Vybudovat výživové poradenství online napadlo Veroniku, až když sama řešila zdravotní problémy

Vybudovat výživové poradenství online napadlo Veroniku, až když sama řešila zdravotní problémy

Příběh Veroniky Hanzlíkové nám ukazuje, že i náročné onemocnění může být signálem, který nás nasměruje na správnou cestu do života, na které může stát dokonce i vybudování úspěšného online podnikání. Někdy je důležité poslouchat své tělo a nebát se realizovat si své sny.

Jaké omezení tě trápilo?

Ze zdravotního hlediska mě nejvíc trápily nevyzpytatelné průjmy spojené s ulcerózní kolitidou a chronickým zánětem tlustého střeva. Hlavně po ránu. Hodně dlouho mi trvalo se s tím psychicky srovnat a dokonce o tom i trochu mluvit. Především se svými klienty.

Bylo tvé omezení motorem k vytvoření vlastního projektu?

Ano, bylo. Nejprve jsem hledala vlastní cestu jak podpořit klasickou léčbu alternativními postupy a pak jsem se vrhla na výživu a začala s výživovým poradenstvím. I když to asi bude znít jako klišé, tak za tím vším stojí moje skutečná potřeba pomáhat. Nemám potřebu změnit svět, ale chci pomáhat lidem, kteří si neví rady se svojí stravou nebo zdravotními problémy.

Kdy tě poprvé napadlo realizovat se v online světě?

Okolo roku 2010 jsem si založila první webovou stránku, ale jen na psaní článků a informací o tom, že dělám osobní konzultace ve výživě.

Byla ta cesta na začátku hodně trnitá?

Nemyslím si, že by ta cesta byla trnitá, ale postupná. Postupně se totiž měnilo moje zaměření i moje služby. V tuto chvíli cítím, že jsem konečně plně ve svém tématu, se kterým můžu pomoci i ostatním. Výživové a potravinové poradenství kombinuji i s koučinkem s názvem “Od zdravotních těžkostí k harmonii těla a duše”. A to mě hodně naplňuje. Zatím se mi ale nepodařilo “prorazit” tak, jak by si to téma zasloužilo.

Jak dlouho tedy trvalo zrealizovat projekt od první myšlenky?

Pokud nepočítám svůj první web, tak jsem začala podnikat v roce 2015 s vlastním webem a blogem. Až v roce 2016 jsem vytvořila svůj první online placený produkt, e-knihu “10 klíčů k tajemství potravin”. Vzhledem k tomu, že jsem si ten rok zaplatila grafičku na web, editorku a korektorku na e-knihu, tak se mi stěží pokryly náklady.

Když totiž něco dělám, tak chci, aby to bylo kvalitní a ne jen tak něco vytvořené na koleně. V roce 2017 už jsem si vydělala i něco navíc. Rok 2018 je v procesu, ale věřím, že i když v něm mám zatím nejvyšší náklady, tak bude úspěšný. Prostě jsem se rozhodla převést svoje aktivity ze “zábavy” do profesionálnější roviny.

Jak se na tvé online podnikání dívají doma? Máš podporu?

Se svým mužem, tehdy ještě přítelem, jsme absolvovali rekvalifikaci na výživové poradce a postupně jsme se snažili prorazit poradenstvím, ale v podobě vedlejší živnosti. Nakonec se výživě věnuji jen já, protože k tomu mám ještě i odborné potravinářské a biochemické vzdělání. Současný web už je moje aktivita z doby první mateřské “dovolené”. Manžel i moji rodiče mi hodně fandí a obzvlášť mamka je moje věrná čtenářka.

Řešila jsi věci týkající se online světa sama nebo ti někdo pomáhal?

Do letošního roku jsem měla jedinou pomoc v podobě kurzu Podnikání z pláže, postupně jsem se seznámila i s dalšími online podnikateli a předávali jsme si vzájemně svoje znalosti. Pokud mám jmenovat, tak kromě Stáni Stiborové z Podnikání z pláže, jsou to Lucie Koubek a Dušan Souček (Copykiller), Pavel Fara nebo Tomáš Mužík.

Pro mě je navíc neocenitelné, že se potkávám i s ostatními spolužáky z Podnikání z pláže a taky jsem měla tu čest poznat tým profíků, kteří stojí za projektem Kurzy pro radost. Mám tam i svůj videokurz pro lidi se střevními záněty a naše spolupráce při natáčení mi hodně dala.

Jaké jsou podle tebe výhody a nevýhody práce z domova přes internet?

Jako výhodu vnímám možnost pracovat kdekoliv a kdykoliv, kdy se mi chce a můžu. Tedy ve dne i v noci, doma, na horách nebo na pláži. Snadno tuhle práci přizpůsobím dvěma dětem. Navíc jsem schopná přes online svět pomoci více lidem, než bych dokázala osobně. Jako nevýhodu podnikání přes internet vnímám, že v online světě je těžší si vybudovat svoje jméno nebo značku, než v klasickém zaměstnání, kde vás lidé znají osobně.

Jak se ti daří plánovat a dodržovat svůj pracovní čas?

Tohle vše závisí na dětech, zda jsou zdravé nebo zda jsem zdravá já. Obvykle svoje termíny dodržím, protože jsem se naučila plánovat svůj čas tak, abych to stihla. Pracuju především brzy ráno, když si přivstanu anebo když je syn ve školce a dcera spí.

Naši čtenáři mají v hlavě myšlenku, ale nemusí mít finance. Co bys jim poradila?

V online světě se dá začít i bez peněz nebo jen s minimem nákladů. Záleží, jaký máte projekt a kolik jste schopni investovat svého času. Postupně se pak dá vše profesionalizovat. Nízkými finančními prostředky se nenechte odradit. Začněte a budujte svůj projekt, svoji značku nebo jméno. Stýkejte se s podobně smýšlejícími lidmi a v rámci svých finančních možností hledejte svou cestu k šíření vaší myšlenky i dalšího vzdělávání, protože stejně je nejdůležitější samotná cesta, ne cíl.

Kdybys teď stála na začátku cesty a věděla, co všechno to obnáší, co bys udělala jinak a proč?

Asi bych neudělala vůbec nic jinak. Samozřejmě, že jsem udělala asi pár chyb, možná je dělám dosud. Vím, že nejsem schopná si nastudovat a plnit všechny marketingové a podnikatelské rady. Ale, kdo jo?

Jaká jsou tři vlastnosti, které vystihují tvoji cestu k úspěchu?

Laskavost, síla a schopnost se vždycky zvednou a pokračovat dál.

 

Audio verze i ke stažení:

Katka pečuje o celý projekt MioWebu a jeho tým. Miluje spolupráci a brainstorming. A taky počítače a techniku jako takovou. Návody otevírá až v nouzi nejvyšší.

Vytvořte si profesionální web
za pár hodin

Od teď už nepotřebujete programátora.
Web si jednoduše poskládáte sami z desítek připravených obsahových prvků a designových bloků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • NOVINKY E-MAILEM

    Chcete od nás dostávat tipy na články, jak z vašeho webu udělat ten nejlepší prodejní nástroj?

  • NEJČTENĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY