PŘEJETE SI OVLÁDNOUT MIOWEB A TVOŘIT SVŮJ WEB S RADOSTÍ?

PŘIJĎTE NA WORKSHOP 29.11. V BRNĚ

CO JE LANDING PAGE

Anglický termín landing page označuje tzv. cílovou nebo vstupní stránku webu (někdy v doslovném překladu i „přistávací“), na kterou se jeho tvůrce nebo provozovatel snaží směrovat uživatele. A to z toho důvodu, že se na ní nachází obsah přímo vedoucí ke konverzi, tedy důležité akci typu koupě, objednávka, registrace apod.

Jako pojem tak spadá do několika oblastí. Kromě základního oboru vytváření webovek se landing page často skloňuje také v rámci e-commerce a internetového marketingu.

Už z tohoto krátkého popisu vyplývá, že landing page by – podobně jako úvodní stránka – měla splňovat vysoké nároky na celkovou atraktivitu (od poutavé grafiky až po chytlavý copywriting nebo vynikající CTA). Její úspěšnost tak přímo ukazují hodnoty konverzního poměru.

Příklady využití

Landing page existuje u www stránek v mnoha obměnách, nejobvykleji má jednu z následujících podob:

  • podstránka s detailem produktu či služby (ze které vede přímá cesta k objednávce/koupi),
  • podstránka s formulářem pro přihlášení k odebírání newsletteru,
  • podstránka, na kterou se lidé dostanou např. po kliknutí na reklamní banner apod.,
  • podstránka s tlačítkem ke stažení e-booku,
  • obecně různé podstránky s výzvami k akci („Vyplňte“, „Kontaktujte nás“, „Sdílejte“, „Vstupte“, „Zjistěte více“ atd).

Od způsobu použití se odvíjí i umístění této stránky ve webové struktuře. Pokud jde třeba o speciální nabídku jen pro odběratele e-mailového zpravodaje nebo fanoušky na sociální síti, je vhodné ji v běžné a viditelné navigaci skrýt, aby se k ní nemohli dostat uživatelé, pro které uvedená akce/sleva/zpráva není určena.

Znaky kvalitní landing page

  • Přehlednost – dobře navržená a sestavená landing page neobsahuje zbytečně moc informací a je pro uživatele maximálně přístupná a vstřebatelná. Už po prvním prohlédnutí by měl pochopit, o čem stránka je a co jejím prostřednictvím může získat. Nesmí proto chybět nadpisy a podnadpisy, logické členění a prvky přispívající k co největší přehlednosti.
  • Nejlepší tón komunikace – landing page musí odpovídat publiku, které má zasáhnout. Měla by být proto vybudována „na míru“ cílové skupině. A s tím souvisí i styl vyjadřování nebo vizuál.
  • Jasně určený cíl – landing page by neměla nutit uživatele k více akcím. Pak bude jen zmatený a nakonec neudělá nic. Pokud směruje k objednávce, netřeba vkládat další výzvy typu „Pro další informace nás kontaktujte“ apod.
  • Krásné tlačítko – velké, hezké a s neodolatelným CTA, takové by mělo být tlačítko (nebo tlačítka) na landing page. Odkaz ukrytý jen v obyčejném textu nikdy nezajistí tolik konverzí jako graficky zpracovaná plocha, co přímo láká ke kliknutí.
  • Skvělá grafika a texty – zde je potřeba si navíc uvědomit, že landing page by měla korespondovat s místem, odkud se na ni návštěvníci dostanou. Týká se to nejen jazykových prostředků a vyjadřování, ale i vizuálu vč. barev nebo fontů.