DUBEN JE V MIOWEBU MĚSÍCEM ŽEN
PŘI TÉ PŘÍLEŽITOSTI 2 MĚSÍCE ZDARMA (NEJEN) PRO ŽENY

CO JE ONLINE KURZ

Online kurz (někdy také trénink nebo školení) je typ vzdělávání na internetu, které je zájemcům o studium dostupné v nejrůznějších formách. Nejčastěji se jedná o sérii výukových videí, podcastů nebo webinářů, případně jejich kombinace. Výjimkou nejsou ani propracované interaktivní programy/aplikace s multimediálním obsahem.

Některé varianty umožňují stažení do zařízení a poté fungují i offline, bez připojení k síti.

Přístup do online kurzu bývá řešený přes členskou sekci webu nebo přihlášení do dané aplikace. Velmi oblíbené jsou také varianty, kdy uživatel (student) dostává potřebné materiály přímo do své e-mailové schránky.

Kurzy se dělí nejen podle zaměření, rozsahu, způsobu výuky či zakončení (u některých dokládá úspěšné absolvování certifikát), ale také z hlediska finanční náročnosti pro koncového uživatele – existují tedy placené a bezplatné typy.

Bezplatné online kurzy jako součást marketingu

Verze zdarma zpravidla plní roli reklamy a slouží k marketingovým účelům. Proto mohou být součástí speciálního e-mailingu, sestaveného do podoby online kurzu. Příjemce pak dostává například jednou týdně zprávu se naučným obsahem (k tomu může tvůrce nebo poskytovatel používat autorespondery). Na konci vzdělávacího seriálu obdrží výzvu k zakoupení kompletní nebo rozšířené verze či doplňkových služeb/produktů.

Placené online kurzy jako forma podnikání na internetu

Kurzy se díky své vzrůstající popularitě staly jednou ze silných oblastí e-commerce. Někteří odborníci je využívají jako hlavní či doplňkový kanál vlastního byznysu.

Vzdělávají a dělí se o své know-how, takže zároveň upevňují svou pozici experta v daném odvětví. Vytvořené kurzy tak mohou zastávat roli účinného nástroje online marketingu.

Specializované výukové portály

Zájemci o studium na internetu mohou kurzy vyhledávat přímo u vytipovaných odborníků a také na webových stránkách, které nabízejí online vzdělávání a rozvoj v nejrozličnějších oborech: od cizích jazyků, marketingu, grafiky a ovládání programů až k dovednostem typu prodejní schopnosti, vaření, cvičení, koučování atd.