CHCETE, ABY VÁM WEB PŘIVÁDĚL NOVÉ ZÁKAZNÍKY?
POTŘEBUJETE PROSPERUJÍCÍ WEB. JAK NA NĚJ ZJISTÍTE V TOMTO KURZU ZDARMA.
CHCETE, ABY VÁM WEB PŘIVÁDĚL NOVÉ ZÁKAZNÍKY?
POTŘEBUJETE PROSPERUJÍCÍ WEB. JAK NA NĚJ ZJISTÍTE V TOMTO KURZU ZDARMA.
Meta title neboli titulek je HTML tag s největším významem pro SEO. Oproti meta description či meta keywords je viditelný přímo na dané stránce. Zobrazuje se v hlavičce prohlížeče a vyhledávače ho „vidí“ jako název stránky, který uživatelům ukazují ve výsledcích vyhledávání v podobě textového odkazu. Měl by proto obsahovat vhodně zvolená klíčová slova a fráze. Doporučovaná délka je okolo 50–60 znaků včetně mezer.
Při vyplňování se vyplatí myslet jak na uživatele internetu, tak roboty vyhledávačů. Konkrétně to znamená, že by podoba meta title měla být následující.
U rozsáhlých webů, které sestávají z tisíců podstránek, je zpravidla nemyslitelné tvořit titulek pokaždé ručně. Pro tyto účely je vhodné rozlišit důležité a méně důležité části webu a podle toho zvolit automatizaci či originalitu.
Mnozí tvůrci webu, kteří s vyráběním vlastních stránek, například s využitím redakčního systému WordPress, teprve začínají, se snaží používat klíčová slova v takovém tvaru, v jakém jim je určuje analýza. Takové „šroubované“ vyjadřování však není na místě. Vyhledávače rozumí časování či skloňování a poradí si i s diakritikou, což rozšiřuje možnosti využití kreativity při vymýšlení meta title.
Jelikož prostor pro titulek je poměrně omezený, je dobré znát i tzv. stop slova, která vyhledávače neberou v potaz, takže představují zbytečné plýtvání místem. Patří mezi ně například: „a, aby, avšak, dnes, jako, je, který, mezi, není, před, protože, své, více, vždyť, zde“.
Duplicitní obsah brání správné optimalizaci pro vyhledávače a nejinak je tomu i u tagu title. Ovšem u velkých web stránek se stále přibývajícím obsahem může být obtížné ohlídat, zda již někde stejný titulek neexistuje. Proto odborníci doporučují využívat nástroje, které umí totožný text odhalit.
⦁ <title>Text titulku</title>