Mioweb je aplikace pro podnikatele, kteří si chtějí jednoduše vytvořit web přinášející výsledky a mít ho pod kontrolou. Bez programování. Zjistit více o Miowebu.

Vůbec by mě nenapadlo, že s tématem Excel se dá podnikat online

Vůbec by mě nenapadlo, že s tématem Excel se dá podnikat online

“Milujem Excel!”, říká Zuzana Pogranová, lektorka firemních kurzů, která se specializuje právě na Excel, ale také Word a PowerPoint. Je expertkou v této oblasti, tak se rozhodla své online podnikání postavit právě na Miowebu. Na jejích stránkách zuzanapogranova.sk najdete množství podrobných návodů, jak v textové podobě, tak i formou online kurzů. Zuzanu jsme se rozhodli vyzpovídat. Na rozhovor s ní se můžete podívat ve videu, poslechnout si ho v podcastu nebo přečíst níže.

Čím se zabýváte?

Děkuji za pozvání a přeji dobrý den. Jmenuji se Zuzana Pogranová a jsem lektorkou počítačových kurzů, převážně Excelu. PowerPoint a Word jsou spíše takové okrajové. Největší část tvoří právě Excel. A kromě klasických školení přímo ve firmách, dělám i konzultace, poradenství, soubory na klíč nebo i videokurzy, které probíhají online.

Co jste dělala předtím? Proč jste se rozhodla podnikat a jak dlouho už v oboru působíte?

Než jsem začala podnikat, působila jsem jako odborná asistentka na univerzitě v Nitře, kde jsem se vlastně věnovala informatice během studií. Excel byl pro mě stále takovou srdcovou záležitostí. Jednou mě oslovila kamarádka, která dělala školení pro jednu vzdělávací agenturu, že by potřebovali výpomoc, protože toho měli hodně. Bylo to v rámci školy, tak jsem si řekla, že to zkusím. Pomáhala jsem jim příležitostně, několikrát do roka, a přitom jsem pracovala. Jednou nastal takový ten zlom, kdy jsem se zamyslela, že bych vlastně mohla takto pracovat naplno. Bavilo mě to, bylo to zajímavé, jiné než učení na škole, i když pořád to bylo učení. A tím, že to bylo věnované Excelu, což mě bavilo ještě víc, tak jsem se rozhodla, že to zkusím. Podnikat jsem tedy začala v roce 2014, ale jako lektorka působím od roku 2009.

Jak jste začala s online businessem?

Moje online podnikání začalo v roce 2016. V podstatě na konci roku 2015 jsem narazila na Stáňu Mrázkovou, teď už Stiborovou, a její kurz Podnikání z pláže. Ten jsem absolvovala v roce 2016 a přes ní jsem se dostala k plážovému podnikání, a tedy online podnikání. Předtím by mě to nenapadlo. Sledovala jsem a učila jsem se od ostatních, kteří rozuměli online podnikání, ale vůbec by mě nenapadlo, že s tématem Excel se dá podnikat online. Díky Stániným kurzům jsem se tedy i já dostala k online podnikání.

Měla jste na začátku nějaké pochybnosti?

Pochybnosti jsou vždy. Ale že bych měla vyloženě velké pochybnosti, že by to nefungovalo nebo že bych tomu online podnikání nevěřila, tak to ne. Ale spíše byly obavy ohledně důvěry v sebe sama. Zda to zvládnu, zda budu mít dost schopností a vědomostí a zda lidi bude vůbec zajímat můj styl. Přeci jen je jiné dávat informace přímo face to face na nějakém školení a jiné je to online přes videa, kde chybí okamžitá zpětná vazba. Je to tedy o to náročnější. Byly obavy, které se týkaly mě samotné, ale o online podnikání už jsem věděla, že když se do toho člověk opře, tak to musí fungovat. Hlavně v době internetu.

Na co je nyní zaměřen váš web?

Konkrétně se věnuji hlavně Excelu a na stránkách dávám návody. Návody, jak nastavit konkrétní věci, ale i všeobecné, sem tam přidám i něco v PowerPointu a Wordu.

Jak jste se dostala k Miowebu? Jaká (technická) řešení před Miowebem a s jakým výsledkem jste zkoušela? Co způsobilo, že jste se nakonec rozhodla pro Mioweb?

Začala jsem s Miowebem v podstatě okamžitě. Předtím jsem ani nic jiného nezkoušela, sem tam jsem uvažovala, že využiji i něco jiného, ale Mioweb byla ta první volba, protože i Stáňa ho používala ve svém online kurzu, kde nás to učila. Ukazovala postupy, jak vytvořit webové stránky na Miowebu. Protože ona byla spokojená, tak jsem ani nezkoušela jiná technická řešení. Osobně dám na doporučení ostatních, takže jsem i já začala Mioweb používat. S ostatními spolužáky z kurzu jsme řešili i nějaké alternativy – levnější řešení, popřípadě programy zdarma. Ale u mě hrálo roli porovnání ceny, kvality, služeb a ovládání. Vždy jsem se vrátila zpět k Miowebu. A zdá se mi jednoduchý, právě to mě přesvědčilo. Jednoduše se propojuje s ostatními aplikacemi, používám i FAPI a Smartemailing, tam je to propojení jednoduché. U ostatních programů bylo potřeba do toho více zasahovat, více času investovat nastavením, ještě dokupovat doplňky a podobně. Do toho se mi upřímně moc nechtělo, protože to vyžadovalo určitou časovou investici a nastudování návodů a přiznám se, že si raději připlatím něco kvalitního, abych tomu věnovala co nejméně času a čas raději investuji do něčeho, co mě baví a co mě živí. Proto jsem se rozhodla pro Mioweb. Je navíc optimalizovaný i pro tablety, notebooky a mobily, takže i tohle mě také přesvědčilo. Když jsem si porovnala jednotlivé možnosti, tak jsem šla uživatelsky nejjednodušší cestou. Radši jsem zvolila tento pohled než ten finanční. A jsem velmi spokojená.

Jak vám Mioweb pomáhá, čeho vám pomohl dosáhnout? (Nebo jaký problém vám vyřešil?)

V podstatě je velmi jednoduchý na ovládání, pomáhá mi hlavně v tom, že mi šetří čas. A tím, že je optimalizovaný na různá zařízení, tak to stačí zkontrolovat na jednom, druhém, třetím zařízení a vypadá to všude dobře, nemusím to nijak řešit. Je opravdu jednoduchý na ovládání, je dost intuitivní, nemusela jsem studovat návody, komplikované věci a postupy. Nemusela jsem řešit ani jazykovou bariéru, překlady, cizí slovíčka a podobně. Všechno je v jazyce, kterému rozumím. I když přechod na verzi 3.0 byl trošičku náročný ze začátku, ale je to o zvyku. Takže jsem se potřebovala jen zorientovat a teď už je to v pohodě. Už ani nevím, že je nějaké nové prostředí. To byla jen chvilková záležitost. A jinak používám nápovědu, když potřebuji nastavit něco komplikovanějšího nebo něco, co jsem doposud nenastavovala. A co mi ušetřilo hodně času, tak to, že jsem nemusela komunikovat s nějakým externím tvůrcem webu. Tvořím si web sama, nepotřebuji nikoho oslovovat, vysvětlovat mu, jak si to představuju, a řešit nějaké dodatečné úpravy. Když potřebuji něco změnit, změním si to všechno okamžitě sama, nemusím na nikoho čekat, což mi šetří opět čas. A ještě se mi líbí, že Mioweb nabízí šablony. Vyberu si šablonu a přizpůsobím si ji tak, jak potřebuji. Setkala jsem se i s takovým názorem, že lidé to hodnotí stylem – když je to přes šablony, tak to musí vypadat všechno stejně – ale to vůbec není pravda. Šablony jsou velmi dobrou pomůckou, stačí trošku kreativity a trošku času a člověk si to přizpůsobí a vytvoří si originální web. Oceňuji množství šablon a elementů, které jsou taktéž k dispozici, a jednoduché uživatelské prostředí. V podstatě je to skládačka.

Na Miowebu mám vytvořené i členské sekce, které si také tvořím sama. Tady jsem měla trochu obavu, protože to je jiný přístup, je tam hodně propojení, aby to všechno fungovalo. První členská sekce dá trochu zabrat, je potřeba se v tom zorientovat, ale nyní už je to zábava. Kromě tvorby excelovských návodů mě baví i tvorba členských sekcí v Miowebu, protože jsou to všechno takové skládačky, které člověka těší, když vidí, jak mu to pod rukama jedno do druhého zapadá. Když to shrnu, tak Mioweb mi šetří čas, je intuitivní, jednoduchý na ovládání, na propojení a taky je plně optimalizovaný.

Využíváte vědomě cestu zákazníka? Tvoříte tzv. funnely? Jinak řečeno, jakou používáte strategii na získávání návštěvníků webu, jak s nimi na webu/v mailingu pracujete a jak je vedete postupně až k objednávce?

Cesta mého zákazníka většinou začíná na Facebooku, to je takový můj základ, který nejvíce přivádí zákazníky na můj web. Na Facebooku zveřejňuji dvakrát týdně  krátká videa. Jsou to jednoduché návody. Prezentuji tam i nové členské sekce, když je vytvořený i nový online kurz, tak i ten, jsou tam i odkazy na články na blogu, nebo nějaká pokročilejší nastavení. A díky Facebooku se lidé dostanou na web, kde se mohou registrovat například do online kurzů. Některé jsou zdarma, některé jsou placené. I v těch online kurzech zdarma uvidí, jak to funguje a jaký je můj styl, a potom mohou využít placené kurzy. Výhodou je, že se z nich často stávají nejen zákazníci online kurzů, ale hlásí se i přímo do toho klasického podnikání. Takže je to fajn, moje cesta zákazníka je tedy od Facebooku až k pokročilým online kurzům nebo klasickým kurzům.

Jakou formou získáváte kontakty?

Získávám je přes magnety zdarma, které mám na své stránce. Přes e-mailovou adresu se musí registrovat, přijde jim přihlašovací heslo na jejich e-mail a dále s nimi komunikuji e-mailem, když je chci informovat o novinkách.

Mám na svých webových stránkách dva magnety, online videokurz k Excelu, který je věnovaný úplným základům, a dále e-book „Excel v bežnom živote“. Každý z nich má jiný styl, protože jeden je videokurz a druhý e-book, kde je psaný text. Zajímavější je ten online kurz, protože ten dává i přidanou vzdělávací hodnotu. E-book je spíše na pobavení, aby lidé viděli, jak ostatní využívají Excel v běžném životě, třeba při vyšívání nebo k analýze domácího rozpočtu. Tedy hlavním magnetem je právě ten online videokurz. Tam lidé vidí, jak to funguje, zda jim vyhovuje právě tento styl vzdělávání, a pokud se jim to líbí a potřebují něco víc, tak se rozhodnou, jestli se zaregistrují i do těch dalších kurzů pro pokročilejší nástroje.

Vydělává vám váš web v současnosti tolik, kolik byste si přála?

Momentálně bych si přála více, i když situace je taková, jaká je. Doteď jsem vlastně fungovala více v praxi, více jsem školila, chodila přímo do firem, takže online podnikání bylo spíše takové doplňkové. Běželo to všechno na automat bez mého přičinění. Když si někdo zakoupil přístup do kurzu, tak mu automaticky přišel e-mail, automaticky se mu vygenerovala faktura, přístupy, zkrátka všechno. To bylo super. Ale když nastala situace, jaká nastala v březnu, tak všechna školení v praxi v podstatě skončila a zůstalo mi jen online podnikání v podobě mého 100% příjmu. Začala jsem se svému online podnikání víc věnovat a je mi i trochu líto, že jsem se tomu nezačala věnovat dřív, protože v tom vidím obrovské výhody. Nejen to, že umím obsloužit více lidí, ale lidé i hodnotí, že je to pro ně příjemnější. Celodenní školení jim zabere víc času a je to velké množství informací najednou a v jeden den. Online kurzy jsou dobré v tom, že se tomu mohou věnovat, kdy jim to vyhovuje a kdykoliv se k tomu mohou vrátit. Není to vázané na konkrétní čas, místo a celkově je to pro ně příjemnější. Zpětná vazba je taktéž pozitivní. Věřím, že to může fungovat více. A zrovna pracuji na tom, aby mi web přinášel takový příjem, který si představuji a očekávám. Ráda bych to otočila, aby online business byl tím hlavním a ten ve firmách byl jen doplňkovým. Doufám, že tento rok, nebo nanejvýš příští rok, se mi to podaří.

Dokážete si představit, kde byste teď byla, kdybyste používala místo prodejního webu jen webovou vizitku a aktivně se nesnažila měnit návštěvníky webu v zákazníky?

Těžko říct, ale od března asi na úřadu práce. Můj web je i určitou vizitkou, dá se říct, protože mi to přináší zákazníky i do toho offline podnikání, ale určitě je to lepší, když se webová stránka používá na produkty, kde je vše automatizované. Online podnikání je skvělé v tom, že lze vše udělat automaticky a generuje mi to zisk. Samotná vizitka je super, člověk o sobě dává vědět, i můj web tak funguje, ale myslím si, že je pak dobré mít i ten business na webu nastavený na generování zisku. Tak, aby byl nezávislý na klasickém offline podnikání.

Závěrečná otázka: Co byste poradila, že můžu udělat teď hned, abych měla na webu výsledky? Co by byl podle vás ten první krůček?

Určitě formulář pro sběr kontaktů výměnou za kvalitní obsah. Je mnoho stránek, které formuláře mají a sbírají e-mailové kontakty, ale buď za to nic nenabízí, nebo nabízí něco, co člověk moc nevyužije. Takže formulář pro sběr kontaktů, ale výměnou za kvalitu. Aby to tomu člověku přineslo nějakou hodnotu.

Audio verze rozhovoru i ke stažení:

Pečuji o partnerský a provizní program Mioweb Money. Starám se o to, aby měli partneři v rukou ten nejlepší nástroj na prodejní web, s nadšením jej doporučovali svým klientům a získávali za propagaci provize.

Checklist zdarma

Splňuje váš web všechny nároky, které se od prodejního webu očekávají? Stáhněte si náš rychlý audit, který vám za 5 minut pomůže odhalit všechny neduhy.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů