Použijte Mioweb pro digitalizaci podnikání. Tvořte vlastní online kurzy a kluby, prodejní kampaně s cestami zákazníka (funnely) nebo e-shop. Zjistit více o Miowebu.

Klienti vám uvěří, jen když jste autentičtí

Rozhovor o online projektu Cvičky Onlajn, který pohání nadšení a autenticita jeho zakladatelek Lůcy a Mary.

Co se v rozhovoru o projektu cvickyonlajn.cz dozvíte:

  • proč je důležité budovat fanouškovskou základnu
  • o potřebě autenticity v podnikání a marketingu
  • o tom, jak překonat těžké začátky a kde hledat pomoc
  • jak zvládnout rozdíl mezi živým výstupem a online přenosem
  • proč dávat lidem vždy nějaký obsah navíc

Zde je rozhovor ve formě videa a níže i textu:

Hezký den z Miowebu. Vítám vás u dalšího vysílání, kde představujeme úspěšné projekty našich uživatelů. Dnes tady mám milou návštěvu, je tu se mnou Lůca a Mary, které stojí za projektem Cvičky Onlajn na webu cvickyonlajn.cz. To je projekt, kde nezáleží na věku, konfekční velikostí ani úrovně fyzické kondice, ale na radosti z pohybu. Poprosím vás, abyste představili našim divákům, o co v tom projektu jde, jak jste se vůbec dostali na web a jak souvisí s vaším podnikáním.

Krásný dobrý den. Já jsem Mary a já jsem Lůca a jsme dvě cvičky, které prostě cvičí na internetu ve vašich obývacích. Jsme taneční a fitness program pro každého, ale především pro ženy, protože mužů máme mezi účastníky velmi málo. Poskytujeme lekce fitness, taneční lekce a občas nějaké vaření v kuchyni.

V bonusových videích najdete vše od oblékání až po zajímavé hosty, zumbu, jógu a aerobic. Je to
taková směsice cvičících programů.

To, co nabízíte a prezentujete na webu, navazuje na to, co děláte naživo?

Vlastně ano, protože jsme obě lektorky a já ještě k tomu výživový specialista s firmou na krabičkové stravování. Takže se to snažím uvést i do našeho programu skrze výživu a hubnutí. A tím, že jsme obě taneční i fitness lektorky, děláme to, co děláme už roky, akorát teď to děláme i online, protože doba si to žádá.

Byly jsme k tomu víceméně donucené.

Ale začalo nás to hodně bavit.

Když říkáte, že „doba si to žádá“, jaký okamžik vás donutil vstoupit na internet a jaké byly začátky?

Ten okamžik byl, když nás zavřeli a my jsme s klienty nemohly cvičit. Tak jsme obě dvě cvičily v obýváku s těmi svými cvičkami. A protože jsme hodně dobrý kamarádky, tak jsme se rozhodly, že se spojíme.

Hodně dobrý kamarádky? Nejlepší.

Jsme nejlepší kamarádky, soul sisters, tak jsme se rozhodly, že spojíme ty naše cvičky dohromady a vytvoříme projekt, do kterého vezmeme hromadu cizích holek. Uděláme takovou partu, kde budeme cvičit, kde budeme tančit a budeme si radit. Budeme taková fajn skupinka, která se podpoří v té nelehké době.

Taková cvičící family.

A vlastně se to povedlo. Fungujeme už něco málo přes rok.

Od třetího června.

Oslavily jsme první narozeniny a moc nás to baví a naše cvičky to evidentně taky baví, takže u toho zůstáváme.

Jaké byly začátky po technické stránce, když jste musely začít cvičit z domu naživo s vašimi klienty? Jak to celé probíhalo?

Bylo tam hodně slz a fakt to bylo hodně náročný. Ani jedna nejsme úplně technický typ. Třeba Mary je vyloženě kreativec a do techniky chudinka vůbec nedělá.

Nejsem chudinka. Já se za to nestydím. Já se úplně vzdávám svých technických pravomocí.

A já sice technická jsem, ale nejsem žádnej ajťák, takže i pro mě to byl oříšek. Nicméně jsme se s tím nějakým způsobem popraly. Co jsme nezvládly samy, tak jsme oslovily někoho, kdo to umí a zvládly jsme to.

S rozjezdem nám pomohl člověk, který ve fitness oblasti pracuje a koučuje.

Nejhorší ale byly ty začátky. Opravdu ten rozjezd, než jsme vůbec postavily nějaký web, než jsme se rozhodly, kam budeme nahrávat videa, jakou formou to vlastně vložíme do webu a jak to celé uchopíme.

Byla to taková hurá akce, která se nám podařila. Ale je pravda, že nebýt toho našeho kamaráda, který nám s tím pomohl, tak nevím, jak bysme se s tím popraly.

My jsme primárně nezačaly s Miowebem, protože na ten jsme v té době ještě ani nenarazily. Byly jsme u jiné platformy. Byla to taková landing page. Nic složitého. Jenom jedna stránka, kde byla nějaká jednoduchá členská sekce, kde si cvičky video mohly pouštět. Ale tam toho obsahu nebylo tolik. Tím pádem úplně tolik nevadilo, že se to jen rolovalo. Jenomže, jak jsme rostly a rostly požadavky a nároky, kdy videí bylo víc a víc, tak jsme potřebovaly změnu. Tak jsme přišly k Miowebu, kde jsme si postavily web tak, jak vypadá dnes a to nás posunulo zase dál.

V přechodu k Miowebu vám pořád pomáhal ten kamarád nebo jste se už víc zapojovaly do tvorby?

Web jako takový jsme stavěly samy včetně kreativní části.

A co se týká členské sekce, tak jsme sehnaly úplně úžasnou holčinu, která nám pomáhá s marketingem a ta na tom udělala ohromný kus práce.

Ta nás hodně posunula a pomohla nám uchopit další věci.

Když už jste měly jeden web hotový a stavěly jste nový, tak jak dlouho trvalo převést stávající web na nové řešení?

Samotný přechod není úplně dlouhý, ale byly tam určité technické karamboly, hlavně z toho důvodu, že každá klientka měla zaplacené jiné období. Tím pádem jsme musely hodně řešit to, že když klientky přejdou všechny najednou, tak některé mají ještě nějakou dobu zaplacenou.

Byla tam určitá setrvačnost.

Bylo tam spíš hodně účtování a papírování, ale ve finále ten přechod jako takový náročný nebyl.

Řekněme dva nebo tři měsíce, než jsme si mohly říct, že teď už máme čisto a tady to zarazíme a tady začneme.

Když jste říkaly, že předchozí řešení vám nevyhovovalo, tak jaké možnosti Miowebu teď využíváte? Co vám umožnil oproti tomu, co jste nemohly dělat na předchozím řešení?

Tak zaprvé Mioweb není pouze landing page (jen jedna stránka), ale máte tam určité menu, do kterého můžete nasekat hromadu obsahu a web je tak i lépe vyhledatelný na internetu. To je jedna věc hodně důležitá. Dále členská sekce je samozřejmě rozmanitější. To, že na té landing page se videa na stránce rolovaly, protože tam nebyla absolutně žádná funkce, která by vyhovovala už vyššímu obsahu videí. V Miowebu už to možné je. Na druhou stranu teď už máme zas tolik tolik obsahu, že zase hledáme řešení, jakým způsobem to vyfiltrovat pro ty cvičky. Aby to bylo pro ně jednoduše vyhledatelné.

Využíváte i nějaké další možnosti Miowebu mimo členskou sekci a blog? Třeba e-shop nebo prodejní funnely?

Chystáme se, je to právě na programu dne. Pracujeme na tom.

Plánujeme vlastní merch, kde bude úžasná kolekce oblečení a sportovních doplňků. Vlastně takový náš brand, který bude na e-shopu. Už jsme do Miowebu koukaly, e-shop už se připravuje, ale ještě za tím bude spousta práce, takže nebude hned spuštěný. Ale jednou určitě ano, stejně jako jsme spustily členskou sekci nebo celkově ten web.

Říkaly jste, že jste začínaly naživo a pak jste přešly do onlinu. Jak využíváte zkušenosti z cvičení naživo s vašimi zákazníky, abyste získávaly lidi pro vaše kurzy online?

Sociální sítě a reklamy, protože samozřejmě něco jiného bylo oslovit naši fanouškovskou základnu, ale svým způsobem bylo těžké zacílit i lidi zvenku, kteří o nás nevěděli. Teď je to všechno záležitost naší marketingové specialistky, která nám s tím hodně pomáhá. Je to opravdu hodně o reklamě na Google, Sklik, Instagram, Facebook.

Ale já nevím, jestli jste tu otázku nemyslel spíš tak, jak využíváme v onlinu to, co známe z praxe.

Tohle je určitě taky dobrá informace, že jste delegovaly marketing a jaké využíváte různé nástroje. Ta otázka mířila i na to, jak vlastně pracujete s člověkem, který třeba přijde nově na web s tím, že víte, jak vaši klienti fungují naživo. Nabízíte jim pomocí webu stejnou zkušenost?

My se snažíme jim dávat vždycky něco navíc, ať už je to zajímavý článek, nějaká nová rada, informace nebo zábava. Hodně děláme zábavná videa, ať už jde o TikTok nebo Instagram, kde se snažíme toho diváka, tu cvičku hlavně pobavit, protože to je něco, čeho je strašně málo.

A to je svým způsobem naše devíza.

My jsme prostě takové a nepřetvařujeme se. Děláme to, co nás baví a je nám přirozené.

To, co nejlíp umíme.

A jenom tak nám to ten klient uvěří, protože my jsme autentický. Nemusíme se přetvařovat. Asi jste byl taky na začátku před rozhovorem překvapen jakým humorem to tu zavlálo.

Nicméně musíme říci, že živý výstup a online přenos jsou úplně rozdílné. Nedá se to úplně srovnávat, protože tam chybí kontakt a interakce. Ale naučily jsme se s tím pracovat.

Ona tam totiž chybí ta zpětná energie hned. Ona tam je, protože divák nám dává zpětnou vazbu, ale nedá vám ji hned, jak natáčíte video. Ale já jsem se už naučila tu věc, že když kouknu do té kamery, tak já vím, že tam ten divák je. Že tam ta cvička prostě je a povídám si s ní, jako kdyby stála přede mnou.

Taky je velký rozdíl, že natáčíme spolu, kdy se hodně podporujeme, hecujeme, špičkujeme a bavíme.

To je určitě zajímavý moment tato zpětná vazba od diváka nebo toho klienta.

Když jste zpětnou vazbu na začátku neměly a pustily jste kurzy do světa, jaké bylo vaše očekávání a nakolik se potom střetlo právě s reakcemi, které postupně přicházely?

My jsme zpětnou vazbu měly. Protože než jsme se spojily, každá jsme cvičila s cvičkami, které známe. Sice každá doma v obýváku, ale interakce tam byla okamžitá. Tehdy jsme postly video ve své facebookové skupině a tam na to okamžitě reagovaly.

Takže zpětná vazba byla krásná hned od začátku. Vlastně i před každou lekcí jsem třeba dělala živé vysílání, takže jsem věděla kolik jich tam je, že se těší na cvičení a psaly mi okamžitě.

Byly to obrovské vlny zpětné vazby, protože lidé přece jen byli hodně pod tlakem, pod stresem, zavřený, nová věc atd. Takže se na to svým způsobem asi i trošku upínali.

Dokázaly byste říci, nakolik se vám první kurzy naplnily, když jste je pustily do světa?

Ty společné kurzy?

Ano, ty které teď nabízíte na webu. Jaké byly vlastně začátky? Protože část účastníků asi byla z lidí, kteří vás už znali a část úplně nových, kteří o vás slyšeli poprvé.

Spojily jsme naše dvě facebookové skupiny, z čehož vznikla uzavřená skupina s asi 2000 členy. Dnes už má 3000 členů a je de facto veřejná. Čerpaly jsme tedy ze základny našich fanoušků a v předprodeji si říkaly, že bude dobrých 50 nebo 100 zájemců. A předprodej se vyšplhal na 200 aktivních zaplacených cviček během dvou dní.

To je krásný výsledek.

Bylo to příjemné. Start byl krásný a musím říct, že jsme to ani neočekávaly. Naše přání byla splněna.

Ale stále stále to byli lidé, kteří nás znali.

A potom jsme se potřebovaly dostat ven za hranice naší fanouškovské základny.

A na tom stále makáme, kdy teď bychom chtěly expandovat na Slovensko.

Jak vidíte své fungování do budoucna? Budete stále cvičit s klienty naživo nebo se budete soustředit už jen na online?

Samozřejmě, že jakmile nám to povolili, tak jsme se obě dvě zase vrátily k živým lekcím. K našim původním cvičkám, které s námi cvičí živě. A doufáme, že nás opět nezavřou úplně, protože ten kontakt s lidmi milujeme.

Je to spíš o tom, že děláme aktivní pobyty a workshopy, takže se vydáváme spíše tímto směrem. Spíš je to u nás o kontaktu s lidmi, ať už na pravidelných lekcích anebo jednorázových víkendových akcích a workshopech.

Není to o tom že jsme založily online projekt a že bysme se upnuly pouze na online svět. Je to o tom, že jakmile stát nebo situace dovolila, tak jsme se vrátily do live světa. Ale v onlinu zůstáváme už jenom proto, že jsme od sebe nějakých 150 km daleko. Já jsem třeba z Potštejna, takže pražský cvičky nemají šanci si u mě zacvičit jinak, než na internetu a zas na Mary si nemá šanci zacvičit jiná část republiky.

A je tam i spousta lidí, kteří žijí v zahraničí a cvičí s námi, protože nemají možnost se k nám připojit ani na nějakou jednorázovou akci.

Zeptám se vás, co všechno u vás na webu lidi najdou?

Myslíte, když se přihlásí jako klient nebo když přijde na web jako návštěvník?

Oboje. Na co nalákáte člověka, který přijde k vám na web a potom, jak to vypadá uvnitř vašeho kurzu. Jak probíhá?

Když běžný uživatel přijde na náš web cvickyonlajn.cz, uvidí, co děláme. V krátkých videích uvidí, jak vypadá třeba zumba nebo posilovací lekce. Může si přečíst, kdo jsme a máme blog, kam přidáváme články. Děláme výzvy, děláme kalendáře na každý měsíc, které si může každý vytisknout a odškrtávat si, co už splnil.

Aktuálně nám běží letní workouty zdarma.

Předtím to byly celý červen “cvička narozeniny”.

V menu máme sekci, kde jsou v tuto chvíli letní workouty, kdy celý červenec a srpen každý týden přidáváme nová videa zdarma. Podle nich si může zacvičit úplně kdokoliv i ten, kdo není přihlášen do členské sekce. Teď tam je už asi šesté video a každý si může poskládat letní workout venku, ať už na schodech, na lavičce s vlastní vahou těla.

Je to taková ochutnávka, aby lidé viděli, co děláme, i když ještě nemají přístup do členské sekce.

Když u zájemce probíhá rozhodovací proces jestli ano, nebo jestli ne, tak si může pustit ty videa a vidí, jo, ty holky docela umí.

A pokud nás chce zkusit, tak si nás na 14 dní můžou vyzkoušet za 20 korun. Taková lidovka, cvičky za dvacku.

A když se dostanou do členské sekce, tak mají k dispozici buďto přístup s archivem nebo bez archivu (ve zkušební době 14 dní je vždy přístup i včetně archívu). Pokud s archivem, tak jsou tam lekce, které byly natočené od samého začátku, 3 lekce týdně, 12 lekcí měsíčně, včetně bonusových, včetně našich hostů. Uvidí úplně všechno, co cvičíme, kde cvičíme a v úvodním videu budou obeznámeni, co je v členské sekci čeká.

Takže přidáváte zhruba tři videa týdně a máte archiv. Člověk si tedy platí členství na nějakou časovou periodu?

Členství je měsíční a pokud si vybere možnost bez archivu, tak mu zůstávají přístupná videa jenom 14 zpětně. Takže má aktuální týden a 14 dní archiv.

Děkuji za představení projektu a zeptám se na poslední otázku. Co byste teď po roce, kdy podnikáte online, daly za radu těm dvěma lidem, kteří s tím začínali a vůbec třeba nevěděli kudy kam?

A musím být slušná? :-)

Setrvejte. Je to hroznej stres na začátku, ale pokud chcete v online světě něco dokázat, postavit web, tak jakákoliv technická nepříjemnost se dá vyřešit. Ať už s podporou Miowebu nebo s podporou někoho, koho si zaplatíte jako externistu. My už jsme tolikrát obrečely ty začátky, tolikrát se nám něco nedařilo, bylo to hodně náročné.

Ale nikdy jsme to nevzdávaly. Bylo to o tom, hlavně se z toho „ne to“. Pokud to dělat chcete, chcete to dělat s láskou, tak se toho nevzdávejte.

Hlavně to dělejte autenticky, dělejte to svým srdcem. A žádné přetvařování, protože lidé to poznají a lidi si od vás díky tomu nekoupí.

Počítejte s tím, že to stojí spoustu času, energie a úsilí. Tak se toho nelekejte a je dobré mít k sobě nějakého parťáka. Sama bych to dělat nechtěla.

Super, děkuji za upřímnost a radu lidem, kteří by třeba chtěli přejít do onlinu. Na závěr vás poprosím, abyste řekly divákům, kde všude se s vámi mohou setkat, na jakých platformách a co tam najdou.

Je to především web https://cvickyonlajn.cz a je to „onlajn“, jak slyšíte, ne, jak se to píše. Bez diakritiky.

Na Instagramu působí pod úplně stejném pseudonymem cvičkyonlajn https://www.instagram.com/cvickyonlajn/ 

Na Facebooku taktéž https://www.facebook.com/cvickyonlajn/

Tam máme dvě skupiny, jedna je uzavřená a jedna je veřejná, obě jsou cvičky onlajn. A ještě nás mohou potkat naživo, třeba na letních dovolených nebo workshopech. Ale to všechno dáváme na sociální sítě a na web.

Určitě nejvíc působíme na Instagramu, kam dáváme aktuálně i naše životy.

A pozor. Nově bude YouTube, ale ještě čeká na obsah.

Nicméně na instagram Lucie Tvrdoňová a Mary Aušová dáváme opravdu vše aktuální. I to, co nechcete vidět.

IG Lůca: https://www.instagram.com/lucietvrdonova/

IG Mary: https://www.instagram.com/maryausova/

Diváci se mohou přijít podívat a nasát energii, která na ně dýchne z vašich sítí.

Moc děkuji za rozhovor.

Děkujeme a všechny moc zdravíme.

Mějte se pěkně. Nashledanou.

Nashle.

Starám se o to, aby měli klienti Miowebu vše potřebné k úspěšnému používání naší aplikace a jejich webové projekty rostly k radosti všech.

Jak úspěšně prodávat na internetu?

Získejte zdarma přístup k unikátní sérii videí, která vám ukáže, jak převést podnikání na internet. Uděláte si jasno, jak využít moderních technologií pro úsporu času a znásobení vašich (nejen) obchodních výsledků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.