PŘEJETE SI OVLÁDNOUT MIOWEB A TVOŘIT SVŮJ WEB S RADOSTÍ?

PŘIJĎTE NA WORKSHOP 14. - 15. 2. V PRAZE

CO JE NEWSLETTER

Newsletter je druh e-mailové zprávy, kterou firmy (ne)pravidelně zasílají uživatelům, co o to projevili zájem. Patří mezi základní a vysoce účinné nástroje internetového marketingu. Termín se používá v této anglické podobě, do češtiny se nepřekládá.

Obsahově bývá newsletter zaměřený na novinky, zajímavosti nebo akční nabídky. Jako formu propagace ho využívají marketéři z nejrůznějších oblastí e-commerce (B2B společnosti, e-shopy i experti – jednotlivci).

K čemu newsletter slouží

  • Informuje o novinkách a aktuálních záležitostech.
  • Připomíná příjemci existenci odesílatele (firmy, značky).
  • Buduje a udržuje vztah s potenciálními i stávajícími zákazníky, zvyšuje důvěryhodnost.
  • Směruje čtenáře ke konverzi – nákupu zboží či objednání služby, stažení e-booku, aktivitě na Facebooku, přečtení článku na blogu apod.
  • Dobře sestavený newsletter má vždy určený cíl, který vyžaduje akci adresáta.

Základní podmínka: získat svolení příjemce

Newsletter nelze zasílat každému, ale dle zákona pouze lidem, kteří se k jeho odběru sami přihlásili. Existuje řada způsobů, jakými je možné návštěvníkům webu nabízet možnost dostávat newsletter.

Obvykle se tak děje přes pop-up okno s registračním formulářem nebo na cestě zákazníka v rámci objednávky, kdy v jednom ze závěrečných kroků může zasílání odsouhlasit (podobně jako znění obchodních podmínek). Není výjimkou, když tak uživatel učiní na základě motivace v podobě slevy.  

Výhody newsletteru

  • Levné řešení (některé e-mailingové programy jsou dostupné zcela zdarma pro určitý počet kontaktů).
  • Efektivní díky možnosti dobře zacílit na vybranou cílovou skupinu (při správné práci s databází e-mailových kontaktů).
  • Snadné využití různých typů obsahu pro obměnu cílů.

Pozor na riziko označení za spam

Každý newsletter musí splňovat několik základních požadavků, podle kterých příjemce nebo e-mailový klient vnímá a vyhodnocuje jeho kvalitu. Jinak hrozí, že odesílatel po čase získá „nálepku“ spammera a jeho zprávy budou automaticky končit ve spamu (spamových složkách).

Co by tedy měl e-mail typu newsletter určitě obsahovat?

  • Jasně označeného odesílatele.
  • Informaci o tom, že e-mail je obchodním sdělením.
  • Odkaz, na kterém se může příjemce z odběru newsletteru odhlásit.
  • Hodnotu samozřejmě zvyšuje i bezchybný text, užitečný obsah, smysluplný předmět a údaje o společnosti, která zprávu poslala.