Projekt MioWeb Pomáhá ukazuje, že v online podnikání tě nemůže zastavit žádná bariéra

V online podnikání tě nemůže zastavit žádná bariéra

Každý projekt se ve svém vývoji dostane do bodu, kdy pocítí potřebu předávat něco dál lidem. U nás se tímto krokem stal MioWeb Pomáhá, platforma, kde chceme ostatní inspirovat zajímavými příklady online podnikatelů, které postihlo v jejich životě nějaké omezení, ale dokázali se s ním porvat a vytvořit úspěšný projekt. Přinášíme vám rozhovor s autorkou projektu MioWeb Pomáhá Kateřinou Pelcovou.

Proč vznikl projekt MioWeb Pomáhá?

Chceme předávat naše zkušenosti z online podnikání těm, kterým mohou zásadním způsobem změnit život. To jsou lidé, kteří jsou z jakéhokoliv důvodu uvázaní ke své domácnosti. Takže to může být mamka samoživitelka, člověk na vozíku, ale klidně i zdravý člověk, který má třeba nemocnou babičku, o kterou se musí starat. Tedy lidé, kteří jsou závislí na sociálních dávkách a my jim dáváme možnost si své příjmy rozšířit díky internetu.

Jedná se tedy pouze o lidi, kteří jsou uvázaní doma, nebo projekt směřuje i k lidem, kteří chodí do práce, ale rádi by rozjeli něco bokem?

Řekla bych, že vedlejší přidanou hodnotou je, že může inspirovat mnohé další zdravé lidi, kteří mají své zaměstnání nebo podnikání a chtějí ho rozšířit. I oni se u nás mohou inspirovat a čerpat z našich zkušeností a návodů, které budeme postupně vkládat na blog. Půjde o návody, jak využívat některých aplikací nebo nástrojů, které na trhu jsou, jak zefektivnit cestu zákazníka a proč ji vůbec stavět. Je to tedy i třeba pro lidi, kteří si nevěří, ale mají chuť dělat něco navíc.

To je skvělé, kde jsi dostal impulz k tomuto projektu?

Není pro mě první, vedu ještě jeden projekt, který je zaměřený na předávání informací o nadacích a nadačních příspěvcích v ČR, a díky němu jsem získala mnoho zkušeností a zjistila, jakou formou se dají tvořit příjmy na internetu. Vnitřně jsem přesvědčená, že největším omezením nás všech je nedostatek informací nebo nestravitelná forma, kterou nám jsou podávány. Z tohoto důvodu jsem měla nutkání vytvořit prostředí, kde lidé, kteří nemají zkušenost, budou moci čerpat ze zkušeností těch, kteří ji už získali a mají chuť ji předávat dál.

Zmínila jsi, že projekt MWP poskytne návody, dále tam máte i e-book. Popiš mi, prosím, blíže, jak taková pomoc bude probíhat v praxi?

Naším cílem je propojovat lidi, kteří díky internetu uspěli, přestože měli nějaký svůj handicap. Někdo se něčeho bál, někdo neměl nohu, druhý ruku, třetí oko, ale přesto zvládli vybudovat trvalý a pravidelný příjem na internetu. O těchto lidech se dneska naši čtenáři dočtou, plánujeme s nimi dělat i rozhovory a pomocí jejich příběhů inspirovat ty, kteří si dneska ještě tolik nevěří a přemýšlí, jestli vůbec krok k podnikání na internetu učit.

O které lidi se jedná? Máš tam příklad nějakého zajímavého online podnikatele?

Například manželé Matoušovi, kteří začali na internetu podnikat ve vysokém věku a dneska mají online školu Akademii celostního zdraví. Ti jsou hodně populární. Potom Anie Songe a Lukáš Denemark, to jsou dva mladí lidé, kteří věděli, že nechtějí vydělávat prostředky standardní cestou v zaměstnáním, a tak vytvořili Továrnu pro radost. Cestují po světě, píší vlastní blog a když něco vytvoří, tak to následně prodávají a mají veliké publikum. Čtenáři mohou znát i Dominika Landsmana, který napsal knížku Deníček moderního fotra, o té se hodně mluvilo.

Když to shrnu, tak se snažíte lidem sdělit, že mohou dělat naprosto cokoliv, ať je to blog, e-shop nebo poradenství. Každý si tam tedy najde to svoje?

Ano, přesně tak. Může to být třeba Youtuber a hrát hry.

Co vlastně obnáší rozjet podnikání z domova a jaké překážky lidi nejčastěji překonávají?

Tou nejčastější překážkou jsme většinou my sami a naše důvěra v nás.  Z toho důvodu spolupracujeme s lidmi, kteří mohou předávat svůj příběh a říct třeba: “Já vím, že na jedno ucho neslyším, ale vždycky jsem chtěl být streamer a dnes jím jsem. Ano, trvalo to 4 roky, ale už si vydělávám.” Těch cest je mnoho. Největší mantinel je vždy náš strach. Ano, pak je tu spousta administrativní zátěže, ale i tom informujeme.

Plánujete například nějaká společná setkání s těmito podnikateli a lidmi, kteří MWP využijí?

Ano, aktuálně to není v plánu, ale z dlouhodobého hlediska věřím, že i toto bude na pořadu dne. Osobně bych to viděla až za dva roky.

Jaký je cíl projektu MWP v čase?

Hlavním cílem je předávat naše zkušenosti a čím více naši partneři na internetu porostou, tak tím více zkušeností mohou dávat dál. Už je ale na lidech, jestli udělají ten krok a realizují se. Velice by se mi líbilo, kdybychom měli čtenost blogu vyšší než 1000 lidí denně, ale jestli to zvládneme za půl roku, za rok, tak to určené nemám. Hlavně, ať se to k lidem dostane a něco jim to předá.

Stáhněte si ZDE 9 inspirativních příběhů lidí, kteří si vybudovali příjmy z pohodlí domova. ZDE s vámi sdílí praktické kroky, jak to udělali.

 

Audio verze i ke stažení:

Katka pečuje o celý projekt MioWebu a jeho tým. Miluje spolupráci a brainstorming. A taky počítače a techniku jako takovou. Návody otevírá až v nouzi nejvyšší.

Vytvořte si profesionální web
za pár hodin

Od teď už nepotřebujete programátora.
Web si jednoduše poskládáte sami z desítek připravených obsahových prvků a designových bloků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • NOVINKY E-MAILEM

    Chcete od nás dostávat tipy na články, jak z vašeho webu udělat ten nejlepší prodejní nástroj?

  • NEJČTENĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY