Co je link juice
Pojem link juice spadá do tematiky SEO. Vyjadřuje hodnotu, kterou si webové stránky předávají přes odkazy (například v rámci linkbuildingové strategie). Týká se nejen backlinků, ale i interního prolinkování u jednoho webu.
Čím kvalitnější je zdroj (hodnota PageRank), ze kterého vede odkaz, tím lepší link juice – propojené weby pak stoupají v „očích“ vyhledávacích robotů. A tohle všechno v konečném důsledku zajistí i zviditelnění v SERP, díky čemuž samozřejmě stoupá návštěvnost.
Podpora link juice vychází hlavně z kvality prolinků, nikoliv množství. Méně vysoce hodnotných odkazů znamená v optimalizaci pro vyhledávače víc než spousta nekvalitních, pochybných nebo takových, co pochází z nežádoucích link farem.
Na ověření link juice u konkrétních internetových stránek využívají specialisté a marketéři specializované SEO nástroje.
Jak to funguje: princip předávání link juice
Google s odkazy a link juice nakládá takto:
- Když vede odkaz ze stránky X na stránku Y, pak dojde k „přesunu“ link juice stránky X na stránku Y.
- Popsaný proces zvýší hodnotu stránky Y ve vyhledávači – začne ji umisťovat na vyšších pozicích ve výsledcích vyhledávání, protože prolinkování (společně s dalšími on page a off page faktory) ukazuje a potvrzuje její kvalitu.
Tipy pro navyšování/získávání link juice
Mnoho doporučení a postupů pro dosahování dobré viditelnosti ve vyhledávačích Google nebo Seznam vychází z content marketingu, který plní marketingové cíle prostřednictvím smysluplného a zajímavého obsahu. A ten by měl být hlavním nástrojem i u aktivit zaměřených na podporu link juice.
Dále uvádíme přehled základních způsobů, jak efektivně získávat cenné odkazy a s nimi i pozornost vyhledávacích robotů. Co tedy webové stránce pomůže?
- Tvorba užitečného a důvěryhodného obsahu.
- Propagace jako součást promyšleného internetového marketingu.
- Budování dobrého jména značky.
- Oslovování relevantní cílové skupiny.
- Spolupráce s jinými dobře hodnocenými weby.