Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Pokračování: odhalte chyby na svém e-shopu!

zisky eshopu

Minuý týden jsme vám představili prvních sedm bodů, ve kterých jsme shrnuli chyby, které často odrazí od nákupu na e-shopech. V dnešním článku se pustíme do dalších konkrétních případů nedostatků, na které bychom si měli dávat pozor.

8. Chaos bez struktury a kategorií

Není nic horšího, než webové stránky, kde se uživatel cítí ztracený a zmatený. A čím více se prodlužuje doba, kterou tráví hledáním a klikáním, tím více roste riziko, že to vzdá a půjde pryč. V dnešní době se proto za standard považuje minimálně roztřídění zboží do relevantních kategorií. K tomu přidejte možnost filtrování a jste na nejlepší cestě, jak si získat zákaznickou přízeň.

eshop musí mít jasnou strukturu

9. Žádné sociální sítě

Kdo není na Facebooku, jako by na internetu se svým projektem ani neexistoval. Ačkoliv záleží na věkové kategorii vašich zákazníků, obecně platí, že byste na sociálních sítích neměli se svým e-shopem chybět. Samozřejmě nemá význam vytvořit stránku obchodu a pak ji nespravovat. Buďte aktivní, budujte vztah se svými fanoušky/zákazníky. Získáte spoustu plusových bodů.

A nezapomeňte svou přítomnost na oblíbených platformách připomínat přímo na webu. Kromě standardního odkazu v patičce nebo sekci s kontakty přidejte i „lajkovací“ a sdílecí tlačítka k produktům. Umožněte návštěvníkům podělit se o radost z vašeho sortimentu na jedno kliknutí a mnozí z nich se bez práce promění v bezplatnou reklamu.

10. Nemá to dynamiku

Ukažte, že to u vás „žije“. Uzpůsobujte nabídku sezónní poptávce nebo žhavým trendům, doporučujte a vyzdvihujte (a to nejen zboží, u kterého potřebujete ztenčit skladové zásoby). Uživatelé musí během pár vteřin získat pocit, že se o e-shop pečlivě staráte a nejde jen o „automatický stroj na objednávky“.

11. Tunelové klikání v prázdnu

Při standardním nakupování v kamenné prodejně stojíte před regálem, a i když už v ruce držíte nějaké zboží, pořád vidíte ostatní. A tohle se musí dít i v e-shopu.

eshop by měl zboží představit jako skutečný obchod

Podpoříte tak nejen uživatelský komfort, ale také zvýšíte šanci na pokračování v nákupu. Konkrétně tedy udělejte vše pro to, aby si zákazník mohl snadno zobrazit další nebo související produkty nebo se na jeden či dva kliky dostat do příslušné kategorie. Nemusíme snad ani připomínat, že postup musí být maximálně intuitivní – zvýrazněte překlikávací tlačítka, používejte jasné výzvy k akci.

12. Nepříjemná překvapení na konec

Připlácí u vás zákazník za balné nebo platbu kartou? Musí o tom vědět v odpovídajícím kroku. Pokud ho necháte vše naklikat a vyplnit a těsně před potvrzením nákupu mu sdělujete, že se k jeho objednávce ještě váže poplatek X a poplatek Y, zprotivíte se mu. Takže vše, co souvisí s expedicí a doručením, zobrazujte ve fázi, kdy tohle řeší. Vždy by měl mít uživatel také náhled na celkovou cenu.

13. Nejsou vidět informace o dostupnosti

Lidé nakupující online chtějí mít představu o tom, kdy zboží obdrží, resp. zda je skladem. Informujte je o tom přímo u výrobku. Nespoléhejte se na to, že se v případě potřeby doptají. Ne, půjdou do e-shopu, kde tyto údaje uvidí. Ale pozor, rozhodně se nevyplácí si vymýšlet. Nachází se u externího dodavatele? Nevadí, buďte upřímní. Zákazník to ocení mnohem více, než když si zakoupí věc, co se tváří jako okamžitě dostupná, a poté se po týdnu diví, že ji ještě nemá doma.

14. Uživatel tápe a nevidí pomoc

Možná máte skvělý a propracovaný e-shop, kde je radost nakupovat. Ale není to záruka toho, že vás zákazníci nebudou při vybírání zboží potřebovat. Mohou se chtít na něco zeptat k produktu nebo samotnému procesu. Ale ejhle, nedokážou se rychle dopátrat kontaktu. „Stůjte opodál“ a buďte jim k ruce, i když vše probíhá na dálku. Jak na to? Zvýrazněte telefon nebo e-mail a ujistěte je, že jste pro ně k dispozici. V ideálním případě se informace o možnosti spojení s vámi nachází na každé podstránce – u každého produktu. Vůbec nejlepší způsob představuje v tomto ohledu online chat.

15. Nedáváte nic „navíc“

Možná to teď bude znít jako klišé, ale asi byste se divili, kolik pravdy následující výrok skrývá pro oblast e-commerce. „Čím více dáváte, tím více dostanete.“ Při provozování e-shopu proto na zákazníka myslete ještě před tím, než u vás nakoupí, a také dlouho poté. Vzdělávejte ho, pomáhejte mu, ukazujte mu, že jste expert, u kterého najde řešení pro svůj problém. Buďte pro něj užiteční: blogem, e-mailingem, bonusovými materiály (e-booky apod). Hýčkejte ho: věrnostním programem, slevami, soutěžemi. Dostaňte se mu zkrátka „pod kůži“, aby vás zahrnul do svého života. A když ho zas příště napadne, že potřebuje dokoupit věci, které vy prodáváte, automaticky zavítá do vašeho e-shopu.

V MioWebu se starám o marketing a prodej. Posílám Vám e-maily, hledám a sepisuju pro Vás tipy nejen okolo webů a e-shopů, ale i podnikání a marketingu na internetu, které Vám pomohou se prosadit a vydělávat.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.