Použijte Mioweb pro digitalizaci podnikání. Tvořte vlastní online kurzy a kluby, prodejní kampaně s cestami zákazníka (funnely) nebo e-shop. Zjistit více o Miowebu.

Propagujte svá videa: Jak založit a nastavit YouTube kanál

jak založit youtube kanál

Se stále rostoucí popularitou videí na internetu roste i důležitost největší a nejpopulárnější platformy pro jejich sdílení, kterou je YouTube. Ať už máte svého oblíbeného Youtubera, či vůbec nevíte, co tím mám na mysli,  dozvíte se, jak to udělat, aby vás zákazníci ve výsledcích na Googlu našli také pomocí vašeho firemního videa.

Ať už chcete začít točit produktové návody, nebo zveřejňovat na videu různé marketinkové akce, krokem číslo jedna je založení a nastavení YouTube kanálu. V tomto článku si ukážeme, jak to jednoduše provedete i vy sami.

Jak na YouTube účet

Pokud používáte e-mailovou službu Gmail, tak již účet na Googlu máte a YouTube kanál k němu stačí aktivovat. Pokud Gmail nemáte, budete si jej muset založit. Svůj osobní účet na Gmailu pak využijete i k založení firemního YouTube. Z hlediska soukromí neexistuje žádná zveřejněná spojitost mezi vaším gmailem a YouTube kanálem, takže diváci neuvidí vaše jméno ani e-mailovou adresu. Firemní YouTube kanál je připojen k tzv. účtu značky na Googlu, což mimo jiné umožňuje, aby k němu mělo přístup více administrátorů. Tyto přístupy lze v rámci firmy libovolně řídit.

Nastavení krok za krokem

Začněme ale od začátku a to je samotné založení kanálu. V několika krocích si tedy ukážeme, jak založit YouTube kanál.

  1. Jděte na stránku youtube.com.
  1. Přihlaste se pomocí e-mailové adresy připojené k vašemu stávajícímu účtu Google.

1-google účet

  1. Klikněte na ikonu profilu v pravém horním rohu.

2-přihlášení

  1. Klikněte na ikonu ozubeného kola vedle položky „Studio pro autory“.3-youtube účet
  1. Klikněte na „Vytvořit nový kanál“.4-založení youtube kanálu
  1. YouTube Vám ve výchozím nastavení nabídne vytvořit YouTube kanál pod vlastním jménem. Chcete-li ovšem použít jiný název, než je vaše jméno, nebo vytváříte YouTube kanál pro firmu, klikněte na „Použijte název společnosti nebo jiný název“. 5-youtube kanál
  1. Po kliknutí budete přesměrování k vytvoření tzv. účtu značky, který může mít jiný název, než je Vaše jméno.6-informace
  1. Hotovo! Založení kanálu máte úspěšně za sebou. Teď už si jen vyplňte „Popis kanálu“, kam vložíte informace o své firmě a jaký druh obsahu hodláte na YouTube zveřejňovat. Dále nahrajte ikonu kanálu a úvodní grafiku podle následujících rozměrů:
    ikona kanálu: doporučená velikost 800 x 800 pixelů.
    úvodní grafika kanálu: doporučená velikost 2560 px x 1440 px.7-vzhled youtube kanálu
  1. Nahrajte první video!
    Poté, co vyplníte výše uvedené informace, můžete začít nahrávat na svůj YouTube kanál první videa. U videí si můžete v okamžiku nahrání vybrat, zda chcete, aby byla viditelná veřejnosti, či ne. Firemní videa, která ukazují např. praktické využití vašich produktů, nahrávejte určitě jako veřejná. Jejich viditelnost je možné později změnit, ale to teď ponechme stranou. Účelem videí je propagovat firmu a je žádoucí, aby je viděl co největší počet lidí.

Závěrem

Videa jsou aktuálním trendem internetu. YouTube je jejich největší platformou a je vlastněno internetovým vyhledávačem Google a ten proto upřednostňuje výsledky hledání z YouTube a ukazuje je na lepších pozicích. A být dnes na internetu snadno k nalezení, to je přesně to, oč tu běží.

Zbývá už jen dodat poslední věc: Nezapomeňte přidat ikonu YouTube kanálu na své firemní webové stránky, abyste začali získávat followery kanálu.

Zároveň vám nabízíme možnost zjistit, jak nastartovat prodeje a výsledky vašeho webu, na který budete vaše sledující směřovat. Využijte nezávaznou konzultaci, kde:

  • Vám pomůžeme rozhodnout se, zda je pro vás Mioweb vhodný.
  • Ukážeme, v čem konkrétně může Mioweb pomoci vašemu projektu.
  • Zjistíte, jak jednotlivé funkce Miowebu podpoří váš online prodej.
  • Získáte jistotu v tom, jaké jsou další kroky k realizaci vašeho projektu.
Věra Kepková je zakladatelkou internetové poradenské firmy WTF digital, která pomáhá firmám s jejich aktivitami na internetu. Věnuje se hlavně online marketingu a kreativnímu psaní. Kromě blogu Digitální Satiry píše i odborný blog Sociální sítě pro firmy. Její velkou zálibou je cestování, které ráda spojí s ochutnáváním místní kuchyně a vína. Hovoří plynule anglicky a francouzsky.

Jak úspěšně prodávat na internetu?

Získejte zdarma přístup k unikátní sérii videí, která vám ukáže, jak převést podnikání na internet. Uděláte si jasno, jak využít moderních technologií pro úsporu času a znásobení vašich (nejen) obchodních výsledků.

Komentáře
  1. Jan sikora napsal:

    Na youtube natáčím gameplay z různých mobilních her.

  2. já a né ty napsal:

    no škoda že si nic nemůžu založit protože mám dětský účet google :( :( :(

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.