Vyzkoušejte Mioweb na 14 dní za 1 Kč! Objevte všechny výhody a funkce, které vám nabízí. Začněte tady.

Co je link juice

Pojem link juice spadá do tematiky SEO. Vyjadřuje hodnotu, kterou si webové stránky předávají přes odkazy (například v rámci linkbuildingové strategie). Týká se nejen backlinků, ale i interního prolinkování u jednoho webu.

Čím kvalitnější je zdroj (hodnota PageRank), ze kterého vede odkaz, tím lepší link juice – propojené weby pak stoupají v „očích“ vyhledávacích robotů. A tohle všechno v konečném důsledku zajistí i zviditelnění v SERP, díky čemuž samozřejmě stoupá návštěvnost.

Podpora link juice vychází hlavně z kvality prolinků, nikoliv množství. Méně vysoce hodnotných odkazů znamená v optimalizaci pro vyhledávače víc než spousta nekvalitních, pochybných nebo takových, co pochází z nežádoucích link farem.

Na ověření link juice u konkrétních internetových stránek využívají specialisté a marketéři specializované SEO nástroje.

Jak to funguje: princip předávání link juice

Google s odkazy a link juice nakládá takto:

  • Když vede odkaz ze stránky X na stránku Y, pak dojde k „přesunu“ link juice stránky X na stránku Y.
  • Popsaný proces zvýší hodnotu stránky Y ve vyhledávači – začne ji umisťovat na vyšších pozicích ve výsledcích vyhledávání, protože prolinkování (společně s dalšími on pageoff page faktory) ukazuje a potvrzuje její kvalitu.

Tipy pro navyšování/získávání link juice

Mnoho doporučení a postupů pro dosahování dobré viditelnosti ve vyhledávačích Google nebo Seznam vychází z content marketingu, který plní marketingové cíle prostřednictvím smysluplného a zajímavého obsahu. A ten by měl být hlavním nástrojem i u aktivit zaměřených na podporu link juice.

Dále uvádíme přehled základních způsobů, jak efektivně získávat cenné odkazy a s nimi i pozornost vyhledávacích robotů. Co tedy webové stránce pomůže?

  • Tvorba užitečného a důvěryhodného obsahu.
  • Propagace jako součást promyšleného internetového marketingu.
  • Budování dobrého jména značky.
  • Oslovování relevantní cílové skupiny.
  • Spolupráce s jinými dobře hodnocenými weby.