Influenceři jako možnost propagace

Influenceři jako možnost propagace

Podnikáte a potřebujete o sobě nebo o svém produktu či službě dát vědět světu? Zajímá vás, jak na to?

Možností propagace produktů i služeb je hned několik. Od webu, sociálních sítí, až po různé reklamy, konference, ale i vystoupení v televizi.

Jednou z nových možností této doby je propagace pomocí influencerů.

Co nebo kdo jsou influenceři?

Influenceři jsou lidé s vlivem. Hlavně s vlivem na různých sociálních sítích. Bývají to youtubeři, streameři, blogeři atd.

Tito lidé kolem sebe shromažďují komunitu lidí, která jim naslouchá a důvěřuje v daném oboru, ve kterém se prezentují. Oni na základě vaší spolupráce produkt či službu představí svému publiku, které díky tomu získá představu, jak služba funguje a influencer je navnadí ke koupi.

Co můžu pomocí influencerů propagavat?

Díky influencerům lze propagovat více méně všechno – kurzy, produkty i služby. Stačí si zvolit správného influencera a způsob propagace vašeho produktu či služby.

Jak si vybrat správného influencera?

K tomu, abyste si vybrali správného influencera, potřebujete znát svého klienta. Pamatujete, jak jsme v jednom z předchozích článků radili, jak definovat svého klienta? Zde je prostor využít tyto informace.

Například vyrábíte pletené hračky pro děti ve věku 1-3 let. Váš zákazník je tedy matka, nebo budoucí matka či babička. To znamená, že hledáte influencerku, která má mama blog nebo jinou sociální síť zaměřenou na děti. A její divačky jsou matky nebo budoucí matky. Určitě pro vás tedy není vhodný kluk, který má herní YouTube kanál.

Když se rozhodnete pro influencera, chtějte po něm specifikaci publika i dosahy, abyste si mohli zkontrolovat, zda je pro vás ten vhodný.

Jak najít influencera?

Buď procházíte internet a najdete ho, sami ho oslovíte a sami si domluvíte spolupráci. Také najdete mnoho seznamů influencerů, kde si vyberete podle oblasti a dosahu. Nebo si najmete firmu, která vám spolupráci zprostředkuje a pohlídá si výstupy.

Jen platí pravidlo, že čím je influencer větší, tím více peněz za propagaci bude chtít. Pokud je to mikro influencer, je dost možné, že propagaci získáte jen výměnou za produkt či službu. Proto byste dopředu měli vědět, kolik peněz do propagace pomocí influencera chcete investovat.

Jakou formu propagace zvolit?

Forem je několik. Promyslete, jakým způsobem váš produkt ukázat v nejlepším světle. Může to být článek, video, posty na sociálních sítích nebo že se produkt objeví v živém vysílání.

A také ne všichni influenceři mají možnost propagace na všech sítích. Proto se dopředu domluvte s influencerem, co od něj očekáváte a zda je právě on pro vás vhodný prostředník k propagaci.

Na co si dát pozor

Pokud se rozhodnete produkt či službu otestovat či poslat influencerovi, musíte se ujistit že vše funguje na 100%. Může se stát, že zvolí propagování formou živého vysílání a narazí na nefunkční web. A to by vám nakonec mohlo více uškodit než pomoci. A reputace se napravuje hůř a dvakrát tak déle, než je propagace produktu samotná.

Dále si dopředu dohodněte výstupy a formy propagace. Například že musí vytvořit video, instagramový post a facebookový post s minimálním dosahem 200 lidí. Před vydáním článku i videa můžete po influencerovi chtít, aby vám článek či video zaslal k odsouhlasení. Tím se vyhnete nepříjemnému překvapení.

Tím, že si předem stanovíte jasná pravidla, se vyhnete mnoha nepříjemnostem a zklamáním.

Používání influencerů k propagaci je stále rozšířenější způsob propagace, ale může se vám i vymstít, pokud se dopředu dobře nepřipravíte.

Propagaci přes influencery můžeme jen doporučit, ale hledejte opravdu jen ty, které jsou pro vaše podnikání relevantní a využijte naše tipy a doporučení, aby vám tento typ propagace přinesl maximální užitek.

 

Audio verze i ke stažení:

Katka pečuje o celý projekt MioWebu a jeho tým. Miluje spolupráci a brainstorming. A taky počítače a techniku jako takovou. Návody otevírá až v nouzi nejvyšší.

Vytvořte si profesionální web
za pár hodin

Od teď už nepotřebujete programátora.
Web si jednoduše poskládáte sami z desítek připravených obsahových prvků a designových bloků.

Komentáře
  1. Market napsal:

    Dobrý den, děkuji za pro mě hodně přínosný článek. Je to můj sen stát se podnikatelkou/influencerkou. Ale bohužel zatím vůbec nevím, jakou živnost pro to zvolit. Když se na to zeptám na živnostenském úřadě, tak nevědí, protože to zatím neznají a nevědí, kam to zařadit. Nejlepší info jsem asi četla tady https://comeflexoffice.cz/v-cem-podnikat/#v_cem_podnikat_z_domova_-_7_moznosti ale stejně bych potřebovala ještě trochu poradit s tím, kam se zařadit.

  2. geometry dash napsal:

    Thank you for your post, I look for such article along time, today I find it finally. this post gives me lots of advise it is very useful for me.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů