Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

5 otázek, podle kterých poznáte, zda potřebujete prezentační nebo prodejní web

5 otázek, podle kterých poznáte, zda potřebujete prezentační nebo prodejní web

Není web jako web. Zatímco jeden potřebuje být pouze vidět a umístit na web své kontakty a portfolio, druhý chce, aby mu web prodával. Je proto důležité, abyste si udělali jasno v tom, jakou funkci mají webové stránky plnit. Pokud si nejste jistí odpovědí, nevadí. Začtěte se…

1. Jaký je cíl vašeho webu?

Prezentační web

Prezentačním webem neboli webovou vizitkou vlastně začíná každý, kdo se chce pohybovat v online světě. Může to pro vás být začátek online podnikání. Některé profese si vystačí s webovou vizitkou i pár let. Například kadeřnický salón nebo řemeslník zabývající se zakázkovou výrobou nábytku, kteří už mají svou klientelu.

Cílem prezentačního webu je, aby návštěvník zjistil informace, zavolal vám, nebo vás později navštívil. Nic víc, nic míň. O přímý prodej se v tomto případě nejedná.  Hlavní business se děje tzv. v terénu mimo web, kdy buď vy jedete za klientem, nebo klient za vámi.

Prodejní web

Prodejní web má jediný cíl, a to prodat vaše produkty a služby. Dříve nebo později. Zákazník z něj má pochopit a cítit, že to právě vy dokážete vyřešit jeho problém. Zákazník má také často možnost u vás hned nakoupit.

Prodej se ale obvykle neděje mávnutím kouzelného proutku. Musíte se dostat do povědomí vašich budoucích klientů, získat jejich pozornost, zařídit, aby věděli, že vy jste expertem na dané téma, vytvořit si s nimi vztah a budovat důvěru, získat kontakty na potenciální klienty výměnou za hodnotný obsah. A komunikovat, mluvit se svými lidmi.

Zájemce o váš produkt nebo služby následně provedete vaší online cestou zákazníka (funnelem), postupně sdílíte další hodnotný obsah a v pravý čas je přivedete na prodejní stránku, kde dáte možnost, aby se stali vaším zákazníkem. Pečujte o své kontakty, komunikujte, dodávejte hodnotu a ukažte svou kredibilitu. Sdílejte svůj svět, abyste do něj klienty vtáhli. 

Tip: Co všechno lze za hodnotný obsah považovat? Vše, co vašim návštěvníkům přinese hodnotu, zprostředkuje Aha, dá odpovědi na klíčové otázky. Mohou to být články, videa, webináře, podcasty, e-booky, manuály a check-listy, členské sekce, on-line kurzy, testy a další.

2. Potřebuji pro funkčnost webu nějaké speciální funkce?

Prezentační web

Žádné speciální funkce pro funkčnost prezentačního webu nepotřebujete. Webovou vizitku si vytvoříte sami s pomocí webových editorů, nebo si ji necháte jednorázově vytvořit.

Vhodnými nástroji pro tvorbu webových vizitek jsou Wix, Webnode, případně nejrozšířenější redakční systém WordPress. Ať už si vyberete kterýkoliv z nich, jste schopni v něm vytvořit funkční webovou vizitku často i s přívětivým uživatelským rozhraním.

Prodejní web

Potřebujete marketingové a prodejní funkce k tomu, abyste byli schopni vytvořit funkční cestu zákazníka (funnel) a byli schopni touto cestou provést vaše klienty automaticky.

Váš prodejní web se o vše postará – sesbírá kontakty, provede klienty cestou zákazníka, odešle jim kampaňové stránky, publikuje obsah, na konci cesty zákazníka zobrazí prodejní stránku a zařídí za vás i možnost přímého nákupu produktu. Včetně jeho doručení k zákazníkovi, pokud se jedná o digitální produkt, online kurz, ebook nebo jiné online služby.

A nakonec to podstatné pro efektivní prodej. Prodejní web vám měří a ukazuje klíčová prodejní čísla, abyste mohli cestu zákazníka optimalizovat.

Pokud je váš prodejní web opravdu skvělým online obchodníkem, nákupem to nekončí a bude o vaše zákazníky pečovat i po prodeji. 

V Miowebu milujeme prodejní weby a od roku 2012 tvoříme aplikaci pro jejich jednoduchou tvorbu a správu. Takový web pak našim klientům dává bohaté možnosti. A možnost mít z marketingových aktivit na internetu skutečné výsledky.

Mioweb vám pomáhá vytvořit cestu zákazníka (funnel), kampaňové stránky, obsahové stránky, prodejní stránky, webinářové a registrační stránky, členské sekce, online kurzy a e-shop. Dá se jednoduše napojit na e-mailingové a fakturační nástroje tak, aby byl váš prodejní proces plně automatizovaný. 

Důležitou funkcí každého prodejního webu je také rozhraní pro publikování obsahu, tedy blog a obsahové stránky, kde vzděláváte nebo bavíte své publikum. Publikování pravidelného obsahu si žádá, abyste byli schopni si tento obsah dávat na blog a web sami, a to ve všech formátech, ať už se bude jednat pouze o textový příspěvek, video, audio, nebo kombinaci více formátů. I s blogem a sdílením obsahu vám dokáže Mioweb pomoci.

Tip: Správně sestavená cesta zákazníka promění váš web ve web prodejní. Proto musí obsahovat funkce pro vytvoření této cesty.

3. Jaký obsah na webu mít?

Prezentační web

Prezentační web funguje jako vaše online vizitka. Obsahuje informace o vás, vaší práci, vaší firmě nebo projektu. Obsah na prezentačním webu je dlouhodobě neměnný, pouze provádíte aktualizace informací ve chvíli, kdy nastanou.

Dalo by se říci, že prezentační web jednou vytvoříte, a dokud jste s ním spokojeni, může vám fungovat řadu let. Jedná se zpravidla o stránky typu Homepage, O mně/O nás, Produkty/Služby/Galerie a Kontakt. Často jsou prezentační weby stavěny jako tzv. one page web, kdy jsou všechny informace na jedné stránce bez dalších podstránek.

Prodejní web

Prodejní web z prezentačního webu vychází, ale na pozadí dělá další kouzla. Přitahuje aktivně pozornost návštěvníků, buduje databázi kontaktů, buduje důvěru a hlavně tím připravuje člověka na chvíli, kdy mu dáte možnost a příležitost nakoupit. 

Prvním úkolem prodejního webu je:
1. Zaujmout, získat pozornost a kontakt

Další stránky jsou pak navázané na cestu zákazníka (funnel) a jste na ně schopni doručit poutavý obsah, který buduje důvěru ve vás jakožto experta. Postupně pak přivedete klienta až k prodejní stránce. 

Další obsah sdílíte na blogu a můžete využít přesně takový obsah, který je vám nejbližší. Rádi píšete? Skvělé, doplňte vaše texty infografikou a hned budou živější. Kamera vás miluje? Perfektní, tak pomocí videa nebo webináře můžete sdělit nejen myšlenku, ale přenést na vaše diváky i emoce.

Víte, že jeden článek nebo video vašim návštěvníkům sice odpoví na jejich otázku, ale problém vždy nevyřeší? Vytvořte online kurz a pozvěte je na intenzivní vzdělávání.

Tip: Veřejný obsah můžete použít také pro vstup do funnelu. Například tak, že vytvoříte hodnotnou sérii videí a první video budete sdílet veřejně. Dáte takovou malou ochutnávku. K dalším videím se zájemci dostanou po zadání kontaktu.

Takhle jednoduše dostanete klienty na vaši cestu zákazníka, provedete je touto cestou v podobě kampaňových stránek, které vidí jenom oni, a nakonec je dostanete na neodolatelnou prodejní stránku.

4. Jak získáváte návštěvnost na web?

Prezentační web

Vaši návštěvníci vás mohli objevit ve vyhledávačích, dostali na vás kontakt od známého, nebo se s vámi setkali v rámci přednášky či konference, viděli vaši reklamu, přečetli si zajímavý článek v novinách, upoutala je reklama na provozovně, proklikli se k vám z placených reklam na internetu nebo se o vás dozvěděli v příspěvcích na sociálních sítích.

Pokud využili klienti vámi nabízené produkty a služby a byli s vámi spokojeni, obrátí se na vás znovu. A tam, kde prezentační web končí, prodejní web pokračuje a dále zvyšuje efektivitu vašich marketingových aktivit.

Prodejní web

Prodejní web přivádí v první fázi návštěvníky podobně, jako prezentační web. V druhé fázi, kdy zvyšujete např. svou publikační aktivitu díky obsahu, máte už svou databázi kontaktů, pravidelně dodáváte kvalitní obsah na aktuální témata týkající se vašich produktů a služeb, pomáháte díky svému obsahu řešit určitý problém vašich zákazníků, pomáháte jim s rozhodováním, poskytujete relevantní informace k danému tématu a budujete si u nich důvěru, návštěvnost webu se dále zkvalitňuje a zvyšuje.

V třetí fázi pak zapojíte investice. Jako podnikatel totiž návštěvnost nekupujete, ale investujete do ní. Když znáte svá čísla, můžete si to dovolit. Bohužel většina majitelů prodejních webů zatím netuší, co to investice do návštěvnosti je a jak se používá, ale je to nejpokročilejší způsob vašeho online prodeje. Jindy se mu určitě budeme věnovat podrobněji.

Prodejní web vám umožňuje prohlubovat vztahy s vašimi zákazníky a pečovat o ně. Právě v této chvíli máte možnost na webu vytvořit členské sekce, ve kterých pouze svým zákazníkům zveřejníte například užitečné materiály. Může se jednat o manuály, videa, záznamy z webinářů, materiály pro stažení a další hodnotný obsah vztahující se k vašemu produktu nebo službě.

Tip: V rámci členské sekce můžete svým zákazníkům nabídnout ke koupi další související produkty a služby za zvýhodněných podmínek.

5. Kdo jsou návštěvníci webu?

Prezentační web

Na prezentační web přicházejí lidí nejčastěji tzv. pasivně – organicky a přirozeně, především z řad vašich klientů, na doporučení či z vyhledávače. Hledají reference, chtějí se podívat na vaši práci, a samozřejmě mít možnosti, jak vás kontaktovat v případě zájmu o vaše produkty a služby. Klíčová je vaše značka/jméno ve spojitosti s vašimi produkty či službami.

Prodejní web

Zákazníci se na váš web přicházejí aktivně. Vaší invencí a aktivitou. Jsou to lidé, kteří vás neznají a často o vás slyší poprvé. Hledají odpovědi na své otázky. Návštěvník přichází na váš web vyřešit určitý problém.

Jeho návštěvou začíná dobrodružná práce a váš úkol lidem představit, co pro ně máte. Zobrazit se jim a dát jim možnost, aby s vámi šli dále. Pozvat je na cestu zákazníka, na jejímž konci je spokojený klient i vaše spokojenost.

A k tomu jsme vám v Miowebu s radostí k dispozici.

Shrnutí

Prezentační web

Ukázka prezentačního webu.

Prezentujete sebe, svoji firmu a svoji práci. Propagujete svoji značku a podporujete prodej  produktů a služeb.

Prezentační web můžete využít i pro vytvoření jednorázové akce, například svatby, kde řeknete hostům vše podstatné.

Prodejní web

Ukázka prodejního webu.

Prezentujete celé vaše řešení, které pomůže návštěvníkům s jejich problémem. Musíte především poskytnout odpovědi na otázky, přesvědčit je, že jste expertem v dané oblasti, zaujmout je a získat kontakt. Tak se dostanou na cestu zákazníka a prodejní web je touto cestou automaticky provede k objednávce a bude se o ně starat i po nákupu.

Udělejte si rychlý rozhodovací test

Označte výrok (pouze jeden na řádku), který je pro vaše podnikání odpovídající, a zjistěte, jaký web potřebujete:

1. Pohybuji se převážně v terénu, web má sdělit pouze informace mým budoucím klientům.
1. Na webu potřebuji prodávat, vytvořit cestu zákazníka (funnel) a mít prodejní web, který se dá jednoduše napojit na e-mailingové a fakturační nástroje, které se o vše automaticky postarají.
2. Potřebuji jednoduché webové rozhraní, žádné speciality.
2. Potřebuji profesionálního online obchodníka s marketingovými a prodejními funkcemi, abych se mohl/a plně věnovat svému produktu nebo službě a tvořit online kurzy, vzdělávací programy, online kluby, uzavřené placené členské sekce, vysílat webináře a dělat prodejní prezentace.
3. Stačí mi základní stránky.
3. Potřebuji, aby web uměl sdílet neveřejný obsah nebo obsah s postupným odkrýváním, za tímto účelem potřebuji vytvořit kampaňové stránky a veřejný obsah. Potřebuji snadno editovatelný blog a vše sdílet na sociální sítě.
4. Návštěvníci webu se přišli dozvědět něco o mně.
4. Návštěvníci ke mně přicházejí vyřešit svůj problém a i po vyřešení se chci o své zákazníky dále starat a opečovávat je.
5. Web mi bude sloužit jako podpora prodeje, měřit potřebuji akorát návštěvnost webu.
5. Potřebuji měřit čísla, sledovat úspěšnost cesty zákazníka a vyhodnocovat výsledky svého prodejního webu.

POTŘEBUJI: ______________________________ (Doplňte si sami za sebe, zda prezentační nebo prodejní web podle toho, ve kterém sloupečku máte více zaškrtaných výroků.)

Tak teď jste si ujasnili, zda je pro vás dostačující webová vizitka nebo jestli potřebujete prodejní web. A pokud vás zajímá, jak funguje prodejní web, sledujte náš blog. Článek na tohle téma pro vás už chystáme.

Pečuji o partnerský a provizní program Mioweb Money. Starám se o to, aby měli partneři v rukou ten nejlepší nástroj na prodejní web, s nadšením jej doporučovali svým klientům a získávali za propagaci provize.
Komentáře
  1. Josef napsal:

    Dobrý den, začínám se zabývat on-line obchodováním. Zatím pouze zhlediska teorie :-).
    Chci se vís prosím zeptat jaké jsou vaše minimální ceny – tzn. na jaký to u vás startuje zhlediska vytvoření webu, e-mail marketinku a tak dále. Na minimální ceny se ptám proto abych věděl na čem tato oblast může začínat. Můžete mi prosím poslat telefon abych se jen krátce dotázal na možnosti at vím co by mne případně čekalo u vás? Jaké máte ceny pořizovací a také následné měsíční? Děkuji a přeji hezký den.

    • Lukáš Kochrda napsal:

      Hezký den, Josefe, všechny ceny a možnosti máme uvedeny v ceníku na stránce https://www.mioweb.cz/ceny/. Pokud budete potřebovat cokoliv upřesnit a odpovědět na otázky, rádi si s Vámi zavoláme. Stačí abyste si na výše uvedeném odkazu rezervoval termín konzultace s námi ;-) Těšíme se na spolupráci.

  2. Alena Pruchová napsal:

    Dobrý den, vím, že potřebuji prodejní web a za tímto účelem jsem si zaplatila tvorbu webu vašim pracovníkem panem Tipmannem. Domlouvala jsem se s ním na tom, že potřebuji vytvořit šablonu pro e-book, který dodám později. V tu dobu jsem jej ještě neměla nachystaný. Když jsem byla připravena e-book zveřejnit, tak už k dodělání funkčnosti e-booku nedošlo. Potřebovala bych to dotáhnout do konce. Mám připravený videokurz o 6 krátkých videích, ale neumím to vložit do webu tak, aby to fungovalo „výměnou“za emailovou adresu. Včetně děkovací stránky. Předem děkuji za spolupráci.

  3. aishapaal napsal:

    wow very nice post

Napsat komentář: Josef Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.