Mioweb je aplikace pro podnikatele, kteří si chtějí jednoduše vytvořit web přinášející výsledky a mít ho pod kontrolou. Bez programování. Zjistit více o Miowebu.

Buďte aktivní a začněte realizovat to, co máte v hlavě

Buďte aktivní a začněte realizovat to, co máte v hlavě

S Radimem Vysokým, jedním ze zakladatelů moderní hudební školy Art Master, jsme si povídali o tom, jak karanténa uspíšila jejich vstup do onlinu. Jak za dva týdny vytvořili první dva online kurzy a byli mile překvapeni zájmem lidí o tento způsob výuku hudby. Znalost potřeb klientů a inovativní řešení brzy přinesly výsledky a Art Master už plánuje rozšíření svého projektu za hranice České republiky. 

Rozhovor najdete níže ve formě videa, podcastu i textu.

Vítáme vás u dalšího dílu seriálu, ve kterém představujeme zajímavé online projekty našich uživatelů. Zaměřujeme se na to, abychom vám ukázali, co všechno lze díky webu dělat, jak lidem předávat hodnotu a nakonec jim i prodávat. Dnes máme vzácného hosta pana Radima Vysokého, který stojí za unikátním projektem Art Master. Poprosíme vás Radime, abyste představil sebe i svůj projekt. Co vlastně na internetu děláte?

Dobrý den, děkuji za pozvání. Jmenuji se Radim Vysoký, je mi 28 let a před dvěma lety jsem dostudoval vysokou školu. Celý život se věnuji hudbě – hraji na kytaru. Hudbu miluji a právě proto jsem se rozhodl, že v této branži vyzkouším podnikat. Po dokončení vysoké školy jsem založil projekt, který se jmenuje Art Master, což je moderní hudební škola. 

Já jsem od malinka chodil na základní uměleckou školu, kde jsme cvičili klasickou hudbu ( Bacha, Beethovena), což mě úplně nenaplňovalo. Jako teenager jsem spíš chtěl hrát Nirvanu, rock n roll, ACDC a tak dále. To bohužel systém v České republice nenabízel.

Rozhodl jsem se, že lidem nabídnu službu, kde se budou vyloženě učit to, co je baví. To znamená, že když někdo má rád Blues a Jazz, tak se bude učit tento styl. Když někdo poslouchá pop a rock, tak se bude učit to, a ne zbytečné etudy. 

Náš výukový systém je trošku zastaralý v tom, že musí splňovat osnovy, které se většinou vážou k výuce klasické hudby. Je ale jen velice malá část lidí, kteří chtějí hrát klasiku na kytaru, na klavír nebo jiné hudební nástroje. Rozhodl jsem se, že nabídneme službu, kde se budeme snažit rozpoznat, co má daný člověk rád za hudbu a jaký je vůbec důvod, proč začal hrát. Někdo chce hrát na kytaru, protože má malé dítě a chce ho vést k hudbě. Někdo chce hrát s kamarády u táboráku nebo na vodě. Někdo si chce založit amatérskou kapelu a zahrát si v klubu… My se snažíme pochopit, proč to ten člověk dělá a jakou má rád hudbu. Potom mu vybereme jednoho z našich lektorů, kterých už máme skoro 30. Snažíme se přiřadit takového lektora, který bude přesně rozumět tomu, co daný člověk chce a spolu pak pracují na tom, aby dosáhli cíle. A toto je škola, kterou jsme založili před dvěma lety. 

Ale tři měsíce zpátky, kdy jsem i začal používat Mioweb, jsme se pustili do onlinu a začali jsme připravovat online kurzy. Jsou to první české profesionální online kurzy. Rozhodli jsme se pro ně, protože poptávka je vysoká a lidi nám píšou, kdy už otevřeme pobočku v Praze, kdy už budeme učit v Ostravě nebo Budějovicích. 

Rozhodli jsme se připravit fakt kvalitní a hlavně praktické online kurzy, které dokážou lidi naučit hrát na jednotlivé hudební nástroje. Právě proto jsme začali při „koroně”, když na to byl čas, připravovat první kurzy. A k tomu mi byl doporučen Mioweb. Něco jsem si o tom načetl a do měsíce jsme měli vše natočené a spuštěné první dva kurzy, které jsme začali prodávat

Teď je to další kategorie, které se věnujeme a je to velice zajímavé. Lidé o to mají zájem a my teď každý měsíc dotáčíme kurzy, které budeme nabízet na rozhraní, co máme přes Mioweb

To je zajímavé. Ještě se vrátím k vašemu rozhodnutí začít realizovat online kurzy. Bylo hlavním impulsem to, že jste nemohli realizovat živá setkání nebo jste si už dříve pohrávali s myšlenkou, že online kurzy jsou něčím, co na českém trhu vyloženě chybí?

V podstatě všechno dohromady. My jsme chtěli online kurzy rozjet už dřív, ale znáte to, člověk na to nemá čas. Furt řeší vybavení, nové učebny, nabírá lektory. Když se vyhlásila karanténa, tak nám se v podstatě ze dne na den přerušila výuka. Řekli jsme si, že místo toho, abychom seděli doma, raději zkusíme spustit ten projekt. Naplánujeme první natáčení a otestujeme, jestli o to vůbec bude zájem. Měli jsme to nachystané a nebylo jasné, jak dlouho lidi ještě budou doma, tak jsme jim chtěli alespoň tímto způsobem nabídnout výuku.

Jak dlouho vám trvalo udělat pilotní kurz?

Když nás napadne nějaký projekt, mám rád, když je to co nejdřív hotové. Hned volám kamarádům, kdy vím, že ten má produkční firmu, támhle si můžeme pronajmout pěkné místo, kde to natočíme apod. Takže jsme to měli za dva týdny hotové. Nabídli jsme první dva kurzy a lidé o ně měli zájem, takže jsme věděli, že v tom budeme pokračovat.

Jaké jste měl technické zkušenosti před tím, než jste začal dělat online kurzy? Přejít z živého světa do onlinu nemusí být pro každého jednoduché. Jaké pro vás bylo hledání technického řešení, jak vše nahrát, jaké využívat platformy a vše zpřístupnit lidem?

Technicky jsem trochu zdatný. Web, který běží pro moji individuální výuku, je šablona v HTML, kterou si upravuji. Nějaké malé základy, jak vložit obrázek, upravit text nebo vložit ceník, zvládnu. Ale neumím naprogramovat stránku od nuly. Věděl jsem, že existují řešení buďto celosvětové jako Wix, ale pak mi někdo doporučil Mioweb. A to mi prostě sedělo. Stanovili jsme si nějaké parametry, co jsme potřebovali aby web uměl, a Mioweb to splňoval. Porovnali jsme víc systémů, ale Mioweb nám vycházel nejlépe, tak jsme se pro něj rozhodli. 

Co pro vás bylo v porovnání nejdůležitější? Jaké jste měli na systém požadavky, aby vám umožnil dělat to, co potřebujete?

Chtěl jsem, aby to bylo uživatelsky jednoduché. Aby mi to šetřilo čas, což Mioweb dělá. Když přidáváme nové kurzy a nové kapitoly, tak to jde velice rychle. Chtěl jsem, aby to bylo plně automatické, což znamená, že využívám i FAPI a teď budeme využívat i SmartEmailing. Už teď je vše plně automatické, ale těším se na využívá dalších technických možností. Mě se pak líbí, jak to funguje dohromady, že se člověk o to nemusí tolik starat. 

Jak teď s webem pracujete? Viděl jsem, že máte hlavní stránku s možností koupit kurz. Jak si představujete, že váš potenciální zákazník bude na webu postupovat?

Náš web je velice jednoduchý. Má jen pár stránek, které člověk vidí než si kurz zakoupí (+ uzavřená členská sekce s kurzy). Máme hlavní stránku s přehledem kurzů. Pak si člověk rozklikne kurz, kde je struktura kurzu a vidí, co se všechno naučí. Kolik je v kurzu videí a na jaká témata. Je představený lektor, který vede kurz a to je celé. 

Zákazníky získáváme díky dobře nastavenému online marketingu, orientujeme se na výkonnostní marketing. V tuto chvíli hodně prodáváme na Facebooku a Instagramu. Teď budeme trošku víc šlapat do YouTube a něco máme i v Google vyhledávání. Tím, že to děláme chvíli, pořád ještě experimentujeme, které kanály pro nás budou nejzajímavější. Ale tím, že nabízíme něco, co na našem trhu zatím není a zpětná vazba od lidí je velmi pozitivní, tak jsme sebevědomí v tom, že naše kurzy se lidem líbí a pak se i skvěle nabízí

Už od začátku to na mě působí, že velmi dobře znáte potřeby vaší cílové skupiny. I přesto, bylo v prvních reakcích zákazníků něco, co vás překvapilo? Chybělo něco účastníkům kurzů nebo jste se ve všem trefili úplně napoprvé?

Byl jsem velice mile překvapen, že zpětná vazba byla tak pozitivní. Na internetu je totiž už plno materiálů. Na YouTube je plno tutoriálů. Ale pro začátečníka muzikanta, je to většinou nepřehledné, komplikované. Často dvouhodinové video, ve kterém člověk hledá tu jednu věc, kterou se zrovna potřebuje naučit. A to není efektivní.

U nás mají kurzy jasnou strukturu: deset lekcí, kdy každá má tři malá témata. Člověk se v kurzu může pohybovat přesně, jak potřebuje a zaměřovat se na konkrétní věci. Například v kurzu zpěvu si vybrat dechová cvičení nebo cvičení na rezonanci. Tato jasná struktura je jedna z věcí, kterou nám lidé chválí. Druhou věcí, kterou zákazníci chválí je obsáhlost kurzů, i přesto, že je nabízíme za velmi nízkou cenu. Celý online kurz nabízíme za stejnou cenu, jako stojí jedna individuální hodina tady v Praze. 

Rozhodli jsme se kurzy zpřístupnit opravdu všem. Je pro nás lepší, když je můžeme nabídnout komukoli u nás i na Slovensku s tím, že když se člověku bude kurz líbit, koupí si potom navazující kurz, kde se například půjde víc dopodrobna. Nákupem lidé zároveň podporují naši charitativní činnost – projekt Hudba do dětských domovů. Spolupracujeme s dětskými domovy, dodáváme jim hudební nástroje a zdarma tam vyučujeme. Ale zase jsme omezeni kapacitou a těch dětí nemůžeme učit individuálně tolik, takže jsme se rozhodli, že všechny naše online kurzy zdarma zpřístupníme všem dětským domovům v České republice.

S mým byznys partnerem Michalem Novákem, který založil Bandzone a má i největší hudební agenturu u nás, máme společný cíl. Chceme najít v dětských domovech nové talenty a dále je rozvíjet. Nabídnout jim zázemí, kde můžou zkoušet s kapelou a spojit je s dalšími umělci. A třeba z toho vznikne nějaká nová kapela. 

To je úžasný. Ještě se vrátím k tomu, jak kurzy nabízíte s ohledem na pokročilost zájemce. Pracujete na webu nějak se segmenty potenciálních zákazníků nebo jen v rámci reklamy? Vedete třeba začátečníka na jinou stránku než profíka?

My v tuto chvíli vytváříme a nabízíme kurzy, které jsou pro úplné začátečníky. A to je náš první krok u všech nástrojů. Abychom lidi naučili úplné základy a potom budeme vytvářet navazující kurzy, které se můžou orientovat třeba už na konkrétní žánr. 

Aha, takže zatím jsou cílová skupina úplní začátečníci.

Taky. Ale hodně nás zajímá zpětná vazba od lidí, takže se ptáme a píšou nám účastníci. Například nám psala učitelka zpěvu, že kurz je fakt skvělej a ta cvičení bude využívat i ve své výuce. Takže to není pouze o cílení úplných začátečníků. I člověk, který už trochu hraje, třeba přeskočí první dvě lekce, ale pořád má v kurzu dalších osm lekcí a přes dvacet videí, ve kterých se může něco naučit. Takže je to spíše pro začátečníky až mírně pokročilé. 

Když už se trochu bavíme o tom, kam byste chtěl projekt do budoucna směřovat, tak co je vaším velkým cílem v této oblasti?

Naší vizí je nabídnout alternativní styl výuky k tomu klasickému. Učit lidi to, co mají rádi, učit je hudbu, kterou milují. Na tom se to ostatně i nejlépe naučí. 

To je strašně důležité i u dětí. Protože, když dáte dítě do umělecké školy, tak místo toho, aby si tam hrálo svoje oblíbené písničky, jde se učit klasickou hudbu. To ho může odradit a už se třeba hudbě nebude tolik věnovat. My se snažíme rovnou i u dětí zjišťovat, jako mají rády hudbu a tu je můžeme učit. Ony jsou pak mnohem více motivované a rychleji se posouvají. Zároveň se je snažíme nenudit složitou hudební teorií, která je potřeba pro lidi, kteří chtějí jít třeba na konzervatoř. Pro ty dává smysl projít si klasickým vzděláním. Většina našich zákazníků jsou lidé, kteří mají hudbu jako koníček. Chtějí si zahrát s kamarády nebo založit amatérskou kapelu.

A tento styl výuky chceme nabídnout i za hranicemi České výuky. Dále hodláme vytvářet kurzy v Čechách a na Slovensku, ale zároveň půjdeme i do dalších států a budeme vytvářet kurzy v nových jazykových mutacích. 

Vydělává vám v současné době web tolik, kolik jste si představoval, když jste se pouštěl do online podnikání?  

Jak jsem říkal, my jsme to měli spíš jako experiment. Nedělali jsme široký průzkum trhu, kdo všechno chce online kurz atd., i když občas se někdo z našich žáků ozval. Natočili jsme první dva kurzy a já jsem si říkal, že budu šťastný, když jich prodáme aspoň padesát, aby se to nějak zaplatilo. Teď jich prodáváme osm až deset denně. Vidíme, že lidé jsou spokojení, mají zájem a že si cení té kvality za velmi rozumnou cenu. 

To jsou skvělé výsledky už takhle rychle. Dokážete si ještě představit, že byste do onlinu nešel a byli jste stále jen škola naživo? 

Ona je to trošku jiná kategorie. V onlinu není úplně stejný feedback, jako máte ve výuce jeden na jednoho. My naši školu stále rozvíjíme a nabíráme nové lektory. Co se týká onlinu, tak jsem věděl, že tam určitě někdy půjdeme a že někdy tento projekt rozjedeme. A když se člověku něco podaří, tak si pak říká, že to měl udělat už dávno. Udělat to před rokem, že tím měl začít. Ale jsem rád, že to dopadlo, jak dopadlo a mám radost z toho, že se to lidem líbí.

Co byste poradil lidem, kteří jsou v podobné situaci, jako jste byli vy? Lidem, co přemýšlí, že by začali podnikat online, ale pořád to odkládají. Jak by měli na internetu začít, když už mají něco rozjetého offline?

Ještě než jsem začal dělat tu normální výuku, tak jsem studoval VŠE a furt jsem si v hlavě pohrával s myšlenkou, že by bylo super to takhle udělat a tak. A už jsem to měl i naplánovaný. Ale určitě nejdůležitější je začít něco reálně dělat. Vyzkoušet něco reálně spustit. 

V dnešní době nepotřebuje člověk nějakou obrovskou vstupní investici, aby mohl začít něco dělat. Spíš je to jen časová investice a trochu práce. Tím, že nemusím platit milion a půl za e-shop, abych mohl něco nabízet, ale můžu si web pronajmout od Miowebu za dvojku na měsíc, není to taková investice, co by někdo neměl. Je to spíš o tom být aktivní a začít realizovat to, co mám v hlavě. 

Děkuji, to je krásné zakončení a věřím, že pro ostatní užitečné. Přeju, ať se vám daří i nadále a úspěšně zrealizujete plány, které s vaším projektem máte.

Taky děkuji za rozhovor. Nashledanou.

Starám se o to, aby měli klienti Miowebu vše potřebné k úspěšnému používání naší aplikace a jejich webové projekty rostly k radosti všech.

Checklist zdarma

Splňuje váš web všechny nároky, které se od prodejního webu očekávají? Stáhněte si náš rychlý audit, který vám za 5 minut pomůže odhalit všechny neduhy.

Komentáře
  1. Miloš napsal:

    Dobrý deň, a Mioweb má niekde návodové video, podľa ktorého chlapci vytvorili tento vzdelávací portál? Ďakujem.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů