Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Členské sekce v praxi: Co stálo za úspěchem kurzu Copykiller? (2. část rozhovoru)

Členské sekce v praxi: Co stojí za úspěchem kurzu Copykiller

O tom, jak mohou členské sekce nakopnout vaše podnikání, jsme už psali. Dneska vám přinášíme rozhovor s Lucií Koubek a Dušanem Součkem, kteří mají prsty ve velmi úspěšném kurzu “Copykiller – Prodávejte textem”. Dozvíte se, proč ho postavili na členské sekci MioWebu a kolik vám může podobný produkt přinést nových zákazníků.

Povězte mi, kde se zrodila prvotní myšlenka na kurz?

Lucie: Ten nápad jsem měla v hlavě už dlouhou dobu, protože jsem začala zjišťovat, že v tom, co lidem předávám, jsou mé kapacity omezené. Člověk toho naživo nemůže zvládnout tolik. Jen jsem nevěděla, jak začít a poté, co se mi podařilo spojit s Dušanem Součkem, přišel ten správný impuls, aby se kurz začal realizovat.

Co vlastně na kurzu učíte?

Lucie: Předmětem je naučit lidi přemýšlet o textu tak, aby skutečně zvyšoval konverze, přinášel vyšší prodeje a přiváděl více zákazníků. Učíme je tam hodně pracovat s cílovou skupinou, v čemž překvapivě spousta lidí, kteří do kurzu přijdou, nemá úplně jasno, ačkoliv si třeba myslí, že ano. Dále jsou to obecné principy psaní textů, které prodávají, ale potom se zabýváme jednotlivými klíčovými tématy copywritingu. Takže se věnujeme textům na web, na blog, různým článkům, e-mail marketingu, komunikaci na Facebooku, prodejním stránkám, e-shopům a podobně.

Kurzem už asi pravděpodobně prošlo velké množství lidí. Jakým způsobem s touto komunitou pracujete?

Lucie: Kurz teď poběží po třetí a v prvních dvou kolech jím prošlo zhruba 350 lidí. Pracujeme s nimi především v průběhu kurzu a máme i speciální uzavřenou FB skupinu, kde mohou psát veškeré své dotazy, nejasnosti, sdílet své postřehy, ale také si požádat o zpětnou vazbu na své články, texty, které napíšou nebo na webový stránky, které vytvoří. Díky té zpětné vazbě mají fantastickou možnost se posouvat kupředu a je pravda, že to je to, co si většina účastníků kurzu chválí.

Jak dlouho vám trvalo, než jste to Copykillera připravili?

Lucie: Obsah kurzu jsem začala tvořit přibližně půl roku předtím, než jsme ho otevřeli. Měla jsem velmi přesnou představu, jak to má vypadat. Nicméně, zároveň jsem taky chtěla zohlednit konkrétní potřeby lidí. Proto jsem ještě spoustu věcí dodělávala v průběhu na základě přání účastníků.

Dušan: Jedna věc je samotný obsah, druhá věc je strategie, abychom to vůbec dokázali dostat do světa. Já si pamatuju, že první jednání proběhlo asi rok dopředu a samotná tvorba kampaně zabrala 3 měsíce intenzivní práce.

Kurz jste vytvořili pomocí členské sekce na MioWebu. Proč jste si zvolili právě tento nástroj a jak se vám s ním pracovalo?

Lucie: Pro mě to byl v té době jediný známý nástroj. Já nejsem úplně technický typ a s MioWebem jsem už měla pozitivní zkušenost, takže jsem neměla potřebu něco měnit.

Dušan: Já mám vyzkoušeno několik nástrojů na tvorbu webu i členských sekcí, nicméně za tu dobu co podnikám, je mi jasný, že potřebujeme dělat především marketing a obsah. To znamená nezabývat se technickým nastavením webu a věcmi okolo toho. MioWeb má všechno tohle v jednoduchým balíčku, ať už je to propojení na další nástroje, které potřebujeme nebo členská sekce, jejíž tvorba je velmi jednoduchá. Nemusíte řešit technický věci, ale jenom obsah, to pro nás bylo klíčový a je to i to, co doporučuji všem podnikatelům. Neřešte techniku, ale samotný podnikání.

Má MioWeb něco, co byste změnili nebo co vám při tvorbě nevyhovovalo?

Dušan: Teď z patra mě nenapadne nic, co bych změnil, ale určitě by se něco našlo. Nicméně, není to nic zásadního, co by nás nějak brzdilo nebo zpomalovalo samotný projekt. Všechno zásadní, co je potřeba proto, abychom doručili Copykiller v kvalitě, ve který potřebujeme, v tuhle chvíli MioWeb má.

Jakým způsobem může podobný produkt nebo vytváření komunity pomoci v podnikání?

Dušan: Tohle by mohlo zaznít jako velké poselství. Jak jsme řekli, náš produkt je doručitelný právě pomocí té členské sekce a je to forma, kterou můžete vzdělávat své zákazníky prakticky v jakémkoliv oboru, který vychází z vašeho podnikání, případně produktu, který nabízíte. Můžete k tomu udělat nějaký vzdělávací kurz nebo program, a tím přitáhnout pozornost zákazníků. Členské sekce jsou vlastně jen nástroj, ale ve vzdělávání je obrovská marketingová síla.

A nebáli jste se, že když budete tímto způsobem vzdělávat své publikum, tak se připravíte o možné klienty?

Lucie: Ne, toho jsem se nebála, protože mi bylo jasný, že takové množství lidí prostě nejsem nikdy v životě schopna uspokojit. Ve finále, co se týče ekonomické stránky věci, tak to určitě nevýhodné není. Právě naopak, lidé spíše chodí a chtějí dále spolupracovat. Myslím, že výhodnost nebo nevýhodnost je z toho úplně jednoznačně patrná.

Zakončil bych to otázkou, proč byste mi doporučili do vašeho kurzu vstoupit?

Lucie: Protože tě tam naučíme pochopit a taky používat základní principy textů, které prodávají. Je třeba přepnout v hlavě na vnímání klienta. Kurz takového rozsahu v Česku a Slovensku neexistuje. Ostatní spíše učí tvůrčí psaní a jak překonat psací blok, ale to nestačí. To prostě zákazníky nepřivede a Copykiller je v tomto mnohem konkrétnější. V rámci každé lekce je k dispozici pracovní list a pokud si ho vypracují, tak ho pak stačí vzít a použít v jejich podnikání. Hned zítra, třeba.

Zjistit více o kurzu Copykiller ➜

Copykiller kurz

 

Celý rozhovor k poslechu

Na YouTube

Audio verze i ke stažení

Katka pečuje o celý projekt MioWebu a jeho tým. Miluje spolupráci a brainstorming. A taky počítače a techniku jako takovou. Návody otevírá až v nouzi nejvyšší.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.