jak založit facebook stránku

4 tipy jak využít Facebook pro vaše podnikání

V současné době už Facebook není jen místem, kde každý prokrastinuje a baví se fotkami kočiček a pejsků. To nás sice asi nikdy nepřestane bavit, ale Facebook nabízí mnohem více. Chytří podnikatelé už pochopili, že na něm mohou vydělat, a to docela jednoduše a efektivně. Stačí založit Facebook a naučit se, jak na to.

Pokud s Facebookem začínáte právě teď a nevíte si rady s prvními kroky, máme pro vás hned několik tipů. Je lepší založení osobního profilu, skupiny nebo stránky? Jaká stránka by to měla být? Tyhle a spousta dalších otázek neminou nikoho, kdo se nově rozhodl naskočit na vlak jménem Facebook. Pojďte se tedy s námi podívat, jak udělat ta první rozhodnutí správně.

1. Jaký je rozdíl mezi profilem, skupinou a stránkou?

Chcete začít se založením Facebooku a propagovat svoje podnikání, ale nevíte, jestli zvolit profil, skupinu nebo stránku? Podíváme se na to, k čemu se hodí jednotlivé typy facebookových profilů a jak je nejlépe využijete pro svoje podnikání.

Profil slouží pouze pro fyzické osoby a jejich soukromý život. Skupina je místo, kam mohou přidávat příspěvky pouze fyzické osoby skrze svoje profily a vždy se týkají nějakého tématu. Nemáte nad nimi takovou kontrolu, nemůžete u nich nic měřit ani vytvořit reklamu a uživatelé Facebooku ani nepočítají s tím, že by byla skupina používána pro komerční účely. Je to spíše něco jako online klubovna.

Správným řešením pro podnikání je založení Facebookové stránky, kterou slouží právě pro tyto účely a obsahuje spoustu užitečných možností navíc. Stránku vytvoříte přímo ze svého osobního profilu pomocí tohoto odkazu. Můžete ji spravovat i pomocí pokročilejšího nástroje, tzv. Business manageru. Ten ale doporučujeme pouze zkušenějším uživatelům.

2. Jaký zvolit typ stránky na Facebooku?

Správně jsme si tedy vybrali stránku a teď přejdeme k jejímu založení. Jaký ale zvolit typ? Facebook nám nabízí hned 6 možností:

  • Místní firma nebo místo
  • Společnost, organizace nebo instituce
  • Značka nebo produkt
  • Umělec, skupina nebo veřejně známá osobnost
  • Zábava
  • Účel nebo komunita

Každý z typů je určen (jak už názvy napovídají) pro jiné účely stránek. Podle toho máte možnost také využít jiných druhů nastavení stránky.

Pro “Místní firmu” můžete například přidat otevírací dobu nebo adresu. Pro “Společnost, organizaci nebo instituci” přidáte více poboček s vlastními adresami. “Značku nebo produkt” využijete ve chvíli, kdy prodáváte více společnostem, které nevlastníte. Pokud jste na volné noze a chcete komunikovat za své jméno, bude pro vás nejlepší volbou právě “Umělec, skupina nebo veřejně známá osobnost”.

typy příspěvků na facebooku

“Zábava” je určena pro všechny stránky, které se zaměřují na nějaký zábavní pořad, knihu nebo třeba festival. Poslední volba “Účel nebo komunita” využívají většinou neziskové organizace. Tuto volbu ale nedoporučuji, protože nemáte možnost vyplnit konkrétní účel. Ten má totiž velký význam z hlediska dohledatelnosti. Podobný typ stránky je lepší založit spíše jako “Společnost, organizaci nebo instituci”.

3. Typy příspěvků

Existují 4 základní formáty příspěvků a 5 speciálních formátů, které vám Facebook nabízí. Každý se hodí pro jinou příležitost:

  • Text – jednoduchý text, který se příliš nedoporučuje – není výrazný a lidé mají tendenci příspěvek přehlížet
  • Obrázek – mnohem lepší varianta pro jednoduché sdělení, která zaujme a dává vám i více možností – jak se říká, obrázek umí říct více jak 1 000 slov
  • Linkshare – varianta obrázku spojená s odkazem, který vede na jiný web – používá se tedy vždy, když chcete odkazovat jinam, například na svůj web nebo blog
  • Video – perfektní varianta, když máte peníze na výrobu videa – fanoušci mají videa nejraději a dokážete v něm sdělit nejvíce informací, bohužel je ale na výrobu dražší než fotka nebo obyčejný text – většinou se vyplatí podpořit placenou reklamou

Pokud chcete svůj Facebook více oživit, zařaďte mezi běžné příspěvky některý z následujících formátů:

  • GIF – série obrázků složených do jednoho “videa” – je hravější, lidem se líbí a dá se stopovat, takže se často používá do soutěží – nejlepší poměr oblíbenosti a složitosti na výrobu
  • Cinemagraph – video, které má ale některé místo “zmrazené”, zatímco okolí se pohybuje – je velmi neobvyklé a efektní, takže se lidem líbí, vyrábí se pomocí speciálních aplikací. Podívejte se na ukázku Cinemagraphu
  • Carousel – série odkazů, které jsou seřazeny za sebou – největší výhodou je, že přes každý obrázek vložíte odkaz na jinou URL, uplatnění proto najdete pro produkty nebo třeba výběr článků

jak vypadá carouselZdroj: https://blog.bufferapp.com/facebook-carousel-ads

  • Canvas – formát určený jen pro mobilní telefony – je to kombinace ostatních formátů spojená dohromady a funguje i při naklánění mobilu – využívá se především tam, kde není k dispozici web optimalizovaný pro mobilní telefony

canvas na facebookuZdroj: https://instapage.com/blog/are-facebook-canvas-ads-right-for-your-business

  • Instant Article – opět formát určený jen pro mobilní telefony – tentokrát se ale jedná o delší článek, který se sám vytvoří ze zadané URL – využívá se tam, kde není web optimalizovaný pro mobilní telefony a slouží jako redakční web se spoustou článků a informací – díky Instant Articles je článek přehlednější a rychleji se načítá

4. Jak na fotky?

Lidé si Facebook prohlíží na různých zařízeních a kvůli tomu se jim vaše fotky nemusejí zobrazovat tak, jak byste si přáli. Nemusíte ale věšet hlavu, pro každý formát existují ideální rozměry, které vám zaručí správné zobrazení nehledě na přístroj:

  • Profilová fotka – 180×180 px
  • Cover fotka – 828×315 px
  • Obrázek – 1200×900 px
  • Linkshare – 1200×628 px
  • Událost – 1200×444 px
  • Carousel – 1200×1200 px
  • Video – 1200×675 px

Ať už chcete psát o čemkoliv, vždy se snažte přemýšlet nad tím, kdo si má váš příspěvek přečíst, kdy si ho čte, na jakém zařízení si ho čte a selským rozumem vyberte tu správnou variantu tak, aby to měli vaši fanoušci co nejpohodlnější.

 

Stratég, školitel a konzultant sociálních sítí na volné noze s letitými zkušenostmi, který pomáhal velkým značkám jako je Tesco, O2, Evropa 2 nebo třeba ODS, stejně jako menším firmám jako je Coffee to Home nebo Burrito Loco. Online marketingem žije, rád posouvá svoje klienty a rád se vzdělává ve všech novinkách, které může uplatnit v praxi a šetřit tak svým klientům peníze.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *