jak vytvořit kvalitní e book

Vytvořte e-book, který promění čtenáře v zákazníky: 7 tipů pro zaručený úspěch

Elektronické knihy zažívají boom. Nebodují ale jen u čtenářů díky své „skladnosti a nezničitelnosti“. Stále větší popularitu získávají i u provozovatelů webů a e-shopů, protože fungují jako výborná reklama a podpora podnikání. Chcete i vy využít „e-bookový trend“, ale nevíte, co a jak udělat nebo nedělat? Máme pro vás skvělou radu: přečtěte si tento článek a úspěšný start budete mít za sebou!

Stručně o výhodách

Informacemi nabité „pédéefko“ zvyšuje důvěryhodnost jakékoli značky a dokáže ji tak bezplatně rozšířit mezi spoustu potenciálních zákazníků. Když se vám podaří dát dohromady zajímavý a užitečný obsah, lidé ho s radostí budou předávat dále – a s ním i vaše jméno.

A to ani nepřipomínáme, jakou příležitost vám e-book nabídne v oblasti e-mailingu. Za jeho stažení vám uživatel zanechá svůj kontakt. Je to jeden z nejlepších způsobů, jak efektivně rozšiřovat e-mailovou databázi o osoby, které mají zájem o váš obor. S největší pravděpodobností se z nich proto stanou i spokojení odběratelé vašeho newsletteru. A tím se dostanou zase o krok blíže ke konverzi…

Ale tohle téma by bylo na hromadu dalších řádků, teď se už soustřeďme přímo na „tvrdou“ práci aneb tvorbu dokumentu. Následujících 7 rad vám pomůže na webu se pochlubit kvalitním výsledkem, co nezapadne mezi e-bookový balast, kterého se na internetu povalují gigabajty.

1. 100% znalosti jako hlavní ingredience

E-book by měl prokázat vaši odbornost. Proto vybírejte výhradně z témat, kterým perfektně rozumíte. Praktické a přínosné informace hezky pohromadě – to je klíč k úspěchu. A také důvod, proč vaše dílo udělá skvělý dojem. Jestli na stránkách naservírujete jen povrchní a pochybnou „vatu“ bez přidané hodnoty, celé vaše úsilí vytváření ebooku bude zbytečné.

Ukažte čtenářům/zákazníkům, že jste profík, který se vyzná. Samozřejmě ale nejde o to sepsat vysoce expertní elaborát, co pochopí jen vaši kolegové. Účelem knihy je předat cílovému publiku cenné rady, inspirovat ho a pomoci mu.

2. Kvalitní plán ušetří spoustu práce

Jakmile promyslíte téma, sestavte plán/osnovu. Musíte vědět, odkud kam se chcete dostat. Jinak po několika dnech zjistíte, že při psaní přebíháte od jednoho problému ke druhému a vzniká chaos.

Jasně vymezte, co zahrnete do úvodu, jakým bodům se budete věnovat v hlavní části e-booku a jak ho završíte. Vymyšlením schématu stanovíte hranice popisované oblasti a dostatečně ji zúžíte.

3. Méně je více

I když se „parametry“ výsledného dokumentu odvíjí od konkrétního záměru, u e-booku, co primárně slouží jako propagační nástroj, se nepouštějte do tvorby obsáhlé bichle. Raději si zásobu informací nechte do pokračování. Z potenciálu bonusového obsahu v podobě elektronické knihy tak vytěžíte mnohem více.

Vystačíte si s 15–20 stranami. Lidé tak váš výtvor snadno přečtou a rychleji se tak dostanou do další fáze, tedy k tomu, co po nich budete chtít.

e-book je krátký a výstižný

4. Když obrázky, tak kvalitní

Než rozmazané nebo jinak nevyhovující fotky, to raději žádné. Jděte po kvalitě, nikoliv kvantitě. Vytvořený ebook nemusí být plný fotek. Často stačí jen pár, zato krásných a jedinečných. Při hledání se podívejte do zdrojů, na které jsme vás upozornili ve speciálním článku o obrázcích na web volně ke stažení.

5. Vyzývejte, směrujte, pobízejte

Možnosti e-booku jako atraktivní reklamy sahají mnohem dále, než si myslíte. Ano, sám o sobě zafunguje jako propagace na jedničku. Ale proč byste se měli spokojit jen s tímto standardem? Uvažujte o vytvářeném díle komplexně.

Odkazujte z něj k vám na web, profil na sociální síti či třeba k vyplnění poptávkového formuláře. Nebo na vhodných místech ujistěte čtenáře, že vás v případě dotazů mají co nejdříve kontaktovat.

6. Lákadla číslo jedna: obálka a název

Určitě znáte rčení: „Nesuď knihu podle obalu.“ Je sice hezké, ale teď na něj zapomeňte. Raději si opakujte, že „obal prodává“. Proto nestačí použít klasickou šablonu titulní strany, co najdete v nástrojích kancelářského programu. Výsledek bude působit amatérsky a odbytě. A mnohdy odradí od stažení.

Nalákejte designově povedenou obálkou, které nikdo neodolá. Buď vám ji vytvoří profesionální grafik, nebo si s ní s trochou znalostí dejte práci sami v některé z volně dostupných služeb typu Canva apod.

i obal ebooku musí zaujmout

Podobně důsledně přistupujte i k vymýšlení názvu. Použijte číslovky, otázky nebo magická slovíčka jako „tipy“, „návod“, „průvodce“ a další, která jsou příslibem maximální užitečnosti. Více napoví náš příklad:

  • Takto ano: Jak na správnou údržbu kola: 7 rad přímo od experta
  • Takto ne: Údržba jízdního kola

7. Nevynechejte kontrolu

Odkliknutím tečky za poslední větou ještě nebudete mít hotovo. Než e-book vypustíte přes svůj web do světa, musí projít kontrolou, ideálně od korektora. Misi splníte, když bude text bez jediné chybičky – pravopisné, typografické i jakékoli další. Překlepy a chybějící písmena jsou ostuda, co zbytečně shodí vaši snahu.

 

Už máte svůj e-book? Inspirujte nás i ostatní – podělte se v komentářích!

 

 

V MioWebu se starám o marketing a prodej. Posílám Vám e-maily, hledám a sepisuju pro Vás tipy nejen okolo webů a e-shopů, ale i podnikání a marketingu na internetu, které Vám pomohou se prosadit a vydělávat.

Vytvořte si profesionální web
za pár hodin

Od teď už nepotřebujete programátora.
Web si jednoduše poskládáte sami z desítek připravených obsahových prvků a designových bloků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *