Mioweb je aplikace pro podnikatele, kteří si chtějí jednoduše vytvořit web přinášející výsledky a mít ho pod kontrolou. Bez programování. Zjistit více o Miowebu.

Řekněte lidem už na homepage, co děláte a proč od vás mají nakoupit

Web vám má usnadňovat život a přinášet výsledky. A kde jinde na tom začít pracovat, než na nejnavštěvovanější stránce webu, kterou je homepage. Co by na ní mělo být za sdělení, aby lidé snadno a rychle pochopili, o co na vašem webu jde a proč mají nakoupit. 

Statisticky patří homepage mezi nejnavštěvovanější stránky každého webu, zpravidla je úplně tou nejnavštěvovanější. Často zde dochází k prvnímu kontaktu potenciálního klienta s vaší značkou nebo se na ni proklikává z konkrétních podstránek, skrze které na web přišel, když si chce o vás udělat ucelený obrázek.

Zřídkakdy ale homepage přináší ze všech stránek webu nejvíc výsledků, protože se k ní nepřistupuje jako ke „konverzní“ stránce. Většinou se pohybuje na konci jednoho ze dvou extrémů.

  • snažíte se na ni umístit co největší množství informací o vaší firmě a produktu, aby zde každý návštěvník našel tu jednu věc pro něj a homepage je takovým rozcestníkem na další části webu,
  • dáte na homepage informací co nejméně (slogan, pár fotek a reference), abyste zachovali maximální čistotu designu a to nejpodstatnější si pak návštěvník najde přes prokliky v menu.

Oba tyto příklady mají jedno společné. Příliš nepomáhají vašemu potenciálnímu klientovi dosáhnout jeho cíle, kterým je vyřešení jeho situace pomocí nákupu vašeho produktu nebo služby. A přitom právě s takovou potřebou potenciální klient na váš web přichází.

Aby se návštěvník vašeho webu mohl pro vaše řešení rozhodnout, potřebuje rychle pochopit:

  • o co na vašem webu jde,
  • jestli mu dokážete pomoci s řešením jeho situace,
  • jestli je vaše řešení pro něj vhodné,
  • co má udělat, aby se k řešení přiblížil, když se pro něj rozhodne (jestli je dalším krokem už nákup nebo mezikrok typu konzultace zdarma).

To vše pod podmínkou, že na to, abyste návštěvníka webu zaujali a ukázali, že je u vás správně, máte jen několik vteřin. Když mu na první pohled není jasné, kde je a co pro něj můžete udělat, zpravidla odchází.

Co by na homepage rozhodně mělo být?

Samozřejmě záleží na specificích vašeho online podnikání, respektive potřebách vašich potenciálních klientů. Ale jako úplný základ se potenciální klient potřebuje dozvědět následující:

  1. Komu pomáháte (váš typický klient definovaný situací, kterou řeší – např. podnikatel, který potřebuje vytvořit web pro digitalizaci svých živých kurzů; vyhořelý manager, který se potřebuje dostat do kupy; majitel domu, který chce pronajímat byty bez starostí s nájemníky…)
  2. Jakého výsledku pomáhá dosáhnout váš produkt/služba (co je cílový stav po vyřešení situace klienta – pozor, většinou to není vlastnění vašeho produktu, ale to, co mu váš produkt umožňuje – např. mít online zázemí pod vlastní kontrolou a automatizovaně prodávat kurzy na internetu; získat zpět své sebevědomí; získat pasivní příjem z pronájmu bez starostí s nájemníky…)
  3. jakým způsobem pomáháte/pomocí čeho dosáhne klient cíle (např. kompletní online zázemí k vytvoření a propagaci vašeho online klubu; koučinková metoda XY; pronajměte nemovitost nám a my ji obsadíme prověřenými nájemníky…)

Když dostane návštěvník vašeho webu tyto informace a usoudí, že je cílovým klientem vašeho produktu, je velká šance, že na webu vydrží a bude chtít vědět víc. 

poznámka: všechny tři body není nutné sdělit v jedné větě, dejte jim prostor, aby sdělení neznělo kostrbatě

Klidně teď zkontrolujte, jestli je sdělení výše z vaší homepage naprosto zřejmé.

Dobře.

Základ bychom měli.

Splnit tři body výše zvládnete při dobré znalosti vašeho ideálního klienta pomocí nadpisu a podnadpisu. A samy o sobě ke konverzi většinou nepovedou. 

Sdělení vaší homepage je potřeba rozšířit a ještě více se přiblížit tomu, co potenciální klient hledá.

Na pomoc si k tomu vezmu zahraničního experta Pedro Cortése (https://www.cortes.design/), který se specializuje na positioning a messaging.

Ten považuje za zásadní odpovědět návštěvníkovi webu na tyto otázky: 

  1. Jaký problém řešíte? Nejdůležitější část sdělení, která by měla být tím prvním, co návštěvník uvidí. Když ukážete, že řešíte přesně to, co potřebuje vyřešit, je velká šance, že bude číst dál. Důležité je zde vybrat jeden hlavní problém, který řeší velká část vašich ideálních klientů. A být co nejvíc specifičtí. Zároveň se podívat na situaci z pohledu klienta, ne z vašeho. Je možné, že máte nějakou představu o tom, co nabízíte, ale vaši klienti produkt/službu primárně kupují z úplně jiného důvodu.
  2. Jakým způsobem tento problém řešíte? Krátké představení způsobu, jak klientovi pomůžete jeho potřebu vyřešit. Utvoříte konkrétní představu toho, jak bude vypadat proces řešení problému. 
  3. Proč je vaše řešení lepší než to, co momentálně klient jako řešení používá? Ukážete na nedostatky řešení, které doposud klient používá pro řešení situace a jaké s tím má trápení (např. kolik ho to stojí času nebo peněz). V čem je váš produkt lepší. Cílem této otázky je vytvořit urgenci, proč by klient měl se svou situací něco dělat. Častým důvodem nevyužití vaší služby je totiž odložení jejího pořízení na neurčito – klient jako řešení používá setrvání v “neřešení”.
  4. V čem je vaše řešení lepší, než jiná řešení na trhu? Klient často zná konkurenční řešení a je na místě mu ukázat, v jakém konkrétním aspektu je váš produkt nebo přístup unikátní oproti konkurenci.

Když dokážete odpovědět klientovi na tyto čtyři otázky, je velká šance, že je nakloněn nákupu.

Možná však stále cítí určité riziko a nejistotu a proto je na homepage potřeba připojit univerzální ingredienci, která pomáhá nejistotu odstraňovat – reference.

Díky pravdivým a správně(!) použitým referencím (formou vyjádření dřívějších klientů, log klientů, počtů realizovaných zakázek, případových studií…), klient opravdu pozná, zda je nabízené řešení vhodné přímo pro člověka v jeho situaci.

A zároveň získá i “nestranné” potvrzení toho, co vy sami píšete.

Využití referencí vydá na samostatný článek, tady uvedu jen jeden příklad toho, jak je myšleno, že reference mají pomoci klientovi ujistit se, že vaše řešení je přímo pro něj.

Nabízíte-li například marketingové služby pro malé firmy, vyhněte se v referencích logům velkých známých firem, i když jste na spolupráci s takovým klientem právem hrdí. Klient z malé firmy by mohl nabýt dojmu, že vás nezaplatí nebo že nedokážete pochopit situaci jeho startupu, když pomáháte korporátům. Stejně tak, pokud cílíte na majitele firem, snažte se v referencích ukázat vyjádření člověka na odpovídající pozici, nikoli pozici pod ním.

Poslední věc, bez které by celý systém nefungoval, je výzva k akci. Tou dáte klientovi možnost, aby se skutečně přiblížil kýženému řešení jeho situace a nezůstalo jen u slov.

Dle povahy vašeho produktu nebo služby může být dalším krokem rovnou nákup nebo rezervace služby (pro služby nebo produkty, kde není potřeba příliš dalšího vysvětlování).

Častěji bude ale následovat mezikrok, který pro potenciálního klienta ještě neznamená velký závazek (např. konzultace zdarma přímo pro jeho projekt, vyzkoušení produktu na bezplatné období, nezávazná kalkulace služby…).

Důležité je, aby výzva k akci logicky navazovala na všechna ostatní sdělení na homepage (ne vždy dává například smysl zapsání se do newsletteru, stažení slevového kupónu atd.).

A tím jsme u konce.

Na závěr ještě doplním několik obecných zásad, kterými je dobré se při tvorbě homepage řídit.

  • celá stránka by měla působit harmonicky a logicky, jednotlivá tvrzení by se měla podporovat
  • nesnažte se vymýšlet “pěkná slova a obraty”, používejte jazyk a obraty, jakými o vás mluví vaši klienti
  • nemluvte o sobě, pokud se to přímo netýká řešení situace vašeho klienta, vy jste pro klienta zajímavý jen jako prostředek k vyřešení jeho potíží
  • vyhněte se marketingovým klišé (např. jsme tradiční rodinná firma, děláme svou práci s láskou, máme proklientský přístup…); ukažte raději konkrétní výsledky; nechte o sobě mluvit úspěšné klienty a čísla
  • když si nejste jistí, jestli nějaká část homepage pomáhá klientovi k rozhodnutí nakoupit, tak ji z homepage odstraňte
  • nezapomínejte na výzvu k akci

Ať vám homepage přináší výsledky.

Starám se o to, aby měli klienti Miowebu vše potřebné k úspěšnému používání naší aplikace a jejich webové projekty rostly k radosti všech.

Checklist zdarma

Splňuje váš web všechny nároky, které se od prodejního webu očekávají? Stáhněte si náš rychlý audit, který vám za 5 minut pomůže odhalit všechny neduhy.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů