použijete blok prázdný. Ten následně naplníte jednotlivými elementy. Přepínání mezi bloky a elementy najdete v levém sloupci v záložce OBSAH. Stačí kliknout na tlačítko Elementy a otevře se vám paleta všech elementů, které Mioweb nabízí. A pak už je to jen vás, na vašem obsahu a kreativitě.

V následujícím videu se můžete přesvědčit o tom, jak je to snadné.

Cesta zákazníka

Když máte jednotlivé stránky své série vytvořené, tak je můžete v rámci modulu Cesta zákazníka seřadit, aby na sebe vzájemně navazovaly.

Tento modul se nachází pouze v novém tarifu Mioweb. Můžete si v něm velmi snadno a intuitivně poskládat jednotlivé kroky, kterými má zákazník projít.

Na tuto cestu přivádíte návštěvnost prostřednictvím získaných e-mailů, z reklamy nebo ze sociálních sítí. Výhodou je, že přímo v tomto modulu jsou obsaženy analytické nástroje. Díky nim pak vidíte, jaká je konverze mezi jednotlivými kroky, které jste připravili. Tato jednoduchá analýza vám pomůže optimalizovat vaši cestu zákazníka k dokonalosti.

Jsem přesvědčen, že rozhodně využijete nástroj pro A/B testování různých variant obsahových stránek. Jednoduše otestujete, vyhodnotíte a uděláte změnu.

Dokážete si představit, jak by vám takový nástroj zjednodušil předávání obsahu a jak díky němu předáte svůj obsah širšímu publiku? A získáte tak větší vliv a ve finále i větší prodej?

Blog

Další, dobře známou formou šíření hodnotného obsahu je blog. Prostřednictvím tematických článků ukazujete širokému publiku informace, které souvisí s vaším hlavním tématem. Díky tomu nenásilnou formou vzděláváte své potenciální zákazníky a zvyšujete povědomí o problematice, kterou řešíte, a zároveň budujete svoji značku experta.

Tip na závěr

Obsahové stránky v rámci kampaně, kterou spustíte získáním kontaktu a zasláním magnetu, by návštěvníky měly fokusovat na dané téma a vést ho po cestě, kterou jste mu připravili. Na těchto stránkách by se nemělo objevit menu vašeho hlavního webu. Vypnutí menu provedete v nastavení stránky. Zvolíte v levém sloupci STRÁNKA, dále VZHLED STRÁNKY a pak HLAVIČKA STRÁNKY, kde nastavíte Bez hlavičky.

Důvodem je, aby menu neodvádělo pozornost a ponechalo zákazníkům plné soustředění na to, co jim prezentujete. Vy totiž přesně víte, kam je máte dovést, a tím cílem je prodejní stránka. Ale o tom až příště.

Je skvělé, že jste dočetli až sem. Pokud se vám tento článek líbil, tak mu dejte like a přihlaste se k odběru, aby vám neunikly další tipy pro web, který přináší výsledky. Pokud vás zajímá celá strategie, tak běžte na stránku mioweb.cz/jedenweb, kde se dozvíte více.

Chci vám pomáhat k úspěchu - ukáži vám cestu, budu vás inspirovat a motivovat. Jako webmaster pro vás budu hledat chytrá a smysluplná řešení. Věřím, že díky Miowebu si lidé mohou zjednodušit život.

Checklist zdarma

Splňuje váš web všechny nároky, které se od prodejního webu očekávají? Stáhněte si náš rychlý audit, který vám za 5 minut pomůže odhalit všechny neduhy.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů