Mioweb je aplikace pro podnikatele, kteří si chtějí jednoduše vytvořit web přinášející výsledky a mít ho pod kontrolou. Bez programování. Zjistit více o Miowebu.

Začněte prostě něco dělat. Začněte to dělat tak, jak chcete vy. A dělat, než bude hotovo.

Začněte prostě něco dělat. Lucía Čapková

Přinášíme vám rozhovor s Lucíou Čapkovou, autorkou projektu Dot Art Therapy, ve kterém probouzí v ženách kreativitu, relax a uvolnění. Rozhovor můžete zhlédnout jako video, poslechnout si ho jako podcast nebo přečíst níže.

Čím se zabýváte a jak jste začala podnikat?

Vyrábím, kreslím, maluji mandaly, ale nejen to. Mojí hlavní činností je, abyste si u mě na kurzu namalovali tu svoji mandalu a u toho relaxovali. Tečku po tečce nechali odejít svůj stres. A to je to, o čem to malování je. Když chcete správně namalovat obraz, tak hlava musí vypnout, aby ruka šla tam, kam má.

A moje podnikání vzniklo jakoby náhodou. Já jsem 16 let pracovala v logistice, kde jsem se dostala na pozici, která se neodmítá, a to byla poslední tečka v mé logistice, kdy jsem si řekla, že už ne, že už to nejde, že nežiju svůj život, ale trávím svůj život v práci a nemám čas sama na sebe. Dala jsem výpověď a začala jsem malovat. V tu chvíli jsem jen myslela, že si dávám pauzu od další pozice, nicméně mi postupem času začalo docházet, že možná i ostatní ženy bude zajímat toto malování, chvilkové odreagování, vytvořit si u toho něco hezkého, protože ta kreativita v lidech probouzí radost, nadšení i samotnou kreativitu. To znamená, že lidi v práci pak mohou lépe fungovat a probudit v sobě stránky, které dosud potlačovali. Postupně z mého sebeléčení, z toho chlapského světa, z té logistiky vzniklo malování pro veřejnost i pro firmy formou školení, kdy se každý může přihlásit a věnovat si chvilku času, aby si odpočinul.

Jak dlouho se věnujete malování?

Možná tomu nebudete věřit, ale ten projekt jako takový vznikl teprve před rokem, kdy jsem si sama v sobě musela srovnat, že se vlastně můžu živit tím, co mě baví, že najednou je to úplně odlišný svět od toho, který jsem žila doteď, a trvalo mi nějakou dobu, než jsem si řekla ano, půjdu touto cestou.

A byl to i ten stejný okamžik, kdy jste začala s online businessem, nebo jak to bylo v případě vašeho webu?

Mně je online business a Mioweb blízký už dlouho. Já jsem na něm sice neměla svoje stránky, ale věděla jsem o něm od Stáni Stiborové, kterou sleduji už nějakou dobu, a i samotná dvojice David Kirš a Alice Kirš jsou velice inspirativní a taky je znám už velice dlouho. Takže teď, když jsem hledala řešení, jak začít s online světem, tak jsem trošku věděla jak, i když musím říct, že jsem si nevěřila, že si dokážu vystavit stránky. Takže jsem si najmula jednoho grafika, druhého grafika, a když pořád neměli na mě čas a pořád to nebylo o tom, co já jsem potřebovala, protože oni do toho pořád vnášeli hodně toho svého, nesmělo to být takhle a muselo to být takhle, tak jsem řekla: „a dost”. A udělala jsem ten krok, že půjdu s Miowebem do toho. Já jsem věděla, že to musí být online, aby se o tom lidi dozvěděli. Takže už to potom bylo sice třetí, ale opravdu konečně to řešení, které vyřešilo všechno, co jsem potřebovala.

Takže jste předtím zkoušela i nějaká jiná technická řešení, než jste přišla k Miowebu?

Ano, já jsem byla ještě z té logistiky zvyklá, že dám objednávku a on mi to někdo na klíč postaví, ale to tak vůbec nefungovalo. Takže jsem si řekla, že ne.

Měla jste v začátku online podnikání nějaké pochybnosti?

Šílené. Opravdu. Já jsem si jednak nevěřila, že zvládnu udělat to technické řešení sama, a jednak jsem nevěděla, kde začít. Nicméně na tom Miowebu jsou, a to nemáme domluvené, to já jen říkám, jak jsem postupovala, – tam jsou krásné návodky, jak to mám udělat, čeho se chytnout, když mi to hází takovou chybu, co mám udělat. A mám taky trošku štěstí, že jsem i pracovala s hodně programy v logistice, takže jsem se do toho rychle dostala.

Používáte vědomě na svém webu cestu zákazníka, tzv. funnely? Jinak řečeno, jakou používáte strategii pro získávání návštěvníků?u Jak s nimi na webu nebo  v mailingu pracujete a jak je postupně vedete až k objednávce.

U mě je to trošku odlišné. Já to mám specifické v tom, že u mě ten magnet, nebo to, co lidi přitáhne na web, je vizuál. Je to výsledek, je to ta mandala a mandaly z předchozích kurzů, které už si lidi namalovali, a jejich reference. Takže já k tomu hodně používám sociální sítě, kde můžu zveřejňovat pravidelně a často videa a komentáře, může se kolem toho rozvést diskuse. Dělám pravidelně videa z předchozích kurzů, co už si dámy u mě namalovaly, připnu tam k tomu jejich zážitky, jejich reference, co k tomu napsaly, co tam ony prožily. A vlastně si je tím vedu na web. Na webu znova zopakuji reference a znova je tam ten obrovský vizuál mandal. Dneska už jich je asi 250. Lidi si mohou najít tu svou a přihlásit se na základě toho na kurz. Já to nemám klasicky formou funnelů, ale takto trošičku převedené i do těch sociálních sítí.

Máte pravdu, že když jsem poprvé viděla váš web, tak jsem byla úplně nadšená, protože já mám k tomu také blízko a opravdu to hýří barvami, ale zároveň je tam taková ta lehkost. Je to něco, co opravdu upoutá pozornost, a je, jak už jste řekla, ten magnet. Něco, co lidi přivede na web, lidé mají chuť to mít a být s vámi nějak v kontaktu. Takže to opravdu funguje.

Ano, a je zajímavé, že tohle jeden ani druhý grafik nedokázal splnit. Já jsem to chtěla hodně barevné, to pro ně bylo šílené, a zároveň takto vzdušné, jak jste řekla. Aby to bylo lehké, což ta bílá a šedivá barva webu splňuje, a to mi krásně navrhnul sám Mioweb podle šablony. A bylo to úžasné.     

Jakou formou tedy získáváte kontakty na návštěvníky vašeho webu?

Většinou už je to taková ta samosíť, kdy kamarádka řekla, že byla na kurzu a že by také chtěla, a rovnou je pošle na stránky. Nový zákazník se zaregistruje a už má rovnou informace. Už ví, jaké jsou termíny, nebo se přihlásí na konkrétní termín. Moje další výhoda, a to vzniklo tou korona krizí, kterou máme, doufám, za sebou, je, že jsem natočila i online kurz. Takže kdo nemá čas dojít na živý kurz, a nebo naopak je to k ruce i těm, kteří prošli živým kurzem a potřebují si i něco zopakovat, tak můžou dojít na ten online kurz. To je ta věc, kdy se člověk přihlásí do členské sekce, zaregistruje a může fungovat.   

Vydělává vám web v současnosti tolik, kolik byste si přála?

Já si nerada na začátku projektu stanovuji koncovou částku nebo koncový cíl. Takže já jsem si stanovila dílčí cíle tohoto projektu a Miowebu. Ty moje stránky začaly vydělávat už druhý měsíc přes míru toho, co jsem si stanovila. Takže já jsem maximálně spokojená, mám to maximálně bez práce. Já vždycky říkám, že chodím do práce dvakrát v týdnu, kdy dojdu fyzicky na ten kurz, ale já si to tam užívám, relaxuji s těmi lidmi. Nevím, koho to baví víc, jestli je, nebo mě. A tak určitě ta první meta, kterou jsem měla stanovenou, se splnila, a sice převodem toho projektu do onlinu a do povědomí lidí na sítích, ale není to ta poslední, kterou bych tam chtěla mít. Mám spoustu nápadů, jak ten projekt dál rozšiřovat, a tím bude stoupat i částka, jakou bude web vydělávat.

Přijde mi skvělé, jak to máte postupně rozdělené a jdete vyloženě projektově postupně, takže máte radost a můžete se chválit za to, co jste si stanovila. Nakopne to k tomu jít dál a přináší to radost, nejen ten zisk.

A dokážete si představit, kde byste byla teď, kdybyste používala místo prodejního webu jen webovou vizitku? To znamená, kdybyste tam třeba neměla ten online kurz?

Já si to vůbec neumím představit, já bych se jenom snažila vyřídit všechny objednávky a sama bych na to nestačila. Pravděpodobně bych musela mít nějakou asistentku, se kterou bych se dělila o zisk, který v současnosti projekt produkuje. Asi bych neměla radost, protože by to pro mě byla práce pro práci a nemohla bych se věnovat posouvání projektu na další metu. Teď mám čas, protože stránky pracují za mě, web pracuje za mě a já můžu postupně jít dál, komunikovat s lidmi, zajímat se o zákazníky, i zpětně. Posílají mi: „Podívejte se, co se mi povedlo doma namalovat, a tady ta barva se mi nepodařila namíchat, poraďte mi s tím.” Takže já tohle velmi ráda dělám a neměla bych na to čas.

To je krásné slyšet, že to opravdu funguje. Z toho máme samozřejmě i my radost. Mám tady závěrečnou otázku, a tou je, co byste poradila, že můžu udělat hned teď, abych měla na svém webu výsledky? Co je ten první krůček podle vás, co se vám osvědčilo?

Začít prostě něco dělat. A začít to dělat tak, jak chcete vy. Ne, jak chce grafik. Ne, jak chce po vás někdo jiný. Jakmile je tam ta autenticita, jakmile si dovolíte být sami sebou a vystavit si web podle svého, podle svých představ, tak lidi vědí, že jste to vy, poznají se v tom i oni. To si myslím, že je hodně důležité. A tím pádem to začne fungovat.  A nehrát si na nic. Já otevřeně říkám, že v tom malování nemám praxi, i když jsem odmalička něco tvořila. Ale lidi se mě na toto ptají a já jim to otevřeně říkám a myslím si, že to je ta cesta. Prostě začít něco dělat. Já jsem si jeden den otevřela Mioweb a říkala jsem si, a je to tady, jdeš do toho. Takže jsem šla do toho a dělala, než bude hotovo. 

Myslím, že lepší konec jsme si ani nemohli přát. Přeji vám, ať se vám daří v tom, co děláte. Ať jste pořád tak nadšená, budu vás sledovat a těšit se, jaké další mandaly budou přibývat na vašem webu dotarttherapy.cz. A děkuji za váš čas.

Taky děkuji a zkuste to tečkování, je to parádní relax.

Audio verze:

Miluji marketing a mou vášní se staly sociální sítě. Pomáhám lidem dozvědět se, jak jim může Mioweb efektivně pomoci s vlastním on-line podnikáním.

Checklist zdarma

Splňuje váš web všechny nároky, které se od prodejního webu očekávají? Stáhněte si náš rychlý audit, který vám za 5 minut pomůže odhalit všechny neduhy.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů