Vyzkoušejte Mioweb na 30 dní ZDARMA! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Co je to broken link building a jak v něm uspět?

Optimalizace pro vyhledávače je pro webové stránky jedním z nejdůležitějších úkolů. Abychom zvýšili své pozice ve výsledcích vyhledávání a dostali svůj web tam, kde jej zákazník bude hledat, je důležité věnovat náležitou pozornost všem SEO technikám, včetně získávání zpětných odkazů. Nestačí ovšem získávat jakékoli zpětné odkazy.

Pokud chcete získat vysokou pozici ve výsledcích vyhledávání, mělo by jít o kvalitní odkazy z tematicky příbuzných stránek, které jsou samotné vyhledávači považovány za autority v oboru.

Získávání kvalitních zpětných odkazů ovšem není snadné, vyhledávače dokážou detekovat, pokud například získáte zpětný odkaz za úplatu, a poté těmto linkům mohou přisuzovat nižší důležitost, či je zcela ignorovat. Existuje však poměrně snadná a spolehlivá metoda získávání vysoce kvalitních a relevantních odkazů, která proti které Google nic nenamítá a která je navíc zdarma. Jedná se o takzvaný Broken link building.

Jak funguje broken link building?

Na internetu neustále vznikají nové weby a mnohé z těch starých zanikají.  Spousta z těchto zaniklých webů měla kvalitní, informačně bohatý obsah, na který mnoho současných a hojně navštěvovaných webů odkazuje jako na hodnotný informační zdroj. Jakmile cílový web zanikl, tyto odkazy náhle vracejí chybu 404 – stránka nenalezena. To ovšem není dobré ani pro návštěvníky, a už vůbec ne pro odkazující web. A zde je vaše šance!

Broken link building spočívá ve vyhledání těchto nefunkčních odkazů a oslovení správce webu s nabídkou vašeho vytvořeného informačního zdroje, který nefunkční odkaz nahradí. Pokud bude váš nový obsah dostatečně kvalitní náhradou za původní zdroj, vyděláte všichni. Webmaster či majitel stránek odstraní chybu na svém webu, jeho návštěvníci získají přístup k hodnotným informacím a vy zároveň získáváte kýžený odkaz směřující na vaše webové stránky.

Jak začít se strategií získávání odkazů pomocí metody Broken link building

Získávání odkazů pomocí Broken link buildingu je snadná, levná a neuvěřitelně efektivní metoda, která dokáže pozvednout SEO vašeho webu. Abyste však uspěli, je potřeba postupovat efektivně – celou strategii získávání odkazů byste si měli rozdělit do třech částí:

  1. fáze vytvoření obsahu
  2. fáze hledání nefunkčních linků
  3. fáze oslovení

První fáze: Vytvoření obsahu

Za prvé, a to je nejdůležitější, potřebujete kvalitní obsah. Bez něj budete mít se získáváním odkazů opravdu potíže. Doporučuji proto vytvářet obsah, který cílovému publiku nabídne co největší hodnotu. Majitel webu totiž nebude odkazovat na web, který jeho čtenářům nic nepřinese. 

Najděte téma ve svém oboru, které je hodně oblíbené a které lidé často hledají. Pak vytvořte opravdu silný obsah, který celé téma co nejpodrobněji pokryje. Snažte se, aby byl váš obsah lepší, aktuálnější a relevantnější než podobný obsah u vašich konkurentů.

Druhá fáze: Nalezení webů a nefunkčních odkazů

Nejprve vyhledejte weby, ze kterých byste chtěli získat zpětný odkaz. Mělo by jít o web hojně navštěvovaný, takový, který se sám umisťuje v Google vysoko na termíny, na které chcete zlepšit své pozice. Důležité samozřejmě je, aby se téma webu shodovalo s webem, na který chcete získat odkaz. Pokud váš web prodává například ubytování v Chorvatsku, je pro získání odkazu mnohem vhodnější cestovatelský blog, než populární stránka o chovu morčat. Jakmile budete mít seznam vhodných webů, nastal čas na hledání nefunkčních odkazů.

Na hledání nefunkčních odkazů není nic složitého – můžete využít mnoha programů, které to udělají za vás. Velmi oblíbené jsou například programy Xenu Linksleuth nebo Screaming Frog. Jejich ovládání je velmi snadné. Stačí do okénka zadat adresu domény a program propátrá veškeré hlubiny webu a nalezne všechny odkazy. Ty které budou nefunkční vám poté naservíruje v přehledném seznamu.

Začněte seznam procházet a hledejte odkazy na externí weby, které jsou relevantní k vašemu vlastnímu obsahu. Tyto odkazy, spolu s adresami, kde se odkaz na sledovaném webu nachází, si uložte do tabulky.

Třetí fáze: Oslovení

V této fázi oznamujete webmasterovi, že na jeho webu je nefunkční odkaz a vy máte zdroj, který by byl dostatečně relevantní a hodnotný, aby ho nahradil. Vypadá to asi takto:

Dobrý den pane (jméno osloveného), jmenuji se (vaše jméno) a obracím se na vás ohledně chyby na Vámi spravovaném webu (název webu). Dnes jsem narazil na užitečnou stránku Vašeho webu (adresa) která mne velmi zaujala kvalitou obsažených informací. Chtěl jsem vás však upozornit, že zdroj s názvem (jméno nefunkčního odkazu) vede vaše návštěvníky na nefunkční stránku. Nefunkční odkazy snižují uživatelský zážitek návštěvníků a poškozují SEO vašeho webu. Pokud hledáte srovnatelný zdroj, který by jej nahradil, mohu Vám doporučit zdroj (název zdroje) na mé stránce  (název webu). (Krátký popis zdroje informací). Pokud byste byl/a otevřeni sdílení tohoto odkazu na webové stránce, získali by vaši návštěvníci hodnotný zdroj informací, který by doplnil a rozšířil informace na vašem webu. Děkuji vám za zvážení. Dejte mi prosím vědět, pokud máte nějaké dotazy nebo potřebujete další informace. S pozdravem, (Vaše jméno)

Proč broken link building funguje?

Broken link building je účinná strategie, protože umožňuje marketérům navázat vztah s webmasterem tím, že mu nejprve pomohou. Mít na webu nefunkční linky totiž nikdo nechce – poškozují SEO i uživatelskou zkušenost návštěvníků, takže cílem každého webmastera je jejich odstranění. Webmaster bude rád, že jste mu pomohli s údržbou jeho webu a ušetřili mu práci s hledáním nového hodnotného obsahu, na který by mohl odkázat. Vy na oplátku získáte zdarma relevantní zpětný odkaz, který zvýší autoritu vašeho webu v očích vyhledávače.

Článek vnikl ve spolupráci s digitální agenturou SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítísprávu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.

Starám se o to, aby měli klienti Miowebu vše potřebné k úspěšnému používání naší aplikace a jejich webové projekty rostly k radosti všech.

Jak úspěšně prodávat na internetu?

Získejte zdarma přístup k unikátní sérii videí, která vám ukáže, jak převést podnikání na internet. Uděláte si jasno, jak využít moderních technologií pro úsporu času a znásobení vašich (nejen) obchodních výsledků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.