Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Jak na skvělé online portfolio fotografa: 7 tipů pro web i marketing, co přitáhne pozornost

jak na online portfolio fotografa

Pokud se jako fotograf nechcete nechat převálcovat konkurencí, nesmíte zapomenout na online prezentaci. Dostane vás před správné publikum a ukáže, v čem spočívá váš talent. Aby vše klapalo, jak má, měli byste mít atraktivní web a dělat dobrý marketing.

Stejně jako krásná fotka potřebuje ideální nastavení clony, času expozice a hodnot ISO, tak i webové stránky nebo propagace musí dosahovat určitých kvalit. Všechny jsme je pro vás shrnuli do následujících 7 doporučení. Když se jimi budete řídit, vytěžíte z možností internetu maximum pro svůj růst a rozvoj.

1. Základní požadavky na web: přehlednost a jednoduchost

Jakmile se návštěvník ocitne na úvodní stránce, musí během několika málo vteřin zjistit, čím se zabýváte a v čem jste jedineční nebo na co se specializujete. Nenechte ho na webových stránkách tápat nebo hledat a zaujměte ho – sloganem, velkou fotkou či designem.

Samozřejmě nezapomeňte na praktické menu, díky kterému se na jeden klik dostane na všechny důležité podstránky, jako jsou ukázky prací, služby, ceník, kontakty nebo blog. Myslete na to, že uživatel nechce myslet. Chce ihned získat to, pro co k vám přišel. Nabídněte mu strukturu webu, která mu umožní snadné a rychlé prohlížení vašeho webu. Všechny funkce a prvky musí být maximálně intuitivní.

2. Fotogalerie jako nejsilnější „zbraň“

Středobodem webu fotografa jsou ukázky práce – fotogalerie. Použijte technicky dokonalé fotky ve velkém formátu. Snažte se o rozmanitý výsledek. Jestli se rozhodnete vytvářet samostatné sekce pro jednotlivé projekty, neopomeňte dostatečné pojmenování a případně popis, kterým přiblížíte okolnosti vzniku snímků či použitou metodu.

ukázka portfolia fotografa

3. Přesvědčivý argument v podobě recenzí

Můžete se chlubit spokojenými klienty, kteří si vás nemohou vynachválit? Poproste je o sepsání hodnocení a to pak umístěte na web do sekce s referencemi.

Názory od reálných lidí, které potvrzují vaše schopnosti, působí jako nejlepší reklama. A nic se jim z hlediska „marketingového efektu“ nevyrovná. Protože když vaši potenciální zákazníci vidí, že jste pomohli reálným lidem, získají největší důkaz, že vám mohou věřit.

4. Soustřeďte se na konverzi

Vaše webovky budou plnit cíl, který jim určíte. A proto byste je měli sestavit tak, aby se návštěvník dostal do potřebného finále co nejjednodušeji. Ať už se bude nacházet kdekoli, musíte ho přirozeně směrovat ke konverzi (objednávka služeb, stažení e-booku, registrace k odebírání newsletteru apod.). Proto také používejte výrazná tlačítka s jasnými výzvami k akci.

5. Buďte svému publiku blíž na sociálních sítích

A dostáváme se k marketingovým aktivitám, které podpoří nejen vaše webové stránky, ale podnikání jako celek. Zvýší návštěvnost i obrat. Prvním pomocníkem jsou sociální sítě, na kterých můžete efektivně budovat a upevňovat vztah s potenciálními zákazníky. Představí vás také lidem, kteří by na vás jinak nenarazili.

vztah se zákazníky

Upozorňujte na novinky z webu, sdílejte aktuality nebo zákulisní informace. Mějte zkrátka profil, který stojí za to sledovat. Postupem času se z něj stane další prodejní kanál, který vám bude téměř bez práce generovat zakázky.

6. Jednička v oboru díky blogu

Máte jednou týdně čas napsat článek o svém oboru? Perfektní, pak se určitě vrhněte na provozování blogu. Zajistí vám spoustu výhod, ze kterých budete dlouhodobě čerpat.

Texty vás zviditelní nejen u uživatelů, ale i vyhledávačů. Váš pravidelně aktualizovaný web tak bude získávat lepší pozice ve výsledcích vyhledávání, což se pozitivně odrazí na číslech týkajících se návštěvnosti.

Příspěvky snadno dokážete, že tomu, co děláte, stoprocentně rozumíte. A tím získáte pozici experta, na kterého je spolehnutí.

7. Nezapomínejte na péči „po akci“

Dejte svým zákazníkům najevo, že jsou pro vás výjimeční. Věnujte se jim i po dokončení zakázky, elegantně tak upevníte jejich věrnost. Zanecháte skvělý dojem, který v nich bude ještě dlouho rezonovat. Když vás pak znovu budou potřebovat, ani je nenapadne hledat někoho jiného.

Konkrétně jde o to poděkovat jim za projevenou důvěru ve speciálním e-mailu a po čase se jim opět připomenout. Zeptat se, jestli fotky dobře posloužily svému účelu, a zda nepotřebují nové, třeba s věrnostní slevou.

 

Katka pečuje o celý projekt MioWebu a jeho tým. Miluje spolupráci a brainstorming. A taky počítače a techniku jako takovou. Návody otevírá až v nouzi nejvyšší.
Komentáře
  1. Eva napsal:

    Mila Katko, k jinemu tematu… Ted se hovori o evropske legislative GDPR, ktera ma prijit v platnost v roce 2018 a ma se tykat nakladani s osobnimi daty a snad se ma dotknout i webovych stranek. Mohla bys prosim venovat nektery pristi blog tomuto tematu, jake zmeny prinese a jak se na ne pripravit? Anebo poslat odkaz na nejaky srozumitelny clanek? Dekuji :-).

Napsat komentář: Eva Zrušit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.