Double opt-in stránka
Možná budete trochu zklamaní... Ale než se dostanete ke slíbenému obsahu, potvrďte prosím správnost zadaných údajů kliknutím na odkaz v "potvrzovacím" e-mailu. Už je na cestě na zadanou adresu.
Tzv. Double opt-in = potvrzení zadané e-mailové adresy se ne vždy používá. Zvláště v zahraničí (třeba USA) se s ním ve funnelech prakticky nesetkáte. Důvodem je to, že se jedná o další krok, který "stojí v cestě" zájemci o váš obsah a snižuje konverzní poměr. Odvádíte totiž zájemce do mailové schránky, kam třeba hned nemusí jít a pak na to může zapomenout. Taky trochu opadne jeho nadšení, které se dostaví po natěšeném kliknutí na "získat přístup".
Ale i tak ho důrazně doporučujeme. Hlavním důvodem je to, že budete mít v databázi opravdu jen validní e-mailové adresy a jistotu, že s každým zájemcem můžete nadále komunikovat. Pokud se vám v databázi hromadí neexistující adresy (ať už chybně vyplněné nebo zadané roboty) vede to ke snižování úspěšnosti vaší rozesílky.
Tipy k opt-in stránce:
- 1Jen informujte o postupuNa opt-in stránce neprodávejte a jen informujte o postupu, jak zájemce potvrdí svůj kontakt v e-mailu.
- 2Double opt-in používejteV krátkodobém horizontu vám sice může mírně snížit konverze na landing page, ale v dlouhodobém udrží databázi kontaktů kvalitnější. (o důležitosti e-mailové databáze pro vaše podnikání jsme psali v předchozím kroku)
- 3Použijte grafikuStránku můžete doplnit grafikou, která pomáhá k úspěšnosti tohoto kroku, např. s ukázkou, kde v e-mailové schránce najdou složku hromadné/spam nebo lištu s progres barem (kolik procent zbývá k získání obsahu).