Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

3 nástroje zdarma, které vám usnadní tvorbu webu

online nátroje pro usnadnění tvorby webu

Pokud je web vaše téma, tohle by vás mohlo zajímat. Jak si otestovat, jestli je vaše současná webová stránka responzivní? Jak na webu pracovat s barvami? Nebo zahrnuje-li vaše strategie blogování, kde rychle a snadno načerpat inspiraci pro další články? Na tyto otázky vám pomohou odpovědět 3 chytré a zábavné nástroje, které byste neměli na internetu minout.

Je váš web responzivní?

Již delší dobu průzkumy ukazují, jak důležité je (a ještě bude) mít stránky optimalizované pro mobilní zařízení. A pozor, opravdu jde do tuhého, protože už se nejedná jen o to, jestli si váš web někdo prohlédne na mobilu nebo ne. Důležité je, že podstatná část prodejů se uskutečňuje z tabletu a mobilu. Jedna z mnoha studií v USA například nedávno ukázala, že 69% lidí nakupovalo v posledních 30 dnech pouze přes tablet.

Je tedy pravděpodobné, že pokud se váš web odmítá přizpůsobit jiným zařízením, právě teď přicházíte o značnou část tržeb.

Než začnete panikařit a volat svému webmasterovi, podívejte se na aplikaci, která vám zdarma a během několika sekund nejen otestuje responzivitu vašeho webu, ale ještě vám web krásně zobrazí tak, jak se zobrazuje vašim návštěvníkům.

Nástroj na test responzivity webu

www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly

 

Vyvinul ji Google, který ohlásil, že bude responzivní weby v organickém hledání zvýhodňovat. Dobrou zprávou je, že většina moderních nástrojů a šablon pro tvorbu webu s responzivitou počítá a weby na nich vytvořené fungují automaticky na všech zařízeních bez problémů.

Zatočte s barvami vašeho webu

Pokud jste zrovna ve fázi tvoby webových stránek (nebo jste se web rozhodli předělat třeba právě proto, že není responzivní ;), určitě přemýšlíte kromě obsahu a struktury také o jeho barevném ladění. Tato infografika vám pomůže ve výběru barev podle toho, jak barvy působí na psychologii návštěvníka.

Pokud jste si tedy vybrali dominantní barvu, skrz kterou byste chtěli na webu působit na emoce návštěvníků, jste na dobré cestě. Stačí už jen vybrat 2 doplňkové barvy, které na webu použijete. Doporučuje se barvy používat v poměru 60/30/10 – dobrou paralelou je pánský oblek (60% postavy je pro oblek samotný, 30% košile, 10% vázanka ;)

K výběru správné skladby barev můžete použít tzv. Barevné kolo – aplikaci od dalšího IT giganta – firmy Adobe. Zvolíte-li například kombinaci “triad”, systém vám automaticky vyhledá příslušnou sadu barev. Zkuste si sami točit kolečkem – je to zábava. Kódy barev pak můžete poslat vašemu grafikovi, případně je rovnou vložit do vašeho programu na pro tvorbu webu.

Jak zvolit barevné kombinace webu

color.adobe.com/cs/create/color-wheel/

Dokonce si můžete koupit mobilní aplikaci, kterou namíříte na cokoliv barevného co vás inspiruje a aplikace barvu vyhodnotí a vygeneruje zbylé barvy.

Marně hledáte témata a nadpisy článků?

Do třetice něco pro ty z vás, kteří už design webu neřešíte a pilně blogujete.

Taky se vám stalo, že vám došla inspirace? Dali jste si závazek publikovat článek každých 14 dní, ale došli jste do bodu, kdy si říkáte “O čem mám sakra zase psát”? A i když máte inspirace na dalších pět životů, kdo má pořád vymýšlet ty headliny, že?

Magickou aplikaci Portent využijí sice jen angličtináři, ale opravdu stojí za to. Vložte do pole “Subject” to, co prodáváte nebo o čem blogujete, a klikejte postupně na zatočenou šipku. Stránka automaticky generuje nejen nadpisy článků, ale v bublinách i různé hinty k obsahu. Stačí si mezi návrhy vybrat a přeložit je do češtiny.

Aplikace pro návrh obsahu na web

www.portent.com/tools/title-maker

Ne všechny návrhy budou v češtině znít přirozeně, ale minimálně vám to dá dobrou inspiraci, jak nadpisy tvořit. Zkusil jsem na vyzkoušení zadat slovíčko “diet” a získal jsem celou škálu titulků – od konzervativnějších, jako

“12 způsobů, jak může držení diety zvýšit vaši produktivitu”“16 mýtů o dietách, které všichni považují za dané”

přes lehce kontroverzní, jako

“Proč by držení diety mělo být jedním ze sedmi smrtelných hříchů?”,

“Proč nikdy neuspějete s držením diety?” nebo “Proč je držení diety sexy?

až po několik takových, které vám procvičí bránici, jako třeba

“Jak držení diety zabilo Kennyho (Bastardi…)”.

 

Inspirovali jsme vás? Sdílejte tento článek s přáteli. Nebo nám napište, jaké free aplikace využíváte vy.

 

V MioWebu se starám o marketing a prodej. Posílám Vám e-maily, hledám a sepisuju pro Vás tipy nejen okolo webů a e-shopů, ale i podnikání a marketingu na internetu, které Vám pomohou se prosadit a vydělávat.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.