Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Jak vytvořit online kurz a vydělávat každý den

Baví vás vést vzdělávací kurzy, ale rádi byste ušetřili čas a vydělali více peněz? Své znalosti můžete přetavit do online podoby a pravidelně generovat zisk s minimálním úsilím. Zní to trochu jako pohádka, viďte? Jenže není! Zjistěte, jak vytvořit online školení a kurzy, které si oblíbí lidé po celé České republice i na Slovensku.

Nejprve si řekneme, proč je právě online kurz skvělým zdrojem příjmů a co dalšího vám přinese, když jej připravíte správně včetně efektivní cesty zákazníka. Motivace do tvorby vlastního kurzu je totiž jedním ze základních pilířů, jak se do toho skutečně obout!

Už se nemusíte limitovat časem ani počtem účastníků

Klasické školení, kdy vejdete do místnosti a tváří v tvář stojíte před zraky desítek studentů, je časově náročné. Musíte obvykle dojet na místo, fyzicky zde strávit nějaký čas a na školení s větším počtem lidí se dopředu připravit. A tak pořád dokola.

V jednoduchosti je síla a úspěšný prodej

Prodej online kurzu je po všech stránkách výhodnější. Jakmile totiž svůj kurz připravíte a vyšperkujete k dokonalosti, hodíte nohy nahoru a jen sledujete, jak se vám generují objednávky a spokojení zákazníci. A to bez nadsázky. Navíc se zbavíte nervozity před každou lekcí a místo školení se můžete věnovat jiným zájmům, cestování nebo rodině.

Velkým kladem je také to, že vše připravíte jen jednou a pak už svůj online kurz můžete každý den prodávat nekonečnému počtu zájemců. Nebude vás omezovat ani prostor, ani čas.

Co jsou to online kurzy a proč jsou tak populární

Online kurzy představují úžasně jednoduchý způsob, jak na profesionální úrovni předávat své zkušenosti a know-how. A zároveň je to velmi praktické i pro vaše zákazníky.

Výhody online kurzu pro vás

  • Svůj web nebo blog obohatíte o další zajímavý obsah.
  • Budete se prezentovat jako odborník ve svém oboru.
  • Kurz jednou připravíte a už se nemusíte téměř o nic starat.
  • Nadčasové téma vám může pravidelně vydělávat dlouhé měsíce či roky.
  • Kvalitním obsahem si vybudujete silný zdroj příjmů.

Výhody online kurzu pro vaše zákazníky

Lidé, kterým je vaše téma blízké, si mohou z pohodlí domova zakoupit váš online kurz a tam jej také celý absolvovat, kdykoliv chtějí. Lekce si mohou přehrávat vícekrát, vracet se k nim a lépe si tak osvojit a zapamatovat probíranou látku. Navíc ušetří oproti klasickým školením a kurzům mnohdy desítky tisíc korun.

Tipy, jak vytvořit úspěšný online kurz

Online kurzy připravujte o tom, co vás skutečně baví a zajímá (vaření, zahrádkaření, péče o domácí mazlíčky…). Tvorba školení vám půjde snadněji a s chutí se budete v této oblasti sami vzdělávat.

Nastudujte si knihy a zhlédněte kurzy na toto téma od jiných odborníků. Díky tomu budete vědět víc než většina lidí, stanete se expertem a bude to znát jak na vašem sebevědomí, tak na kvalitě obsahu vašich kurzů.

Status experta vám pomohou získat také rozhovory v časopisech, fotografie z vašich přednášek (těch z minulosti i těch současných, pokud se jim budete i nadále věnovat) a samozřejmě také kladné reference od vašich studentů.

Jednotlivé kroky při tvorbě a prodeji online kurzu

  1. Vyberte téma svého budoucího kurzu – inspiraci můžete najít při analýze nejčtenějšího obsahu na vašem webu. Vyvarujte se však toho, aby byl obsah stejný jako ten, který nabízíte zdarma, to by se vašim zákazníkům nelíbilo. Musíte jít do větší hloubky a předat informace, které je skutečně obohatí.
  1. Dejte svému kurzu poutavou grafickou podobu – kurz by se měl odlišovat od běžného článku na vašem blogu. Nebojte se proto použít interaktivní obsah, videa, pracovní listy, šablony, prezentace nebo kvízy.
  1. Zvolte vhodnou platformu pro prodej kurzu – vybírejte pečlivě, protože mnoho platforem si z prodeje kurzu bere někdy až 50 % ze zisku. Rovněž prostředí nástroje pro tvorbu kurzů by mělo být jednoduché a intuitivní, abyste přípravou kurzů netrávili zbytečně mnoho času a aby výsledek vypadal profesionálně. Ideální je také podpora ze strany proškolených specialistů v případě technických problémů či dotazů.
  1. Napojte nezbytné nástroje a začněte prodávat – monetizace kurzu vyžaduje napojení platební brány, fakturace, registračního formuláře a tak dále. Důležitým prvkem je rovněž automatizace procesů. Bez toho nebude prodej správně fungovat a vy budete řešit rutinní a nudné úkoly, které by za vás zvládl obstarat systém.
  1. Ukažte svůj kurz širokému publiku – v závěrečném kroku nezapomeňte na propagaci. Jen tím, že kurz umístíte na svůj web, se tolik nestane. Informaci o nově spuštěném webu potřebujete vyslat do světa. Využít k tomu můžete e-mailing, sociální sítě nebo placenou reklamu.

Tip: S přípravou online kurzu si dejte na čas. Čím kvalitnější výsledek bude, tím lépe se bude prodávat a tím vyšší cenu si za něj můžete říct.

S Miowebem je prodej pohodový a efektivní

Online nástroj Mioweb funguje zcela jinak a za prodej kurzu nic neplatíte. Co vyděláte, to si také necháte. Prostředí je velmi intuitivní a navíc v sobě obsahuje všechny potřebné nástroje pro online prodej kurzů včetně uzavřených členských sekcí a přehledných návodů, jak vše nastavit.

V České republice ani na Slovensku zatím neexistuje podobný nástroj, který by obsahoval takový komplexní soubor funkcí pro tvorbu a prodej online školení a e-learningových kurzů.

A pokud by vám nebylo něco jasné, můžete kdykoliv nahlédnout do Mioweb poradny nebo tam rovnou napsat svůj dotaz. K dispozici je vám samozřejmě také technická podpora na e-mailu a telefonu.

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Už po 30 minutách budete mít jasno, jestli je Mioweb to pravé řešení pro vás.

Zarezervujte si konzultaci zdarma s naším specialistou
Jsem expert na práci s aplikací Mioweb.
„Pomohu vám Mioweb využít na maximum.“
Komentáře
  1. Havlíčková napsal:

    Dobrý den, Nabízím několik různých kurzů, které bych chtěla mít v členské sekci, ale chci aby se konkrétnímu zákazníkovi v menu sekce objevili jen ty kurzy které má zakoupené. Lze to u vás na Miowebu, nebo jsou v menu členské sekce vypsané kurzy všechny, ale zákazník má přístup jenom k těm co zaplatil?
    Děkuji, Havlíčková

    • Petr Brožek napsal:

      Dobrý den, ano, lze nastavit aby se v menu nezobrazovaly stránky, které patří do kurzu (v Miowebu nazváno v rámci členské sekce jako členská úroveň), ke kterému nemá zákazník přístup. Tato možnost je i u výpisu všech členských úrovní v rámci členské sekce, kdy ve výpisu kurzů lze skrýt (nebo nechat viditelné, ale zašedlé) kurzy, ke kterým zákazník nemá přístup. U stránek, ke kterým zákazník nemá přístup je možné nastavit, jaká stránka se mu namísto toho zobrazit (např. stránka s informací, že ke kurzu nemá přístup a může si ho zakoupit). Ať se daří, Petr z Miowebu

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.