Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Welcome seriál: Zahajte e-mailing jako profesionálové

jak uvítat uživatele z webu

První e-maily po přihlášení zákazníka k odebírání zpráv od vás jsou ty úplně nejdůležitější. Pokud nezaujmete hned v úvodu, budete to později dohánět horko těžko. Právě takovým atraktivním háčkem na příjemcovu pozornost je welcome seriál. Welcome seriál je krátká předpřipravená sada e-mailů, které začnete v rámci e-mailingu zasílat jako úplně první. Podívejte se na 5 kroků, jak zprávy na uvítanou co nejlépe vyladit.

1. Stanovte si cíle

Cílů e-mailingové welcome série může být hned několik, nebo naopak pouze jeden. Vždy záleží, co všechno máte na srdci. Častým cílem bývá například:

  • zkusit lidi přimět ke sledování vašich sociálních sítí,
  • seznámit je blíže s brandem,
  • zjistit jejich zájmy,
  • dovést je k provedení nákupu.

Prodej samotný by ale neměl být vaším hlavním cílem, buďte s ním opatrní. Právě v začátcích proto hned netlačte na pilu. S počtem cílů pak souvisí délka e-mailové série. Nesnažte se všechny své cíle plnit v jednom e-mailu, lepší je posílat každé sdělení v samostatné zprávě. Pokud je vaším cílem příjemce jen pozdravit a poděkovat za zájem odebírat newsletter, bohatě si vystačíte s jedním welcome e-mailem.

2. Vždy myslete na příjemce

Svůj welcome seriál byste vždy měli sladit s tím, jak se příjemce do e-mailingu přihlásí. Chce newsletter, stáhnul e-book, nebo nakoupil zboží? Welcome seriál se většinou připravuje co nejuniverzálněji pro různé způsoby, přesto by měl působit osobním dojmem. Příjemce prostě musí cítit, že jste ten první uvítací e-mail poslali právě jemu.

3. Tvořte e-maily!

Krok, kde se láme chleba – začněte vytvářet e-maily. Nejlépe tak, aby se jednalo o charakteristické zprávy, podle kterých vás už potom zákazník vždy pozná. Pomozte si grafikou i tónem komunikace. Pokud si lidé zapamatují, že podobný materiál jim zasíláte právě vy, máte napůl vyhráno.

welcome seriál v miowebuUkázka toho, jak s welcome seriálem pracujeme v MioWebu

E-maily posílané s ohledem na příjemcovy preference jsou jedním z nejdůležitějších bodů celé skládačky. Nikdy se proto nesnažte pouze slepě získávat prokliky na své produktové stránky. Zjišťujte také trochu víc o lidech. Ptejte se jich, zvěte je k zajímavým průzkumům. Později vám zjištěné informace pomohou zjistit, jestli už jsou připraveni k zaslání prodejní nabídky – samozřejmě ušité přímo na tělo.

V závislosti na plánovaných akcích je možné vytvářet i složitější automatické kampaně. Pokud ale chcete posílat pouze jednoduchou sérii, je dobré vědět, jaké e-maily vlastně připravit. Takovými osvědčenými tipy jsou:

  • úvodní welcome e-mail,
  • e-mail s informacemi, kde všude vás lidé mohou sledovat (Facebook, Twitter atd.),
  • upozornění na jiné užitečné informace (zákaznická podpora, prodloužená záruka, možnost vrácení zboží do 30 dnů atd.),
  • nabídka k akci nebo třeba ke stažení bonusu a ukončení série.

4. Sérii správně načasujte

Důležité je také promyslet, zda budete e-maily ze série posílat jednou týdně, nebo spíše méně často. Správné tempo posílání je závislé na mnoha faktorech jako typ příjemců nebo povaha a účel celé kampaně. První e-mail každopádně pošlete co nejdříve po přihlášení, aby na vás adresát mezitím nezapomněl.

Celou sérii také včas ukončete. Snažte se adresáta neomrzet a přestaňte s posíláním i v případě, že provede požadovanou akci ještě před koncem seriálu (nakoupí před e-mailem, který ho k tomu vyzve). Závěr celé série by měl být plynulým přechodem na pravidelný newsletter.

e-mailing je třeba časovat

5. Testujte a vyhodnocujte

Nejúspěšnější e-mailové série provází testování hned v několika fázích. Poprvé otestujte každý jednotlivý e-mail tím, že si ho sami zašlete do vlastní schránky. Přesvědčte se, že je vše funkční a bez chyb. Nezapomněli jste někde přidat obrázek nebo umazat své poznámky? Nejvíce se chyby dělají v odkazech, proto si vždy všechny proklikejte.

Pokud si nejste přesně jistí, jak by měly e-maily vypadat, zkuste alespoň pro začátek vytvořit dvě verze. Příjemce si rozdělte na dvě poloviny a každé zasílejte jednu připravenou verzi. Jedná se o takzvané A/B testování. Po čase si obě verze vyhodnoťte a dále pokračujte s tou lepší. Budete tak mít větší šanci, že nakročíte k úspěšnému posílání e-mailů s ještě nadějnějším startem.

Co dál?

Chcete zjistit, jak více poznat své zákazníky během welcome série i jindy? Přečtěte si, jak zlepšit e-mailing pomocí A/B testování na webu SmartEmailingu a naučte se udělat z vyhodnocování jednu z největších výhod svého e-mail marketingu.

Pomáhala rozjet email marketingové strategie desítkám českých firem. Dnes je manažerkou a lídrem značky SmartEmailing, která je jedničkou na českém a slovenském trhu. Propaguje myšlenky efektivního email marketingu jako nástroje pro budování vztahu se zákazníky. Nesnáší SPAM a jako lektorku a spíkra ji můžete potkat na konferencích. Více se dozvíte na www.katkafiserova.cz.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.