Jak na články, které prodávají

Věřím, že každý z nás by chtěl mít web, kam bude chodit co nejvíc relevantních lidí zcela bez reklamy. Zní to jako scifi, ale opak je pravdou. Dnes si povíme, jak takové weby vytvářím. Po přečtení budete vědět, jak psát články, aby je lidé na Googlu i Seznamu našli, četli a rádi nakoupili to, o čem se píše.

Analýza je grunt, to ostatní je špunt

Ještě než se pustím vždy do psaní, jako první zjistím, co lidé hledají, aneb co je zajímá. Pokud tedy web prodává třeba bylinky a dává o nich smysl napsat články, zjišťuji, co konkrétně lidé hledají v souvislosti s bylinkami. Odborně se tomu říká analýza klíčových slov.

Analýzu klíčových slov vytvářím nejraději na Macu v Numbers.

Jakmile člověk ví, co lidé hledají, dává smysl se podívat na to, co nabízí konkurence. Zadejte konkrétní klíčové slovo třeba do Googlu a projděte si prvních 5 výsledků. Všímejte si, kolik slov obsahují jednotlivé stránky (používám tento bezplatný nástroj), jaké fotografie se tam vyskytují a hlavně o čem se v textu konkrétně píše.

Lidé hledají konkrétní informace. Nikdo nechce číst text o ničem. Pomáhá mi v tom následující pomůcka: CO, KDY, KDE, JAK, PROČ, KOLIK, KTERÉ, JAKÝ, K ČEMU atd. Když jsem navrhoval články o bylinkách, zakomponoval jsem do osnovy například:

  • Co to jsou vlastně bylinky
  • Které druhy bylinek existují
  • Proč bych je měl pěstovat
  • Jak je pěstovat doma i na zahradě
  • Kde koupit sazenice i semena
  • Kolik to bude stát
  • Jak bylinky uskladnit

Ve výsledku je potřeba dát dohromady to nejlepší od konkurence a přidat k tomu bonus jako třešničku na dort.

Obal prodává

To ví každý dobrý marketér. Vy musíte udělat to samé. Článek je ve své podstatě jen hromada textu. I když bude geniální, skoro nikoho na první pohled nezaujme. Máte jen 1/17 sekundy na zaujetí. Pokud stránka nezaujme, čtenář mizí zpět na Google a hledá dál.

Proto říkám, že je naprosto nezbytné investovat čas do formátování článku. Dobrou zprávou je, že to stále skoro nikdo nedělá. Správné nadpisy a citace používá kde kdo, ale už moc lidí nenapadne, jak dobře lze vizualizovat odrážky, tabulky i infoboxy. Níže uvádím inspiraci, čím vším si můžete pomoct i vy:

  • Datum publikace
  • Datum editace
  • Informace o autorovi článku
  • Nadpisy
  • Tučné písmo
  • Odkazy
  • Fotografie
  • Interaktivní mapy
  • Videa
  • Tabulky
  • Citace
  • Infoboxy
  • Odrážky
Ukázka “infoboxu” na webu Garlo.cz

Nezapomeňte, že jako první musíte přesvědčit uživatele na Googlu! Optimalizujte proto vizuálně i title a description každé stránky. Doporučuji emoji.

Výsledek za to stojí

Když si zkusíte vytvořit článek přesně podle všech těchto rad, asi si řeknete, že jsem se asi zbláznil. Jeden jediný takový článek zabere několik hodin tvrdé práce. To je hodně peněz, i pokud si na to najdete levného copywritera. Levný copywriter dokáže aktuálně něco takového za 1,5 Kč za slovo, přičemž potřebný článek obsahuje průměrně asi tisíc slov.

Náklad na jeden článek se rychle vyšplhá na jednotky tisícikorun. To vypadá děsivě až do chvíle, kdy zjistíte, že takový článek umí vygenerovat vedle obří měsíční návštěvnosti i velice zajímavý konverzní poměr. Ten ovlivňuje mnoho faktorů, ale běžně se dostávám na CTR kolem 10 %. Teď ta čísla můžete vzít a porovnat je s náklady na ostatní marketingové kanály od PPC až po emailing. Snad budete mile překvapeni, jakou Ameriku jste objevili.

Pomáhá podnikatelům tvořit jednoduše krásné weby, které budují vztah s návštěvníky a díky tomu snadno prodávají. Kreativita, to je jeho marketing. Mimo to pečuje o tým šikovných a spolehlivých Mioweb webmasterů. A najde si čas i na odpočinek (aspoň občas).

Naklikejte si svůj web

V dávných dobách jste museli umět kódovat nebo si najmout grafika a programátora, aby vám postavili web. V dnešní době máte Mioweb!

Projeďte se s Miowebem na 14 dní zdarma ↓↓↓

Komentáře
  1. Alex napsal:

    Skvělé způsoby, jak prodávat články díky za informace.

  2. Zita Košnarová napsal:

    Jak prosím vytvořím infobox v článku na blogu?

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů