Použijte Mioweb pro digitalizaci podnikání. Tvořte vlastní online kurzy a kluby, prodejní kampaně s cestami zákazníka (funnely) nebo e-shop. Zjistit více o Miowebu.

Budování důvěry skrze hodnotný obsah

V jednom z předešlých článků nazvaném Jak získat kontakt na budoucího zákazníka přes vlastní web jsme vám ukázali, jakým způsobem můžete sbírat kontakty výměnou za hodnotný obsah nebo-li „magnet”. Vysvětlili jsme, že důležitost tohoto kroku spočívá právě v získávání kontaktů na vaše potenciální zákazníky. Zároveň tento krok funguje jako určitý filtr toho, kdo je vlastně tím možným zákazníkem.

A teď, když už máte kontakty, tak vás čeká druhý krok, a tím je budování důvěry skrze dodání dalšího hodnotného obsahu. Dnes vám tedy ukážeme, v jaké formě a pomocí jakých nástrojů můžete předávat obsah, a k tomu vám dopomáhej Mioweb.

Obsahové stránky

Dobrou strategií, jak předávat hodnotný obsah, jsou obsahové stránky. Obsah, který budete prostřednictvím těchto stránek dodávat, by měl korespondovat s tématem magnetu. Měl by na něj logicky navazovat, rozvíjet ho a prohlubovat dané téma.

Dodávání hodnotného obsahu by mělo probíhat v několika krocích a zákazníkovi by měl postupně odkrývat váš pohled na věc, ukazovat souvislosti, přinášet nové informace a celkově zákazníka vzdělávat v dané problematice. Díky tomu zvyšujete svojí kredibilitu a míru důvěry a následně i ve vaše řešení, které se chystáte zákazníkovi poskytnout výměnou za peníze.

Ve výsledku tedy tvoříte sérii obsahových stránek, které na sebe navazují. Obsahem stránek mohou být například:

  • textové informace (návody, check listy, příběhy, zkušenosti zákazníků),
  • obrazové informace (infografiky, návodové obrázky),
  • videa (vysvětlení strategií, videonávody),
  • audia (podcasty).

Každá taková stránka by se měla zaměřovat na jedno konkrétní téma.

My jsme v Miowebu například zvolili sérii tří stránek, na kterých se věnujeme třem klíčovým tématům spojeným s cestou zákazníka, a doručujeme je prostřednictvím e-mailu každému, kdo si stáhne náš magnet Audit webu. Přejděte na tuto stránku, stáhněte si náš audit a podívejte se, jak to sami děláme.

Nyní si rozmyslete, co chcete zákazníkům doručit za obsah a na základě toho připravte obsahové stránky.

Jak rychle a jednoduše vytvořit obsahovou stránku?

Vytvořit v Miowebu obsahovou stránku je velmi snadné. Máte v zásadě tři možnosti, jak k tomu přistoupit.

  1. Chcete-li opravdu rychle vytvořit obsahovou stránku, tak využijte předpřipravené šablony. V editoru stačí přidat stránku a v následujícím kroku vybrat typ šablony, který bude vyhovovat vašemu obsahu. Tu pak jen textově upravíte a je hotovo. 
  2. Vám, kteří toužíte vytvořit obsahovou stránku rychle, ale nechcete použít předpřipravenou šablonu, doporučuji využít tzv. předdefinované bloky. Osobně je při tvorbě stránek rád používám, obzvlášť když potřebuji ušetřit čas a chci, aby výsledek vypadal profesionálně.

    Nejprve vyberete šablonu s názvem Prázná stránka.

    V levém sloupci zvolíte typ předdefinovaného bloku a pouhým přetažením ho umístíte do stránky. Takto si tam vložíte přesně tu kombinaci bloků, která odpovídá vašemu obsahu. Pak už opět zbývá jen upravit texty, vyměnit obrázky a máte hotovo.
  3. Třetí možností je stavět obsahové stránky tzv. na zelené louce. Tento způsob vám ponechává volnou ruku v tom, jak stránku sestavíte, jaké rozložení bloků zvolíte a jakými elementy je osadíte. Prostě maximální svoboda.

Začnete stejně jako v předchozím bodě, jen místo předdefinovaných bloků použijete blok prázdný. Ten následně naplníte jednotlivými elementy. Přepínání mezi bloky a elementy najdete v levém sloupci v záložce OBSAH. Stačí kliknout na tlačítko Elementy a otevře se vám paleta všech elementů, které Mioweb nabízí. A pak už je to jen vás, na vašem obsahu a kreativitě.

V následujícím videu se můžete přesvědčit o tom, jak je to snadné.

Cesta zákazníka

Když máte jednotlivé stránky své série vytvořené, tak je můžete v rámci modulu Cesta zákazníka seřadit, aby na sebe vzájemně navazovaly.

Tento modul se nachází pouze v novém tarifu Mioweb. Můžete si v něm velmi snadno a intuitivně poskládat jednotlivé kroky, kterými má zákazník projít.

Na tuto cestu přivádíte návštěvnost prostřednictvím získaných e-mailů, z reklamy nebo ze sociálních sítí. Výhodou je, že přímo v tomto modulu jsou obsaženy analytické nástroje. Díky nim pak vidíte, jaká je konverze mezi jednotlivými kroky, které jste připravili. Tato jednoduchá analýza vám pomůže optimalizovat vaši cestu zákazníka k dokonalosti.

Jsem přesvědčen, že rozhodně využijete nástroj pro A/B testování různých variant obsahových stránek. Jednoduše otestujete, vyhodnotíte a uděláte změnu.

Dokážete si představit, jak by vám takový nástroj zjednodušil předávání obsahu a jak díky němu předáte svůj obsah širšímu publiku? A získáte tak větší vliv a ve finále i větší prodej?

Blog

Další, dobře známou formou šíření hodnotného obsahu je blog. Prostřednictvím tematických článků ukazujete širokému publiku informace, které souvisí s vaším hlavním tématem. Díky tomu nenásilnou formou vzděláváte své potenciální zákazníky a zvyšujete povědomí o problematice, kterou řešíte, a zároveň budujete svoji značku experta.

Tip na závěr

Obsahové stránky v rámci kampaně, kterou spustíte získáním kontaktu a zasláním magnetu, by návštěvníky měly fokusovat na dané téma a vést ho po cestě, kterou jste mu připravili. Na těchto stránkách by se nemělo objevit menu vašeho hlavního webu. Vypnutí menu provedete v nastavení stránky. Zvolíte v levém sloupci STRÁNKA, dále VZHLED STRÁNKY a pak HLAVIČKA STRÁNKY, kde nastavíte Bez hlavičky.

Důvodem je, aby menu neodvádělo pozornost a ponechalo zákazníkům plné soustředění na to, co jim prezentujete. Vy totiž přesně víte, kam je máte dovést, a tím cílem je prodejní stránka. Ale o tom až příště.

Je skvělé, že jste dočetli až sem. Pokud se vám tento článek líbil, tak mu dejte like a přihlaste se k odběru, aby vám neunikly další tipy pro web, který přináší výsledky. Pokud vás zajímá celá strategie, tak běžte na stránku mioweb.cz/jedenweb, kde se dozvíte více.

Chci vám pomáhat k úspěchu - ukáži vám cestu, budu vás inspirovat a motivovat. Jako webmaster pro vás budu hledat chytrá a smysluplná řešení. Věřím, že díky Miowebu si lidé mohou zjednodušit život.

Jak úspěšně prodávat na internetu?

Získejte zdarma přístup k unikátní sérii videí, která vám ukáže, jak převést podnikání na internet. Uděláte si jasno, jak využít moderních technologií pro úsporu času a znásobení vašich (nejen) obchodních výsledků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.