Jak vést návštěvníky webu cestou zákazníka?

Ukázali jsme si, že je dobré chápat web v kontextu cesty zákazníka a jednotlivé kroky na této cestě začlenit do systému na vašem webu. Teď si ukážeme příklady toho, jak konkrétně můžete své lidi mezi jednotlivými kroky provádět.

Vedení lidí cestou zákazníka je založené na poskytování hodnotného obsahu. Ten řeší dílčí aspekty jejich situace a postupně je vede k rozhodnutí, že právě váš produkt je nejlepším řešením jejich největšího problému (kvůli kterému na váš web přišli).

Jak takový obsah lidem předávat?

Cesta je založena na navazujících krocích, takže je jasné, že veškerý obsah nechcete poskytnout naráz (to by navíc mohlo zájemce zahltit a cestu mu znepřehlednit). 

Zároveň víme, že důvěra se buduje postupně a je tedy dobré se vícekrát připomínat

Krok 1: e-mail

E-mail marketingové nástroje umožňují nastavit automatickou sérii e-mailů začínající vstupem zájemce do vaší databáze (to se děje zadáním kontaktu pro stažení vašeho materiálu zdarma). E-maily se pak odesílají s libovolným časovým rozestupem a doručují zájemci užitečný obsah. 

Nevýhodou e-mailu je, že neumožňuje přehrávání videí a doručování velkých datových příloh (např. ebooky, případové studie v pdf).

V takovém případě je potřeba obsah zveřejnit na nějaké vhodné platformě a tu začlenit do zákazníkovi cesty. 

Krok 2: obsah na jiné platformě

Předpokládáme, že nechcete, aby byl obsah veřejný, protože třeba bez vysvětlujícího e-mailu moc nedává smysl (jako v našem případě tato stránka, na kterou jste se dostali přes odkaz v e-mailu a která navazuje na předchozí krok ve funnelu)

Máte dvě řešení.

Začátečnické řešení

Odkazujete na neveřejné video na YouTube nebo na některou vaši “skrytou” stránku webu (je zveřejněná, ale dostanete se na ni jen skrze přímý odkaz). Nevýhoda obou řešení? Na takovou “skrytou” stránku se dostane kdokoli, kdo získá odkaz. Tím můžete přijít o lidi, kteří by museli pro tento obsah vstoupit do vaší cesty zákazníka (což je váš cíl). Odkazovat lidi na YouTube namísto na váš web pak jde proti záměru návštěvníka opakovaně přivádět na váš web a připomínat se mu. “Skrytá” stránka webu není tak neviditelná, jak si myslíte, protože ji většinou vidí vyhledávače.

Profi řešení

Skvělou volbou pro zpřístupnění videí a dalších materiálů jsou tzv. kampaňové stránky webu. Ty umožňují obsah na vašem webu zobrazovat jen konkrétním lidem, např. těm, kteří si stáhli váš materiál zdarma. Další výhodou je, že obsah na nich můžete uvolňovat postupně. Váš člověk pak na kampaňové stránce vidí, kdy se může těšit na další obsah (v našem případě teď vidíte přístupnou první a druhou obsahovou stránku). Dokonce můžete nastavit i to, že takový obsah je vidět jen po určitou dobu. Výhodou kampaňových stránek je i to, že v rámci kampaně může být použita i stránka s prodejní nabídkou.

Kampaň využijte také v případě, že prodáváte vlastní online kurz. Abyste lidem před vstupem do kurzu poskytli co nejvíce informací a přiblížili jim všechny výhody a přínosy, před samotným prodejem poskytnete obsah zdarma, např. několik videí, která uvolňujete v určitých časových intervalech. Klientům předáte hodnotné informace, sdělíte, co jim kurz přinese, a vedete je až k prodejní stránce. Mají pak více informací k rozhodnutí, zda je váš produkt přesně to, co hledají.

Co by měl prodejní web umět pro práci s kampaněmi:

  • 1
    Formulář pro zadání e-mailového kontaktu pro vstup do kampaně
  • 2
    Napojení na e-mailingový nástroj, abyste mohli automatizovaně komunikovat s klientem
  • 3
    Možnost neveřejného sdílení obsahu a možnost postupného odkrývání obsahu

Získejte prodejní web s moderními funkcemi

Jednoduše si vytvořte web přinášející výsledky a mějte ho pod kontrolou. Bez programování.