CO JE LINKEDIN

LinkedIn je celosvětová profesní sociální síť, na které mohou lidé prezentovat své odborné dovednosti a pracovní zkušenosti s cílem najít si zaměstnání (nebo naopak zaměstnance), navázat spolupráci nebo se zapojit do skupin stejně zaměřených specialistů. Na konci roku 2016 ji koupil gigant Microsoft za více než 26 milionů dolarů.

Podobně jako Facebook poskytuje prostor pro vytvoření profilu nejen jednotlivcům, ale i celým firmám a projektům. Hlavní význam pro uživatele spočívá ve vytváření kontaktů pro jednorázové nebo dlouhodobé využití a sdílení znalostí. Záměrem samotných provozovatelů LinkedInu je pomáhat odborníkům k větší produktivitě a úspěchům.

Portál nabízí různé funkce – pro základní představení, které svou podstatou nahradí klasický životopis, i propracovanější prezentaci či dokonalejší správu nebo obsluhu vytvořeného profilu. S tím souvisí také rozdělení na bezplatnou a placenou (tzv. Premium) variantu.

Prémiové účty na síti LinkedIn se pak rozlišují podle toho, komu a k čemu mají sloužit. Existují tak čtyři kategorie, a to kariéra (pro zisk práce), obchod (pro rozšiřování podnikatelských aktivit a budování značky), prodej (pro oslovení nových zákazníků) a nábor (pro vyhledávání zaměstnanců).

Zdarma vs. placený LinkedIn

Základní a Premium účet se liší v řadě vlastností, které se týkají zejména možnosti vyhledávat a navazovat spojení. Obecně se placená verze hodí pro každého, kdo plánuje využít profil na LinkedInu třeba i jako nejdůležitější marketingový kanál pro získání práce nebo zakázky. Přímo doporučovaná je tato varianta pro personalisty firem a náboráře.

Premium členství předává uživatelům velmi podrobné informace (např. o tom, kdo si zobrazil jejich profil) a umožňuje tak generovat co nejkvalitnější kontakty pro rozvoj kariéry či podnikání.

Vlastní inzertní síť

Na podzim roku 2017 představil web LinkedIn vlastní inzertní systém Audience Network, ve kterém mohou zadavatelé oslovovat svou cílovou skupinu s potenciálními zákazníky přes sponzorované příspěvky. K přesnému a efektivnímu zacílení propagace může inzerent využívat rozsáhlá data z uživatelských profilů.

LinkedIn v číslech

  • 467 milionů uživatelů,
  • 40 % uživatelů používá LinkedIn denně,
  • 1,5 milionu skupin (uživatelé se sdružují do skupin, ve kterých se zajímají o konkrétní téma či obor),
  • každou vteřinu se na LinkedIn přidají 2 noví uživatelé,
  • síť je dostupná ve 24 jazycích.