Jak propagovat svůj web

Jak propagovat svůj web

Již jsme si říkali, jak si udržet zákazníka na webu, jak ho oslnit po obsahové stránce a zaujmout ho. Jenže původní zádrhel může být vlastně úplně někde jinde. A to ten, že nemůžete dostat lidi na web. Jak tedy dáte lidem vědět, že vaše webová stránka existuje a že nabízíte služby, které by mohli potřebovat?

V pár bodech se podíváme, jaké kroky můžete podniknout k propagaci a zvýšení návštěvnosti na webu. Nakonec vás navedeme, jak návštěvníky proměnit v platící zákazníky.

Zde se podíváme na online propagaci. To znamená na propagaci webu na internetu. Můžete se samozřejmě propagovat i offline na různých akcích, veletrzích nebo schůzkách, ale o tom někdy jindy.

Reklama může probíhat organicky nebo placeně. Organicky znamená, že se po internetu šíří zdarma díky sdílení. Je to forma elektronické “šuškandy” a doporučení. Placená reklama je jasná. Platíte za prokliky na web nebo za zobrazení reklamy určitému počtu lidí.

Ideální je kombinovat obě varianty a organický dosah rozšiřovat pomocí placeného. Musíte dopředu vědět, kolik peněz budete investovat a mít důkladně připravenou cestu zákazníka, aby byla návratnost co největší. Jak správně nastavit cestu zákazníka a magnet, který ho na cestu přivede, se dozvíte ve třetím videu ze vzdělávací série “Prosperující web” zde.

Silnou platformou pro propagaci, ať již placenou nebo organickou, jsou sociální sítě. Propagovat web můžete na svém profilu či stránce. Pokud chcete dosah ještě více rozšířit, existují i Facebookové skupiny, kam můžete web sdílet. Ovšem pozor, aby to byly relevantní skupiny, například pro podnikatele nebo pro obor, v němž pracujete. Zde můžete jednoduše i organicky dosáhnout několikatisícového dosahu.

Další možností, jak přivést lidi na web, je blog. Tím, že píšete relevantní a zajímavé články. Články se dají sdílet na Facebooku, LinkedInu i na webech pro blogery. Popřípadě je můžete publikovat na webech zaměřených na váš obor.

Jinou variantou, čím dál více oblíbenou, jsou recenze a propagace pomocí influencerů. Influenceři jsou blogeři, youtubeři, instagrameři, atd. Propagovat můžete produkty či služby dle vašeho uvážení. Stačí jen najít influencera, který vám je nejbližší, jak zaměřením a zájmy, tak i cílovou skupinou. Před navázáním spolupráce chtějte znát dosahy, věkový rozsah publika i jakou formou bude váš produkt propagovat. Popřípadě můžete zvolit rovnou několik kanálů k propagaci. Jen u influencerů pozor, abyste jim dodali opravdovou kvalitu, aby se recenze neobrátila proti vám. Pečlivě si domluvte pravidla a v případě nespokojenosti raději spolupráci odvolejte.

Budování zpětných odkazů nevynechávejte. Tím, že se o vás a vašem produktu bude psát a články budou odkazovat na váš web, můžete jednoduše docílit vyšší návštěvnosti na webu. Pozor, aby odkazy na vás, byly na živých a relevantních stránkách. Relevantních z toho důvodu, že i když náhodou někdo klikne na odkaz na nerelevantní stránce, je velmi malá pravděpodobnost, že u vás na webu zůstane a nakoupí.

Zajímavou formou propagace může být partnerský program neboli affiliate program, kdy lidé propagují váš produkt či službu a za provedené prodeje získávají provizi. Příprava tohoto programu zabere více času, ale užitek může být velký. Nejlepší je pro tuto formu propagace použít platformu, která všechny tyto pohyby sleduje. Jedinou nevýhodou je, že již musíte mít nějakou základnu klientů, kterou byste do toho mohli zapojit.

Jedním ze způsobů, jak navnadit lidi k návštěvě webu, je “obsahový magnet”, který je zaujme. Mohou to být slevové kupony, časově omezené nabídky nebo soutěže. Zde se ale opět může stát, že přitáhnou nerelevantní lidi. Pokud je však vaším magnetem e-book, pravděpodobně si jej stáhne nebo koupí člověk, kterého daná problematika zajímá. U webinářů je to podobné jako u e-booků. Když osoba dorazí v daný čas na webinář, už víte, že je pro ni toto téma velmi důležité.

Díky obsahovému magnetu návštěvníky navedete na cestu zákazníka. Jak ji nastavit a efektivně využít se dozvíte v této sérii videí zdarma.

Jistě sami znáte mnoho dalších způsobů, jak na propagaci. Pochlubte se v komentářích, co vám funguje a co naopak nefunguje.

 

Audio verze i ke stažení:

Katka pečuje o celý projekt MioWebu a jeho tým. Miluje spolupráci a brainstorming. A taky počítače a techniku jako takovou. Návody otevírá až v nouzi nejvyšší.

Vytvořte si profesionální web
za pár hodin

Od teď už nepotřebujete programátora.
Web si jednoduše poskládáte sami z desítek připravených obsahových prvků a designových bloků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů