Mioweb je aplikace pro podnikatele, kteří si chtějí jednoduše vytvořit web přinášející výsledky a mít ho pod kontrolou. Bez programování. Zjistit více o Miowebu.

Poptávku po produktech či službách lze vytvořit aktivním vstupováním do světa zákazníků skrz sociální sítě

Dnes vám přinášíme rozhovor s naším dlouholetým affiliate partnerem Tomášem Mužíkem. S Tomášem spolupracujeme už řadu let a dnes jsme si povídali o tom, na čem Tomáš aktuálně pracuje, proč spolupracuje s Miowebem a jaké má plány pro tento rok.

Audio verze ke stažení:

Přepis rozhovoru:

Můžeš se nám v krátkosti představit a říci, co je hlavní náplní tvého (online) podnikání?

Díky za pozvání a díky celému týmu za skvělou práci, kterou děláte. Nejen já z ní díky tomu mohu těžit, ale i naši klienti, kteří vás moc rádi používají. Moje jméno je Tomáš Mužík a vlastně už více jak 11 let (teď už 12 let) se zabývám propagací na sociálních sítích. Ale ne z toho pohledu, že by mě bavilo sdílet svůj dennodenní život a to co dělám, ale snažím se sociální sítě prozkoumávat a objevovat z pohledu prodeje.

Jak je využívat a ohýbat k tomu, aby podnikatelům a majitelům firem přinášely výsledky v podobě prodejů, získávání pozornosti a přivádění zákazníků na jejich weby nebo do fyzických prodejen. Kolem toho se pak váže spousta aktivit, které jsme za uplynulou dekátu udělali.

Začalo to digitální agenturou, ve které jsme pro naše klienty připravovali kompletní obsah pro sociální sítě, pracovali jsme s kampaněmi a vyvíjeli na míru aplikace. To vše se postupem času více a více začalo přetavovat do mentoringu, různého koučování.

Dnes máme softwarovou platformu, která pomáhá podnikatelům využívat potenciál sociálních sítí pro jejich podnikání. Vznikla řada digitálních kurzů a programů, ale také živé semináře a živá školení. Kdybych to měl shrnout, tak se snažím dennodenně přicházet na nové strategie, které se vážou k prodeji a sociálním sítím a sdílím to s dalšími lidmi.

V čem je podle tebe online podnikání lákavé a výhodné z pohledu digitálních produktů?

Jedním z těch pozitiv, které tam vidím, tak je to, že digitální produkt je ve většině případů velmi dobře škálovatelný. Lze ho dostat k velkému počtu lidí nezávisle na tom, kolik lidí na produktu pracuje. Produkt jednou vytvoříš, pak ho distribuuješ a snažíš se oslovit co největší skupinu lidí. To ale pak neznamená, že musíš vynakládat stejné množství času pořád dokola a nebo zvyšovat počet lidí v týmu. To je jedna z věcí, která mě velmi baví.

Zároveň je to spojené s tím, že digitální produkty, když nepočítám nějaké náklady na servery, tak mají téměř 100% maržovost, tedy je tam velký prostor i pro propagaci. A v tomhle je to skvělé, dává mi to smysl a baví mě to. Neznamená to ale, že bych úplně opustil svět hmatatelných věcí. Naopak mi přijde, že s postupem času a let mám potřebu víc vytvářet věci, na které si lze sáhnout, takže v tomhle směru vyvíjím určité aktivity a do budoucna jich budu vyvíjet čím dál víc.

Také začínám zjišťovat, že ideální formou není vybrat si jednu z těch věcí, ale ty věci vlastně propojovat. Kombinovat digitální produkty s těmi fyzickými, protože díky tomu se stávají podnikatelé nebo majitelé firem, respektive jejich produkty a služby neporovnatelnými na trhu. Dělá to málo kdo, ale je v tom obrovský potenciál a cesta, jak se nejen díky sociálním sítím, ale obecně na trhu dostat do pozice.

Nabídka, kterou dávám zákazníkům není o tom, že by pak člověk mohl jít na heuréku a porovnávat ji s ostatníma, kterých jsou tam desítky tisíc. V tomhle mi to přijde dokonalé, ty dva světy propojovat.

Myslíš si, že i aktuální situace tomu nahrává?

Určitě ano. Je to trochu násilná motivace. Představoval bych si ideálně pozvolnější cestu trhu, ale samozřejmě víme, jaká je situace s kovidem a spousta firem nemá jinou možnost než vniknout do online prostředí. Z krátkodobého hlediska může být značně bolestivé adaptovat se na to prostředí, ale z dlouhodobého hlediska vidím, že firmy mají velkou výhodu oproti čistě online věcem, protože oni už budou o krok dál s těmi fyzickými věcmi a stačí propojit chybějící část skládačky. Tohle si myslím, že je fajn.

Samozřejmě probíhá i spousta dalších jiných změn například ve školství, které by se nestaly, kdyby tahle doba nenastala. Jsou určitě i věci, na které se dá podívat z pozitivní stránky a dvě z nich jsem právě pojmenoval.

Kdo je váš ideální klient a jak mu dokážete pomoci?

Pro nás je to více skupin. Jsou to jednotlivci podnikatelé, kteří typicky vytvářejí ať už fyzické produkty a služby nebo nějaké online. Druhou skupinou jsou eshopy, tzn. lidé, kteří mají svůj eshop, klasicky doručují zákazníkovi nějaký produkt, ať už jednorázově nebo opakovaně. A třetí skupinou jsou freelanceři a agentury, kteří naše semináře a školení využívají pro svoje klienty, ale i pro sebe, aby se dostali někam dál a posunuli své agenturní podnikání.

Vím, že v nejbližší době budete otevírat již třetí běh Boot Campu. Můžeš říci, o čem tento kurz je a pro koho je vlastně určen?

Já k tomu dám trochu back story. Celý tento program – Boot Camp vznikl v návaznosti na mnoho věcí a kroků, které jsem udělal předtím. Boot Camp jako takový je 4 denní živý program (pokud by byla normální doba). Teď poprvé děláme digitální variantu. Je to 4 denní maraton, kdy se ráno s účastníky potkáme, je to malá skupina do 20 lidí z řad podnikatelů a majitelů firem a 4 dny já i celý můj tým pracujeme na jejich podnikání.

Děláme texty, weby, prodejní funnely, nastavujeme e-mailové sekvence, snažíme se celý proces co nejvíce automatizovat, spouštíme reklamní kampaně. Není to o tom, že by si napsali spoustu věcí do poznámkových bloků, které založí k těm dalším do šuplíku až přijdou domů, ale přijdou už s přesnou strategií, na které jdeme pracovat.

Každý ten člověk, každá ta firma, každý ten podnikatel má předem danou strategii, kterou společně vymyslíme, takhle například na callu, jako jsme my teď spolu. A tu strategii jdeme v průběhu 4 dní realizovat. Je to velmi individuální a velmi intenzivní. Musím říct, že vždycky po těch dnech jsem vyčerpaný, protože ta energie tam proudí obrovským způsobem. Takže tohle je v kostce Boot Camp a z toho Boot Campu pak odchází lidi s konkrétním řešením, které běží, je nastavené a v ideálním případě hned začíná generovat nějakou návratnost.

Cesta k tomuto formátu byla trošku delší, protože jsem začínal na tom, že jsem dělal digitální kurzy a líbilo se mi, jak to udělám jednou a propaguji to dlouhodobě, ale potom postupem času se člověk začne koukat na to, jaký dopad mají ty věci a já sám ze své zkušenosti vím, že když jsem si koupil nějaký digitální kurz, tak často je to o tom, že mám dobrý pocit z toho, že jsem si ho koupil, ale už nedotáhnu ty věci, které v tom kurzu jsou.

Vím, že tam ta hodnota leží, ale za žádnou cenu se nedonutím k tomu, abych to vytěžil, uvedl do praxe a získal výsledky pro které jsem si do toho kurzu přišel. A myslím si, že tohle se děje z 80-90 % všem lidem, kteří vstupují do jakýchkoliv digitálních kurzů.

Snažil jsem se přemýšlet nad tím, jak tohle změnit, aby to mělo skutečně dopad. A pro mě nebo pro Social Sprinters je ta cesta právě Boot Camp, kde se ukazuje, že to není o tom, že jednorázově pomůžeme stovkám nebo tisícům lidí najednou, ale je to o tom, že jdeme s malou skupinkou lidí, ale jdeme o to individuálně a intenzivně do jejich praxe, abychom mohli zaručit dopad a výsledek.

To mi přijde skvělé a je to řešení problému na trhu, kde je hodně kurzů, které jsou bez pochyby skvělé, jejich autoři jsou experti a profíci, ale víme prostě, že když se u prvního modulu zaseknu na něčem, odkládám to, tak pak už se mi nechce, protože vím, že jsem se tam zasekl a musím to zase prokopnout. To jsou věci, které brzdí i ten business a pokrok a i ty podnikatele a majitele firem. 

Můžeš uvést nějaký konkrétní příklad?

My jsme začali dělat tady tento koncept minulý rok a zpětná vazba je téměř bezprostřední. Vždycky se těch lidí ptáme po těch 4 dnech, když odjíždí z campu, na jejich pocity a co si odváží. Jestli to stálo za tu investici do toho programu, protože ta investice není malá.

Mým oblíbeným highligtem z těch našich lidí, kteří prošli Boot Campama, je Hanka Sedláčková, což je fashion designerka, která svého času byla velmi velmi úspěšná, pak přišel obrovský pád v jejím businessu a po deseti letech se rozhodla vrátit na svoji cestu. Jenže za těch 10 let se strašně změnil celý fyzický svět, všechno se přesunulo do online a ona v tom byla totálně ztracená.

Rok se pokoušela rozjet svůj business znovu a vůbec jí to nešlo, měla objednávky v řádu dvou nebo třech tisíc měsíčně a přišla za mnou a řekla: “Tomáši, já do toho chci jít, dám do toho poslední peníze, ale potřebuju z toho vytřískat maximum.“ A udělala pro sebe závazek, což si myslím, že je ten důvod, proč jí to začalo fungovat. Prostě se rozhodla, že pro to udělá všechno a z toho Boot Campu vlastně odjížděla nadšená. To je takový standard, když vlastně člověk odchází z nějaké akce, tak je nadšený.

To co mi přišlo nejvíc skvělý a proč Hanku od té doby všude zmiňuju, tak je to, že zhruba po 14 – 20 dnech od Boot Campu se ke mě začaly dostávat například na webinářích v komentářích jásající smajlíci a vyjádření: „Běžte do toho, to co Tomáš učí dává smysl“, a na jednom tom webináři se to dělo úplně extrémně a říkám si, Hani tobě za to někdo zaplatil, abys tohle říkala, nebo co se stalo. A napsal jsem jí, co se v tom jejím businessu děje, že je tak nadšená.

Začala mi posílat grafy a z businessu, který vůbec nefungoval, dokázala postupně díky věcem, které jsme společně postavili a svému zanícení pro tu věc, vydělat první milion v průběhu minulého roku. Tenhle rok jsem viděl její cíle a chce udělat obrat 3 miliony. Nepochybuju o tom, že se jí to podaří a tohle jsou ty příběhy, pro které mi to dává smysl dělat a tvořit.

Výsledky po absolvování Boot Campu od Hanky Sedláčkové

V rámci kurzu propagujete i Mioweb. V čem tobě (vašim klientům) Mioweb usnadňuje práci? Proč jej doporučujete svým klientům?

Myslím si, že pořád na tom trhu, přestože ve světě už je to trošku dál, tak u nás je pořád představa, že první věc, kterou uděláš v businessu, tak je, že postavíš web za desítky ne-li stovky tisíc a to je ta věc, která ti začne přinášet výsledky.

Teď se omlouvám všem agenturám nebo lidem, kteří dělají web, ale podle mě jim jde málo o to, co zákazník na konci z jejich práce získá. Pro ně je to dobrá zakázka v řádu desítek tisíc korun, oni ten web postaví, klient má statický, zkostnatělý web, který je třeba postaven na Wordpressu nebo nějaké podobné platformě, ale ve výsledku neví, co s tím dělat. Neumí tam nic upravovat, připravovat nějaké kampaňové stránky, které jsou naprosto zásadní v dnešní době a takhle bohužel vypadá většinová část trhu.

To, co vy jste udělali podle mě nejlíp a možná jako první tady v Čechách je, že jste bouchli do stolu a řekli jste, pojďme to začít dělat jinak a nabouráváte standard na trhu a to se mi začalo líbit a sám jsem to začal používat.

Dlouhou dobu jsem se tomu bránil, protože jsem si říkal, že nikdo mi neudělá takovou skvělou stránku jako když to zadám kodérovi. Sice to trvá 14 dní, stojí to řádově několik tisíc korun a pak vlastně nevím, jestli to bude fungovat, ale je to profi. Držel jsem se takových věcí, které pramení z ega než z reálné podstaty, kdy si dá člověk jedna a jedna dohromady.

A pak jednoho dne jsem si řekl, že to prostě jdu zkusit, líbilo se mi, jak jste to dělali, začal jsem Mioweb používat pro pár svých kampaní. Dlouhou dobu jsem o tom nemluvil, že tady to vaše řešení používám, ale přirozeně se stalo to, že dneska jsem k vám přesunul troufám si říct 90 % svých věcí, protože je to skvělé řešení a my máme na Miowebu postavené všechny naše digitální produkty a členské sekce. Za mě naprosto zásadní část vašeho řešení. Hned v prvních měsících se mi investice vrátila díky digitálním produktům, které lze na Miowebu postavit.

Nelze opomenout to, že nejsem kodér, ale díky editoru, kdy přesouvám prvky, což by zvládlo dítě, je možné na webu čarovat. A ještě zmíním, že mám v týmu šikovného grafika, který byl zvyklý tvořit věci na míru. Když se mnou začal pracovat, tak jsem mu hned dal do ruky Mioweb, aby hned všechno, co dělá ve photoshopu transformoval do Miowebu. A i z jeho pohledu je to vlastně totálně dokonalý nástroj i přesto, že ze začátku nevěděl, jestli se do toho chce pouštět. Byl zvyklý pracovat s photoshopem a teď už tvoří weby na Miowebu a nepotřebuje nic dalšího. Za mě naprosto pecka. 

Na vašich stránkách máte uvedeno, že pomáháte firmám po celém světě. Jak se vám obecně pracuje s českými a zahraničními podnikateli? Nacházíš rozdíly nebo jsou i nějaké společné charakteristiky?

Po pravdě na to neumím odpovědět, protože náš 90% focus byl do tohoto roku na český a slovenský trh. Objevilo se pár prvních vlaštovek a mým dlouhodobým snem a cílem je dostat se na zahraniční trhy. Vždycky tak nějak jednou za čas něco vyzkouším a jdu dál.

Za dobu, co funguje naše řešení, což je šestým rokem, tak se k nám skrz různé věci (musím přiznat po pravdě, že ani nevím jak), dostali zahraniční zákazníci. Roli v tom hraje i to, že někteří naši klienti mají pobočky v zahraničí a pro ty dělají kampaně. Neumím zatím úplně srovnat rozdíly, nicméně pro rok 2021 je to pro mě aktuální téma, takže doufám, že se třeba za rok potkáme a zeptáš se mě na to znova a už ti budu moct odpovědět nějak erudovaně.

Je nějaká věc, kterou je potřeba zákazníky neustále učit?

První věc, která mě napadla, je ta změna, ta malinká změna v přemýšlení. Přiznám se, že jsem to měl stejně. Měl jsem pocit, že musíš řešit spoustu důležitějších věcí, než je online, ale postupem času jsem došel do bodu, kdy si říkám, že co je důležitější než získávat zákazníky a doručovat jim skvělé produkty a služby.

Protože to je ono, čas podnikatele by se měl dělit z nějaké části i do toho online prostředí, protože není potřeba si říkat, že to posiluje tyhle trendy a čím dál víc záleží na online prezentaci, kde se o tobě zákazníci dozvídají, jsou čím dál víc ochotnější nakupovat skrz online a je to vlastně standard už dneska.

Vlastně to co mi přijde, že je potřeba neustále vtloukat, tak je ta vytrvalost v tom, že když se pro tu věc rozhodneš, že ji začneš dělat, tak to není o tom, že ji uděláš jednou a ona bude hotová, ale vlastně mít tam ten návyk na denní bázi.

Nestrávím celý den tím, že udělám kampaňovou stránku, ale stačí půl hodiny denně – zkouknout reklamu, upravit tlačítka, protože se ti zdá, že by to mohlo fungovat líp a mít část dne vyhrazenou čistě na tohle, kdy se zabýváš akviziční aktivitou, která ti přivádí do businessu nové objednávky, nové zákazníky nebo jenom nové kontakty. Udělat si z toho rutinu.

Můžeš uvést, u kolika vašich klientů se vám to daří?

Nikdy to nebudou dělat všichni, ale třeba konkrétně v tom minulém roce i s ohledem na to, co se dělo, tak jsem byl v kontaktu s desítkami podnikatelů a firem, ať už na bázi osobního nebo online mentoringu nebo skrz Boot Campy. Myslím si, že se to daří, ale pořád vím, že je co zlepšovat ve smyslu změny přemýšlení.

Například v zahraničí sleduji různé komunity a lídry a myslím si, že pro ně je to víc zaběhnuté. Oni chápou, že statický web nebo eshop jim nevyřeší online prodeje a právě tyto věci se musí prošlapávat a zkoušet a musí se aktivně vstupovat do světa zákazníků skrz sociální sítě. Tohle je něco, na čem se dá u nás pořádně zapracovat. Kdo si to teď přepne v hlavě a uvidí prostor, tak má velkou výhodu před zbytkem trhu, který na to zatím přichází.

Zmíním zejména majitele e-shopů, kteří mají zapnutou propagaci na heuréce a tím si myslí, že mají vyřešeno. Ono to nějak funguje, generují se objednávky, jenže pořád je to reaktivní budování businessu. Je to o tom, že reagují na existující poptávku.

Například v době pandemie začala poptávka v první vlně klesat, což nebylo pro e-shopy zrovna dobré, protože když někdo nevyhledává ten konkrétní tip produktu, tak chybí pak kanál, jak lidem komunikovat, že je tady něco, co by jim mohlo vyřešit problém.

V tom vnímám rozdíl, že skrz sociální sítě lze vytvořit poptávku a s tím je spojený potom i e-mail marketing, který je klíčový. Spousta e-shopů vůbec nepracuje s e-mail marketingem. Oni mají třeba tisíce zákazníků, kteří u nich v průběhu let nakoupili, ale nesnaží se těmto zákazníkům znovu prodat. 

Tip: Pokud jste e-shop a budete se teď soustředit na svůj e-mail marketing, tak věřím, že v průběhu roku 2021 zdvojnásobíte svoje objemy prodejů jenom díky tomu, že začleníte tento jeden konkrétní kanál.

Jaké máš plány do budoucna?

My jsme před dvěma roky vydali brožurku, která se jmenuje Prodej na prvním místě. Je to taková kapesní brožurka s velkou přidanou hodnotou, velikost brožurky neodpovídá hodnotě. Přeložili jsme ji do angličtiny a hlavní aktivitou je teď pro mě ji tlačit na zahraniční trhy. Tím se bavím už od konce minulého roku a velmi mě baví prokopávat si tu cestičku úplně od nuly k novým zákazníkům na nových trzích. Téma pro rok 2021 je tedy pro mě téma škálování businessu na globální market. 

A ještě tu máme pro všechny pozvánku na Boot Camp, který začne 25.1.2021, takže kdo by měl zájem se dozvědět více, tak pokračujte tudy.

Pečuji o partnerský a provizní program Mioweb Money. Starám se o to, aby měli partneři v rukou ten nejlepší nástroj na prodejní web, s nadšením jej doporučovali svým klientům a získávali za propagaci provize.

Checklist zdarma

Splňuje váš web všechny nároky, které se od prodejního webu očekávají? Stáhněte si náš rychlý audit, který vám za 5 minut pomůže odhalit všechny neduhy.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů