Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Odhalte chyby a zvyšte zisky: 15 důvodů, proč váš e-shop nevydělává

e shop nevydělává

Vrhli jste se na provozování e-shopu, ale po měsících dřiny se s výsledky pohybujete na hranici výdělečnosti, nebo pod ní. Nervozita stoupá. Začínají se objevovat první pochybnosti a myšlenky na ukončení obchodu. Ano, není to zrovna ideální scénář, ale proč byste se hned měli vzdávat svého „internetového snu“? Existuje velká šance, že dosavadní neúspěch způsobují jen zbytečné chyby. A ty můžete odstranit. Nejprve je ale musíte odhalit. S tím vám pomůžeme článkem, ve kterém shrnujeme obvyklé důvody, proč e-shop negeneruje očekávané zisky.

Nacházíme se v tzv. době e-shopové, která přináší spoustu výhod. Snad nikdy nebylo jednodušší založit si vlastní elektronický obchod. Díky intuitivním nástrojům a službám, mezi které patří i náš Mioweb e-shop, ho lze zprovoznit během pár minut nebo hodin a bez jakýchkoli znalostí programování nebo tvorby grafiky. A protože obliba online nakupování roste raketovým tempem, cesta k získávání zákazníků není tak komplikovaná jako ještě pár let zpátky.

Na druhé straně ale toto všechno znamená v určitém ohledu přesycení trhu a obrovskou konkurenci, co neodpustí žádný přešlap. Mnohdy tak o úspěchu rozhodují i zdánlivé maličkosti, které ale v konečném důsledku sehrávají roli důležitých konkurenčních výhod. Spoustu z nich vám připomenou i následující důvody.

1. Není jasné, kdo jste

Návštěvník jakéhokoli webu musí vždy vědět, jaké stránky si právě prohlíží a v čem mu pomohou nebo co mu nabízejí. U e-shopu jde o to, aby vás snadno identifikoval. Ať už se zrovna nachází na homepage nebo v detailu produktu. Do statického záhlaví u každé podstránky proto patří hezké logo, ideálně doplněné sloganem.

Dále pod tento bod spadají i pečlivě sestavené sekce typu „O nás“ či „Náš příběh“, do kterých se v případě zájmu uživatel jednoduše a rychle proklikne. Na žádných jiných místech nemáte takovou příležitost vtisknout jedinečnou tvář svému byznysu, která přispěje k budování důvěry a lehčímu zapamatování webu ze strany zákazníků.

2. Neatraktivní prostředí e-shopu

Moderní e-shop, co chce obstát v silném konkurenčním prostředí, není jen virtuálním místem, kde jde pouze o to vložit zboží do košíku. Měl by působit příjemným dojmem, vyvolávat pozitivní pocity, přitahovat pozornost. Takže kromě údajů z předchozích tipů vylaďte k dokonalosti i ty nejmenší prvky, jako jsou tlačítka či např. textová sdělení, co provází nákupem. Samozřejmostí je hezká grafika, krásné barvy a všude jednotný tón komunikace, co zcela odpovídá charakteru cílového publika. Nákup musí být zážitkem, ne jen účelnou a otravnou „klikací činností“.

design e-shopu ovlivňuje jeho ziskovost

Tuto problematiku můžeme přiblížit na příkladu dvou kamenných obchodů:

  • Prodejna A se nachází ve starém domě, je špatně označená, neuklizená, málo osvětlená a místo regálů se v ní nachází jen krabice se zbožím.
  • Prodejna B má stylový interiér, hraje v ní vkusná hudba, u všeho najdete název a popis, obklopují vás zajímavé doplňky, můžete si zde sednout na sedačku nebo dokonce dát kávu atd.

A teď si odpovězte na otázku: „Kde bych nakoupil(a) raději a s větší důvěrou?“ Podobně nahlédněte na svůj e-shop a objektivně ho zhodnoťte.

3. U produktů chybí detailní popis

Popisek u výrobku má hned několik funkcí. Specifikuje vlastnosti, informuje o parametrech a uvádí, jak funguje nebo co přináší jeho používání atd. Kromě toho nahrazuje možnost zboží si „osahat“, vyzkoušet, prohlédnout. Proto musí být vyčerpávající. Nestačí mít např. u trika uvedeno, že je modré a ve velikosti M. Rozveďte to – jak sedí, na co a k čemu se hodí, v čem tkví přednosti materiálu, jsou kapsičky pravé, je přiléhavé nebo spíše volnější? A tak bychom mohli pokračovat dále. Když tuhle část odbydete, zákazník odejde tam, kde se dozví více.

4. Fotografie – je jich málo, nebo nemají dobrou kvalitu

Na popisek navazují i fotky. Pokud jich máte u zboží málo, jsou nekvalitní nebo nemají dostatečnou vypovídající hodnotu, je to špatně. Opět připomeneme, že zákazník chce co nejlépe poznat věc, kterou se chystá koupit. A k tomu slouží mimo textu i fotografie, případně videa. Zase si pro lepší představu uvedeme příklad: Jestli prodáváte batohy, nestačí jen záběr na přední stranu. Ukažte i jeho zadní část nebo vnitřní uspořádání. Nafoťte ho na zádech, aby byl vidět „v akci“.

5. Nepoužíváte štítky, zvýraznění a „nálepky“

Štítky jako „novinka“, „akce“, „nejprodávanější“, „množstevní sleva“ nebo „doprava zdarma“ dokážou doslova zázraky a zákazníci je milují. Oživují e-shop a dodávají mu na atraktivnosti. V neposlední řadě podporují prodej.

6. Zákazníci nevědí, že se jim nákup u vás vyplatí

Lidé nakupují na internetu, protože chtějí ušetřit čas a peníze. Ale nestačí jim k tomu jen „existence“ e-shopu, potřebují trochu „postrčit“. Tvořte speciální nabídky, časově omezené akce a jinak limitované výhody a pořádně je na svém webu a dalších místech, kde jste aktivní, propagujte.

7. Nedokonalé texty

Komplikovaná vyjádření, složitá souvětí, překlepy, pravopisné chyby, to všechno jsou hlavní nepřátelé dobrého dojmu a skvělého zákaznického zážitku. Zrevidujte proto obsah a zbavte ho všech zmíněných nedostatků. Ale ještě předtím můžete zkouknout konkurenci, abyste věděli, jak se odlišit. Zapomeňte na „omáčku“, buďte struční, ale věcní. Když to váš obor dovoluje, nebojte se originality a osobitého stylu.

Nechceme vás zahltit informacemi, takže hezky postupně. Zkuste si nejprve projít 7 výše zmíněných bodů a za týden se můžete těšit na pokračování!

V MioWebu se starám o marketing a prodej. Posílám Vám e-maily, hledám a sepisuju pro Vás tipy nejen okolo webů a e-shopů, ale i podnikání a marketingu na internetu, které Vám pomohou se prosadit a vydělávat.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.