Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Co je meta title

Meta title neboli titulek je HTML tag s největším významem pro SEO. Oproti meta description či meta keywords je viditelný přímo na dané stránce. Zobrazuje se v hlavičce prohlížeče a vyhledávače ho „vidí“ jako název stránky, který uživatelům ukazují ve výsledcích vyhledávání v podobě textového odkazu. Měl by proto obsahovat vhodně zvolená klíčová slova a fráze. Doporučovaná délka je okolo 50–60 znaků včetně mezer.

Tipy pro tvorbu úspěšného titulku

Při vyplňování se vyplatí myslet jak na uživatele internetu, tak roboty vyhledávačů. Konkrétně to znamená, že by podoba meta title měla být následující.

  • V titulku se musí objevit klíčová slova, ideálně v prvních 5 výrazech a zakomponované do věty či sloganu, aby působily přirozeně.
  • Kratší a výstižný je lepší než dlouhý a krkolomný. Navíc vyhledávače nezobrazí více jak +- 65 znaků.
  • Text titulku musí být unikátní, kreativní a čtenářsky atraktivní. Když nebude lákat ke kliknutí, ani případná 1. pozice nic neznamená.
  • Je více než vhodné uvést do něj i konkurenční výhodu. Například e-shopy mohou přidat „doprava zdarma“, magazíny „jako bonus recepty“ apod.

U rozsáhlých webů, které sestávají z tisíců podstránek, je zpravidla nemyslitelné tvořit titulek pokaždé ručně. Pro tyto účely je vhodné rozlišit důležité a méně důležité části webu a podle toho zvolit automatizaci či originalitu.

Diakritika, skloňování, časování

Mnozí tvůrci webu, kteří s vyráběním vlastních stránek, například s využitím redakčního systému WordPress, teprve začínají, se snaží používat klíčová slova v takovém tvaru, v jakém jim je určuje analýza. Takové „šroubované“ vyjadřování však není na místě. Vyhledávače rozumí časování či skloňování a poradí si i s diakritikou, což rozšiřuje možnosti využití kreativity při vymýšlení meta title.

Stop slova

Jelikož prostor pro titulek je poměrně omezený, je dobré znát i tzv. stop slova, která vyhledávače neberou v potaz, takže představují zbytečné plýtvání místem. Patří mezi ně například: „a, aby, avšak, dnes, jako, je, který, mezi, není, před, protože, své, více, vždyť, zde“.

Chyba v podobě duplicity

Duplicitní obsah brání správné optimalizaci pro vyhledávače a nejinak je tomu i u tagu title. Ovšem u velkých web stránek se stále přibývajícím obsahem může být obtížné ohlídat, zda již někde stejný titulek neexistuje. Proto odborníci doporučují využívat nástroje, které umí totožný text odhalit.

Meta Title ve zdrojovém kódu

⦁ <title>Text titulku</title>