Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Vyznejte se v Google Analytics: 3 otázky, které musí zajímat každého začátečníka

google analytics na webu

Pustili jste se do měření webu v Google Analytics a jde vám ze všech těch údajů a grafů „hlava kolem“? Nezoufejte, po přečtení tohoto článku se to změní. Přinášíme jasné a srozumitelné odpovědi na základní otázky ohledně použití tohoto užitečného nástroje.

Než se vrhnete na bližší prozkoumávání možností nebo hlubší nastavování funkcí, měli byste vědět, co, kde a jak často sledovat. To jsou znalosti, bez kterých se v Analytics neposunete dál.

1. Co aneb Jaká čísla sledovat?

Asi víte, že Google Analytics toho umí hodně. Z dat, která pro vás dokáže sbírat, zjistíte spoustu zajímavých informací. Například o tom, co u vás vaše návštěvníky (ne)baví. Nebo jestli se z nich stávají zákazníci rychleji, když použijete zelené tlačítko namísto oranžového. A co teprve přesné statistiky o plnění cílů vztahujících se ke konverzím. Jenže na tohle všechno máte ještě čas.

Na startu v GA byste se měli soustředit na návštěvnost. Pokud chcete mít své publikum a jeho chování pod drobnohledem, potřebujete nejprve vědět, jak je velké, kde se bere nebo jestli jste ho zaujali. Proto se v prvních týdnech a měsících dívejte na následující výsledky.

  • Počet návštěvníků – zásadní metrika, která udává, kolik lidí na váš web zavítá v daném časovém úseku.
  • Noví uživatelé – informuje o množství návštěvníků, kteří na stránky přišli poprvé.
  • Doba strávená na webu – časový údaj, který ukazuje, jak dlouho si uživatel váš web prohlíží.
  • Odkud uživatelé přicházejí – znázornění zdrojů návštěvnosti, tedy míst na internetu, ze kterých se k vám návštěvníci proklikávají.

2. Kde aneb Ve kterých sekcích se sledovaná data nacházejí?

  • Počet návštěvníků (cesta: menu v levém sloupci → Publikum → Přehled) – zde vidíte přehled návštěv, a to v každou hodinu, za den, týden či měsíc. Můžete si samozřejmě určit vlastní časové vymezení přes kalendář v pravém horním rohu této sekce.
  • Noví uživatelé (cesta: menu v levém sloupci -> Publikum -> Přehled) – ano, podíl nových návštěvníků najdete tam, kde celkovou návštěvnost. Stačí jen přes možnost „Přidat segment“ nastavit, aby se tato čísla v grafech zobrazovala. Údaje máte k dispozici i v procentuálním vyjádření, najdete je pod grafem jako „% nových návštěv“.
  • Doba strávená na webu – pořád zůstáváte v Přehledu u Publika, jen se podívejte dolů pod graf. Mezi hodnotami najdete „průměrnou dobu trvání návštěvy“.google analytics přehled
  • Odkud uživatelé přicházejí (cesta: menu v levém sloupci -> Akvizice -> Veškerá návštěvnost -> Zdroj/médium) – z tabulky vyčtete, jaké stránky vám přivádějí návštěvníky, jak dlouho u vás zůstávají nebo kolik podstránek zkouknou během této návštěvy.

3. Jak často aneb Kolikrát týdně či měsíčně se do GA dívat?

Záleží na vás, jak moc se chcete nahlížení do Analyticsu věnovat. Pokud máte čas a chuť, dívejte se na čísla třeba denně. Co je ale podstatnější, to je frekvence porovnávání a vyhodnocování.

A pro to jsou vhodnější delší intervaly, alespoň týdenní. Obecně jsou oblíbené měsíční reporty. Získáte větší odstup a příležitost vysledovat eventuální trendy nebo následky změn provedených na webu.

Závěrem: Porovnávání jako impuls pro vylepšování

Měření v Analyticsu by nemělo končit jen pozorováním čísel. Je potřeba s nimi dále pracovat. Když si srovnáte výsledky dvou měsíců, zřetelně poznáte, zda se vašemu webu daří, nebo naopak.

A přesně takové zhodnocení byste měli pokaždé co nejvíce využít. Funguje vám propojení s Facebookem? Podpořte ho, zužitkujte odhalený potenciál. Nepřicházejí k vám lidé z vyhledávačů na klíčové slovo, které mělo být „tutovka“? Najděte v obsahu nedostatky a napravte je.

Google Analytics vám bez obalu řekne, jestli to, co děláte, má smysl. Ať už se to týká čistě jen správy stránek nebo třeba propagace, kterou je chcete zviditelnit. Proto doporučujeme přistupovat k němu jako k upřímnému rádci, se kterým můžete úspěšně růst.

Katka pečuje o celý projekt MioWebu a jeho tým. Miluje spolupráci a brainstorming. A taky počítače a techniku jako takovou. Návody otevírá až v nouzi nejvyšší.
Komentáře
  1. David napsal:

    Super článek. díky za něj. lehce se čte a pomoch mi zorientovat se.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.