Zvyšte konverze webu – pomůže vám Google My Business

google moje firma

Počet uživatelů, kteří každý měsíc využijí některou z mnoha služeb Google, přesahuje 1,2 miliardy. Jedná se tak o prostředí, které nemůže ignorovat prakticky žádná firma nebo kterýkoliv obchodník. Práce s jednotlivými funkcemi Google se proto stala běžnou součástí života obchodníků po celém světě. Uživatelsky nepříjemná a časově náročná je však nutnost pracovat s každým nástrojem zvlášť.

S uvedením nového nástroje – Google My Business – se však situace v mnohém zjednoduší, z jednoho místa máte díky němu možnost editovat firemní údaje a informace pro vyhledávač, Google Maps i síť Google+. Nedávné vylepšení tohoto nástroje umožňuje do profilu vkládat přímo odkazy na konkrétní sekce jako např. objednávky. V podobě této funkce tak obchodník dostává do ruky další zbraň pro proměnu pouhého návštěvníka v zákazníka.

Google My Business

Prostřednictvím zápisu do Google My Business bude firma viditelná a snadno vyhledatelná prostřednictvím vyhledávače nebo Google map. Google automaticky vytvoří na základě zadaných údajů stránku a je jen na obchodníkovi, zdali a jak ji sám obohatí o fotografie, vlastní texty apod. Potenciální zákazníci skrze tyto stránky získají užitečné informace o otevírací době, adrese atd. O daném podnikání se může na stránkách také diskutovat a pokud se obchodník do diskuze zapojí, získá přímý kontakt se zákazníky a jejich zpětnou vazbu.

Jak založit účet na Google My Business

Založení účtu je velmi jednoduché. V podstatě jedinou podmínkou je, abyste měli Google účet (ať už pro Gmail, Google+ nebo Youtube). Následující postup má dva kroky:

  • Jděte na adresu https://www.google.cz/intl/cs/business/ a v pravém horním rohu klidněte na tlačítko ZAČÍT. To vás přesměruje buď na přihlášení ke Google účtu nebo, pokud už přihlášení jste, hned na další krok.krok_1
  • Zobrazí se vám mapa České republiky a formulář pro vyplnění firemních údajů. Po dokončení registrace se vám automaticky vytvoří firemní profil, který můžete spravovat prostřednictvím Google+

krok_2

Abyste ale na firemním profilu mohli upravovat údaje, bude nutné zápis ověřit. To lze provést poštovní zásilkou, která je vám automaticky odeslána na adresu firmy a uvnitř které naleznete autorizační kód, který pak vyplníte v nastavení Google My Business.

Statistické možnosti a SEO

Významné jsou také statistické možnosti nástroje Google My Business, díky kterým budete mít přehled o zdrojích provozu na vašich stránkách, o počtech kliknutí či zobrazení a také demografii. Z hlediska SEO je velmi důležitá další z nových funkcí Google My Business. Do profilu nyní mohou obchodníci zadávat nejen odkaz na domovskou stránku svého webu, ale též odkazy na specifické podsekce. Těmi mohou být rezervace, objednávky, denní nabídky apod.

Pro návštěvníky stránek se tak významně zjednoduší cesta k aktivitě, o kterou opravdu stojí a snadněji se tak z nich stanou skuteční zákazníci. Jednotlivé URL adresy lze navíc opatřit UTM parametry, díky kterým získá obchodník další detailní informace o tom, odkud jeho zákazníci přicházejí. To, že je lze díky funkcím Google My Business rozklíčovat i na úrovních jednotlivých aktivit, dává majitelům stránek do ruky mocný marketingový nástroj.

Cesta k novým zákazníkům

Správné zacházení s Google My Business může být významným faktorem úspěchu na poli SEO. Nová funkce tohoto nástroje navíc zajímavým způsobem rozšiřuje možnosti obchodníků při analýze chování návštěvníků stránek firmy a umožní tak ještě přesněji cílit marketingovou strategii, následně jí zefektivnit a vytvořit tak nové zákazníky.

Pokud si nejste jistí, jak správně pracovat s Google My Business, tak můžete kontaktovat odborníky z MEDIAUNIT, kteří nám s tímto článkem pomohli.

Katka pečuje o celý projekt MioWebu a jeho tým. Miluje spolupráci a brainstorming. A taky počítače a techniku jako takovou. Návody otevírá až v nouzi nejvyšší.

Vytvořte si profesionální web
za pár hodin

Od teď už nepotřebujete programátora.
Web si jednoduše poskládáte sami z desítek připravených obsahových prvků a designových bloků.

Komentáře
  1. Petr napsal:

    Dobrý den,

    dotaz. jak mohu svoji firmu ověřit prostřednictvím SMS? Co jsem zjištoval, tak jediná možnost je posláním dopisu.

    • Katka napsal:

      Hezký den, Petře,

      omlouváme se za neaktuální informace v článku. V obsahu jsme to už upravili. Máte pravdu, nyní je to skutečně tak, že lze ověřit informace pouze poštou. Dřív to bylo možné i SMS, ale před nějakým časem tuto možnost zrušili.

      Ať se Vám daří.

      Katka

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • NOVINKY E-MAILEM

    Chcete od nás dostávat tipy na články, jak z vašeho webu udělat ten nejlepší prodejní nástroj?

  • NEJČTENĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY