Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Díky členské sekci přináším klientům mnohem lepší zážitek a hlubší transformaci

Rozhovor, ve kterém koučka Šárka Chapman představuje, v čem konkrétně jí web pomáhá v jejím podnikání.

Co se v rozhovoru o projektu sarkachapman.cz dozvíte:

  • o přivádění návštěvníků na web ze sociálních sítí
  • proč mít na webu obsah vytvořený pro návštěvníky s různými potřebami
  • jaké jsou možnosti automatizace procesu úvodních konzultací
  • jak využít předprodej kurzu k ověření toho, zda ho vůbec začít vytvářet
  • o výhodách webu s členskými sekcemi pro realizaci online kurzů (oproti např. Facebook skupině)
  • jak členské sekce zlepší zážitek klientů z online kurzu
  • o možnostech využití členské sekce jako doplňku ke koučinku naživo
  • proč je důležité mít na webu srozumitelnou nabídku produktů včetně jasné cesty, jak je získat
  • jak vám může v online podnikání pomoci virtuální asistentka
  • o úloze produktu zdarma v budování vztahu s klientem

Zde je rozhovor ve formě videa a níže i textu:

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Zdravím vás z Miowebu a vítám vás u dalšího dílu vysílání, ve kterém představujeme úspěšné online projekty našich uživatelů. Mým dnešním hostem je paní Šárka Chapman, která je intuitivní koučkou a průvodkyní kvantovou expanzí. Svůj web provozuje na doméně sarkachapman.cz. Představte prosím našim divákům, co děláte a jakou roli ve vašem podnikání hraje web?

Dobrý den, děkuji za pozvání. Představil jste mě krásně, jsem koučkou a pracuji se ženami. Používám metodu energetic breakthrough, tzn. že pracujeme s energií, přetransformováváme strachy a vnitřní bloky a vedu ženy k jejich plnému potenciálu a flow. Aby tvořily opravdu svobodně a s radostí. A přeformátováváme vše, co je drží zpátky.

Vaše práce se zdá hodně osobní a individuální. K čemu vám přitom pomáhá web? Je něco, co za vás dokáže udělat v kontaktu s klientkou nebo při samotné práci? Nebo vás hlavně představí, pomůže vám získat klientku a pak už vše probíhá na osobní rovině?

Hodně funguji přes sociální sítě, odkud odkazuji na web. Web je potom takovou mapou, kde si klientka může pro sebe najít to, co právě potřebuje. Pro zájemce mám samozřejmě produkt zdarma. Web mám napojený na další aplikace, ať už je to e-mailing, fakturační systém nebo třeba rezervační systém. Funguje to tak, že třeba na Instagramu mluvím o nějakém tématu, a když s klientkou téma zarezonuje, dostane se přes link na můj web. Tam se podívá, co tvořím, na moji koučinkovou nabídku nebo nabídku kurzů a už si může koupit, co právě potřebuje. Nebo si se mnou může zarezervovat konzultaci zdarma. To mi obrovsky šetří čas, protože s klientkou se potkám až při konzultaci a celý proces je do toho okamžiku automatizovaný.

Děkuji za představení. Podívejme se teď na proces, který následuje poté, co se o vás dozví klientka na Instagramu. Co se děje, když přijde k vám na web?  Například jaké kroky chcete, aby klientka udělala před rezervací konzultace s vámi?

Záleží na tom, jaký spolu už máme vztah. Když mě už sleduje delší dobu, tak ví, co ode mě očekávat. Zná moje témata a už třeba půjde rovnou na koučinkovou nabídku nebo si zarezervuje termín poznávací konzultace zdarma, abychom se domluvily na tom, co konkrétně jí bude nejvíc vyhovovat. Pokud mě nezná, může si v nabídce na webu přečíst, jakým způsobem pracuji, co nabízím a podívat se na reference mých klientek. Může si stáhnout produkt zdarma, což je teď nahrávka afirmace pro ženské sebevědomí v podnikání. Takže je to celé hezky provázané a vždy záleží na tom, co daná žena potřebuje, v jaké fázi se nachází a jak jí můžu podpořit a pomoci. 

Při pohledu na váš web vidím, že konzultace hraje podstatnou roli, abyste klientku poznala. Děje se něco automatizovaně potom, co konzultace proběhne, nebo je pak vše už na individuální domluvě?

Už je to velmi individuální. Koučink je opravdu VIP produkt, takže záleží, na čem se dohodneme s klientkou a jaké jsou její další kroky. Spíš je tam mezikrok a tím je kvalifikace klientky. Tzn. že když si zamluví konzultaci, vyplňuje dotazník, skrze který ji poznávám a můžu se lépe připravit na konzultaci.

Tato cesta, kterou chcete potenciální klientku na webu provést vychází z toho, jak pracujete s klientkami v offlinu? Mířím k otázce, kdy do vašeho podnikání vstoupil web, jak vám to fungovalo předtím a jak vám web pomohl usnadnit podnikání nebo ho posunout na další úroveň?

Pro mě to byl obrat o 180 stupňů, protože jsem dřív pracovala v korporátu zaměřeném na komerční nemovitosti. Takže vlastně úplně jiný obor. Změnilo se to tím, když jsem začínala jako lektorka hypnoporodu a pracovala jsem jak offline naživo s klienty, tak online, kdy mými prvními produkty byly relaxace a meditace pro ženy. To bylo asi dva roky zpátky a postupně jsem začala přidávat další produkty jako třeba kurzy, webináře a workshopy. Takže se moje nabídka pomalu rozrůstala, produkty se měnily a bylo to víc osobnější. Na webu mám teď víc interakcí než na začátku, kdy to byl vlastně jenom produkt, který si někdo koupil a stáhnul.

A v současnosti hraje web jakou roli? 

Web používám každý den. Respektive ho používají moji klienti, když si stahují materiály nebo procházejí kurzy, protože už mám web s členskou sekcí. Některé kurzy spouštím živě a do některých může člověk vstoupit kdykoliv. Mně to obrovsky usnadňuje život, protože nemusím vyměňovat čas za peníze, kdy práci můžu delegovat systému na webu. 

Říkala jste, že jste začínala postupně, nejdřív s pár produkty a potom se web rozrůstal. Jaká byla tato cesta? Narazila jste na nějaké překážky nebo už na začátku jste věděla, kam se s webem chcete dostat? Nebo vás samotnou překvapilo, jaké jsou všechny možnosti online světa?

Takhle jsem nad tím neuvažovala, že bych měla nějakou velkou vizi, kam porostu. Pro mě bylo obrovské vykročení z komfortní zóny už jenom to, že jdu podnikat a budu dělat sama na sebe. Dlouho jsem si neuměla vytvořit velkou vizi, kam chci směřovat. To, co popisujete, tam vůbec nebylo. To je vlastně to, co teď učím své klientky. Dívat se na ten velký obraz. Kde chci být za rok, za pět let a jak se tam dostanu a jak si zpracovat strachy. Já jsem na začátku byla spokojená s tím, že mám pár produktů, které si někdo koupí. To byly hlavně meditace. A až postupně, zhruba po roce a půl podnikání jsem vytvořila svůj první kurz a pak už to šlo všechno samo. S vizí a strategií jsem se naučila pracovat do hloubky až v průběhu. Takže ta cesta byla dlouhá a stále ještě pokračuje. Časem jsem se rozhodla investovat ještě do druhého webu s členskými sekcemi, což najednou rozšířilo mé možnosti a posunulo mě i jako podnikatelku.

To je zajímavý moment, kdy se vaše podnikání posunulo a změnilo využitím členských sekcí na webu a tím, že jste vytvořila online burz. Zeptám se na podrobnosti. Jak dlouho trvalo přetvořit vaše know-how do online kurzu a jak dlouho po uveřejnění trvalo, než jste měla první objednávky?

Já jsem to udělala přesně naopak. Loni v červnu mi přišel nápad udělat online kurz, čehož jsem se strašně dlouho bála. Že to nezvládnu, že nejsem tak dobrá na to vytvořit kurz a podobně. Ale měla jsem obrovské nutkání ten kurz vytvořit, tak jsem ho nabídla ženám jenom na Instagramu. V tu dobu jsem ještě neměla web s členskými sekcemi, tak jsem to prostě udělala na podstránkách a zaheslovala jsem jen nástěnku. Kurz jsem nabídla a prodalo se téměř 200 míst. A kurz jsem potom tvořila za pochodu, kdy to byl 21denní kurz a já vždy večer tvořila lekci a e-mail na další den. A tak jsem jela tři týdny s třemi malými dětmi. Zpětně jsem si řekla, že když jsem zvládla tohle, tak cokoliv jiného už bude na pohodu. A byl to pro mě opravdu průlom, udělat první online kurz. Nebylo to tak, že bych něco vytvořila a potom čekala, jestli se to prodá, ale naopak. Nejdřív zjistit, jestli to potenciální klienti chtějí a potřebují a pak vytvořit.

Bylo to tedy formou nějakého předprodeje, když ještě ten kurz nebyl hotový nebo jste se vyloženě zeptala na nějaké téma a když jste měla zpětnou vazbu, začala jste každý den tvořit?

Bylo to tak, že mi ženy psaly, že by chtěly něco ucelenějšího, třeba knížku. Na tu jsem ale neměla takovou trpělivost nebo drive, tak jsem se na Instagramu zeptala, jestli chtějí kurz. Asi stovka řekla, že ano. Tak jsem si řekla OK, když chce sto žen kurz, tak si to pak třeba dvacet koupí. A bylo to opravdu za symbolickou cenu, kdy kurz stál asi 210 korun. Tedy spíše o tom to udělat a vyzkoušet si to. Ale nakonec si kurz koupilo asi 200 žen, což mě obrovsky překvapilo a bylo to takovým hnacím motorem. Takže jsem si vytvořila osnovu, věděla jsem, jaké lekce tam budou. Původně jsem kurz chtěla dělat ve Facebookové skupině a prodat ho přes prodejní stránku na webu, ale asi dva dny předtím Facebook něco změnil a nešly mi ukládat lekce. Tak jsem to narychlo udělala na webu a všechno fungovalo krásně. Takhle se mi podařil můj první kurz a když jsem si pak koupila druhý web, tak jsem vše převedla do členských sekcí. Teď už vše krásně automaticky a je to mnohem profesionálnější. Ale jsem vděčná těm 200 ženám, že do toho šly poprvé a zároveň se mnou spolutvořily obsah, podle toho, co konkrétně ony potřebovaly.

U toho se zastavím. Říkáte, že máte zkušenost, jak vše udělat ať už na Facebooku nebo podstránkách a naproti tomu v členských sekcích. Dokážete říci, jaké jsou zásadní rozdíly ať už z vašeho pohledu, coby organizátora kurzu, tak třeba i z pohledu klienta, který kurzem prochází?

V členské sekci je to určitě profesionálnější, tam si s tím můžu pohrát. Tím, že mám více online kurzů a produktů, je má klientka hezky všechny na jednom místě a nemusí se proklikávat do různých skupin nebo podstránek. To byl pro mě další krok, dát všemu hezky jednotnou formu. Zároveň je to fajn z hlediska brandingu, protože třeba Facebook má svůj branding, kdežto na webu mám svůj vlastní, který je rozpoznatelný. A ženám, které jsou v mém kurzu, stačí kliknout na jeden odkaz a tam už si projdou všechno, co potřebují a mají všechno pohromadě.

Říkala jste, že hodně pracujete se zpětnou vazbou vašich fanoušků a klientek na různých platformách. Jaký to má vliv na změny na webu? Jak moc a jak často se váš web průběžně mění?

Pomaleji, než bych si přála. Mám sice spoustu nápadů, ale zároveň se věnuji práci a třem malým dětem. Neustále na webu něco inovuji a hrozně mě to baví, ale nemám na to tolik času, kolik bych si přála. Ale už jsem si našla virtuální asistentku, která mi s webem obrovsky pomáhá. Je super, že můžu práci delegovat na někoho, kdo Mioweb zná a je v tom 10x rychlejší než já.  Takže když děláme webináře nebo mám nějaké spontánní nápady, tak je to velmi rychle realizovatelné.

Jakou roli hraje webinář v získávání nových klientů a jaká vede cesta od reklamy na webinář a co potom následuje?

Reklamu moc nedělám, komunikuji přes e-mail se svými odběrateli a na sociálních sítích s fanoušky a zvu je k tomu, co jsem právě vytvořila. A ráda jednotlivé platformy kombinuji (Facebook skupina, živě na Instagramu), aby ta zkušenost byla komplexní. Aby to nebylo nudné a nikdy nebyl jenom samotný klasický předvídatelný webinář. Chci, aby celá zkušenost byla mnohem dynamičtější a zajímavější, takže si s tím různě pohrávám a zkouším. Učím se, co mě baví a co vyhovuje klientkám a co je nadchne.

Využíváte mimo zpětné vazby klientek i nějký nástroj pro webovou analytiku, ať už na straně Miowebu nebo externí?

Toto je moje slabé místo, takže zatím skoro vůbec.

Kolik klientek už prošlo vašimi online kurzy nebo vás oslovilo díky konzultaci zdarma případně webináři?

Mým prvním kurzem prošlo už skoro 600 žen a spolu s těmi, co si prošly dalšími programy nebo koučinkem, už to bude kolem tisícovky. Jsou to čísla vlastně za jeden rok, což je neuvěřitelné. A kdybych to před rokem věděla, tak bych se asi lehce hroutila :-) Ale někdy je lepší, když člověk neví, do čeho jde.

Když vám takto fungují online kurzy a další aktivity nebo produkty online, zbývá vám ještě čas a prostor na práci naživo?

U mě se forma hodně mění i tím, že už neučím individuálně živě, jako když jsem začínala. To jsem byla lektorkou hypnoporodu. S tím jsem musela přestat kvůli covidu a tomu, že nám i odpadlo hlídání a podobně. Přešla jsem do onlinu, kde je fajn, že člověk si může kurzy připravit, když děti spí a klientka si kurzem potom prochází, jak ona sama potřebuje. Už to není vázané na můj čas, kdy vše synchronizovat s klientkami bylo náročnější. Zároveň ten kurz vytvořím jen jednou a pak už je tam moje podpora na setkání nebo Facebookové skupině. Členskou sekcí si klientka prochází sama a já jí dávám podporu ve chvíli, kdy potřebuje. Případně pokud je to intenzivnější kurz, tak se setkáváme třeba jednou týdně přes Zoom a podobně. 

Kolik už teď máte online produktů a co všechno lidé u vás na webu najdou?

Mám teď dva weby, klidnamama.cz, což je platforma hlavně pro ženy s malými dětmi, kde najdou meditace pro mámy a 1 kurz, do kterého mohou vstoupit kdykoliv. To je těch 21dní, které jsme tvořila loni. Potom spouštím naživo dvakrát do roka kurz „Klidnou mámou do hloubi duše“. To jsou dva hlavní kurzy pro mateřství. A zároveň je na webu možnost vstoupit do klubu pro těhotné ženy a koupit si těhotenské relaxace. Přes svůj koučinkový profil sarkachapman.cz nabízím v tuto chvíli hlavně individuální koučink a na podzim chystám velký půlroční kurz, který pro mě bude velká zkušenost. Ten už bude v členské sekci a bude vymazlenej, tak se na to moc těším. Vlastně i tím, jak se já sama učím, tak toto půjde na další úroveň. Ale co se týká samotného koučinku, tak i pro něj jsem vytvořila členskou sekci. Takže i když se potkáváme s ženami naživo a máme individuální konzultace, tak zároveň mohou kdykoli do své koučinkové sekce, kde najdou všechny materiály, které potřebují. Takže i toto mi šetří čas, ale zároveň to klientkám pomáhá, protože se k materiálům dostanou, kdykoli si vzpomenou a chtějí se samy zaměřit na nějakou oblast. A toto se děje automatizovaně v momentě, kdy si objednají koučovací balíček.

Děkuji. Když to zrekapituluji, tak vám web šetří čas v tom, že představí vaši činnost klientům, dá jim ochutnat, co děláte a v případě, že mají zájem, tak si mohou objednat konzultaci. S tím pořád nemáte žádnou práci, protože to web dělá za vás. Dále se vám člověk představí v dotazníku. Pak následuje konzultace zdarma, kde vlastně uvidíte, jestli si vzájemně sednete a jestli bude pokračovat dál. V případě, že ano, tak následuje individuální práce. A zde vám web šetří čas tím, že v členské sekci poskytuje klientce podkladové materiály. Dokážete říci, kolik vám web šetří během této práce času? Když to srovnáte s tím, jak jste pracovala s klienty bez větší pomoci webu a jak vám web pomáhá teď?

Web jsem měla od začátku, jen jsem ho neměla takto propojený a neměla jsem členské sekce. Po každé konzultaci jsem musela připravit pro klientku materiály, dát je do .pdf a odeslat, což mi zabralo po každé konzultaci asi 20 minut. Teď je to mnohem jednodušší, že už jen klientku odkážu, kde vše najde, co si má stáhnout, projít a poslechnout. 

Děkuji. Poprosím vás, jestli byste dala doporučení lidem, kteří jsou konzultanti nebo koučové a ještě třeba nevyužívají web pro podporu svého podnikání. Jak by měli začít, aby jim web usnadnil práci a získával klienty?

Určitě si můžou projít weby dalších koučů a podívat se, co s nimi rezonuje. Já jsem třeba udělala spoustu chyb tím, že jsem postupně přidávala obsah na tom prvním webu a pak jsem se v tom sama ztrácela, protože tady byla meditace, tady bylo něco dalšího… 

Co bych určitě udělala já zpětně je, najít si někoho, komu můžu práci s webem delegovat a nepiplat se se vším sama. 

Mít vizi, kudy chci toho klienta nebo klientku provést a rozmyslet si jeho cestu. Co asi potřebuje vědět, co může se mnou nejdřív vyzkoušet a jaký produkt zdarma mu nabídnout, aby mě poznali. Já třeba hodně využívám audionahrávky, aby ta žena zjistila, zda jí vůbec sedí můj hlas a moje energie, která je obrovsky důležitá. 

Aby nás měl klient příležitost poznat a potom, aby jasně věděl, co mu v danou chvíli nabízíme. Protože já mám třeba kurzy, které v tuto chvíli nenabízím, tak aby třeba věděli, kdy je zase spustím a podobně. A zároveň třeba u produktů, aby věděli, jaké kroky mají udělat dál. Jestli si zamluvit konzultaci nebo rovnou si objednat balíček. Vždycky záleží na tom, jak jsem říkala už předtím, jaký vztah s námi klient má. Třeba už byl v jiném programu a už nás zná, už nepotřebuje zkoušet, jestli mu sedíme. Už to ví a chce vědět, jestli mu dokážeme pomoct vyřešit jeho problém. 

Takže určitě poznat svého ideálního klienta a urovnat si v sobě cestu, kterou ho chcete provést k různým produktům, koučinku a podobně. A pak si najmout někoho, virtuální asistentku třeba, kdo pro mě web vytvoří, protože to ušetří obrovskou spoustu času. Třeba já to umím všechno sama, ale moje úžasná virtuální asistentka to zvládne všechno 10x rychleji a ušetří mi spoustu času a já se můžu věnovat tvorbě obsahu nebo sociálním sítím. 

Moc děkuji za představení projektu i doporučení lidem, kteří začínají. Ještě vás poprosím, jestli byste divákům řekla, kde se s vámi můžou setkat, na jakých platformách působíte a co tam můžou od vás dostat, co se týká obsahu?

Pokud jste maminky malých dětí, tak vás určitě zvu na klidnamama.cz. Je tam hodně produktů zdarma a zároveň i obsáhlý blog, který jsem tvořila poslední dva roky. Jsou tam kurzy a přibývají tam možnosti spolupráce. Co se týká koučinku, tak je na webu sarkachapman.cz. A tam bude teď i velký podzimní kurz, na který se moc těším, protože to pro mě bude další level, a srdečně vás na něj zvu.

sarkachapman.cz

klidnamama.cz

Děkuji vám za rozhovor a doporučuju všem, koho téma zaujalo, aby se podíval na jeden z vašich webů. Přeji, ať se daří. Nashledanou.

Děkuji moc. Mějte se hezky. Nashledanou.

Starám se o to, aby měli klienti Miowebu vše potřebné k úspěšnému používání naší aplikace a jejich webové projekty rostly k radosti všech.
Komentáře
  1. Erich napsal:

    Skvelé, už to moje dlhodobé plánovanie, iba aplikovať do prevedenia MioWeb a je to, funkčný tréning dôvernosti v rámci môjho projektu!

Napsat komentář: Erich Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.