CHCETE SE S NÁMI POTKAT ŽIVĚ A VYŠPERKOVAT SVŮJ WEB?

PŘIJĎTE ZA NÁMI NA WORKSHOP 18.9. V BRNĚ

co má být na homepage webu

Jak vypadá perfektní homepage? Odpovědi na 5 důležitých otázek

Homepage je srdce internetových stránek. Když nefunguje tak, jak má, pokulhává ve výkonu celý web. Vyplatí se proto věnovat jí při tvorbě či úpravě webovek zvláštní pozornost. V tomto článku v kostce shrneme, co by určitě měla uživatelům předávat, aby skvěle plnila všechny své role. Protože kvalitní úvodní stránka budí důvěru, upoutává pozornost, dělá dojem. Jasně a stručně – právě homepage často rozhoduje o tom, jestli se o vás návštěvník bude dál zajímat a prokliká se třeba až ke konverzi.

Pamatujte na to, že na domovské stránce musí panovat souhra. Povedený design „jde ruku v ruce“ se zajímavým a užitečným obsahem a přehledná struktura s funkčností. Takže pokud po přečtení následujících řádků vyladíte texty a další prvky, doporučujeme poté ještě ověřit, zda jsou v pořádku i další zmíněné vlastnosti. A teď už pojďme zjistit, na jakých 5 otázek by měla ideální homepage odpovídat.

1. Kdo jste?

Každý, kdo na váš web zavítá, musí během několika málo okamžiků s jistotou vědět, kdo jste. Možná vám to přijde jako samozřejmé, ale dejte si na to pozor. Provozovatelé stránek nahlíží na svou prezentaci zkresleně a to, co jim přijde zřetelné, může u nezainteresovaného člověka budit úplně opačný dojem. A jak zjistíte, že se prezentujete srozumitelně? Zkuste homepage ukázat třeba 10letému dítěti. Nebo naopak nějakému seniorovi. Pak se ho zeptejte, co si z prohlídky odnáší. Dokáže přesně vyjádřit, čím se zabýváte? Tato doporučení samozřejmě platí i pro druhý bod.

testujte homepage

Nejste si jistí homepage? Nechte ji testovat uživatele na PC, tabletu i mobilu

Jde tedy o to předat zásadní informace o vás i uživatelům, kteří úvodní stránku jen narychlo přejedou očima. Ale netkví to jen v textech (kterých nesmí být moc), soustřeďte se na to, aby bylo vidět logo či název společnosti, případně stručný popisek. Nebo to všechno vyjádří homepage jako celek.

Když prodáváte dřevěné hračky a už v úvodu ukážete třeba nejprodávanější kousky za poslední měsíc, bude jasné, že jste e-shop s tímto sortimentem. Ale pokud byste domovskou stránku v tomto případě pojali jen jako jakousi vizitku, kde velkou část plochy vyplňuje fotka šťastného dítěte, co si hraje, může uživatel jen hádat, co u vás najde.

2. Co děláte/nabízíte?

Dostali jsme se k další otázce, kterou bychom mohli spojit s tou první. Protože lidé musí mít během pár vteřin, co se ocitnou na vaší homepage, jasno i v tom, s čím jim pomůžete. Nesmí proto chybět nástin vašich služeb (bližší popis si nechte na příslušnou podstránku).

Stačí v jedné či dvou větách shrnout, co děláte. Nezůstavejte ale u „suchého“ vyjádření bez nápadu. Vyrábíte krmivo pro psy? Zkuste to rozvést a „zabrnkat“ na tu správnou notu. Bude čtyřnohý miláček vašich zákazníků díky granulím od vás maximálně spokojený a zdravý? Není účelem si něco přikrášlovat, ale podat to atraktivním způsobem. S tím souvisí i vizuál. Ale to už jsme připomínali na začátku.

Napadlo vás teď, že mnoho dokáže „říci“ i skvělý slogan? Souhlasíme. Jen vždy myslete na hranici mezi pochopením a nepochopením, která je hodně tenká. Složité metafory či nejasná přirovnání způsobují zbytečné zmatky. Jestli se ani tak nechcete vzdát originálního a sofistikovaného claimu, který používáte, rozhodně ho doplňte vysvětlením.

3. Čím jste výjimeční?

Jedním ze základních pravidel úspěšného marketingu je vtisknout svému podnikání osobitou tvář. Odlišit se. Mít konkurenční výhodu. Můžete to pojmout přes design a „maskota“ nebo se spolehnout na výjimečnost svých služeb. Úvodní stránka by měla na uživatele zapůsobit i tak, aby mu utkvěla v paměti. Buď si vás zapamatuje díky neotřelému vzhledu webu, nebo nabídce. Anebo mu dáte oba důvody.

Proto už na homepage definujte, proč by se na vás měl obrátit. Nabízíte dopravu zdarma? Nebo bezplatně vytvoříte návrh realizace zakázky? Působíte v oboru už 10 let a získali jste X certifikátů? Nezastrkujte tyto informace někam do hlubin webu. Vystavte je – textem, ikonkami, bannerem…

doprava zdarmaMáte dopravu zdarma? Dejte to zákazníkům vědět pomocí banneru

4. Jaké další informace a kde u vás návštěvník najde?

Na domovské stránce nesmí chybět menu, které stručně informuje, co dalšího se na webu nachází. A také umožňuje dostat se k těmto „skrytým“ částem na jedno či dvě kliknutí. Vyvarujte se ale jeho zahlcení. Nemusí vést na úplně všechny podstránky, to pak ztrácí svou funkci přehledné navigace.

Takže když například nabízíte ubytování v penzionu a máte na webu deset galerií, obvykle stačí ukázat cestu do té hlavní, ze které vedou odkazy dále. Čím více položek do menu zahrnete, tím hůře se v něm bude uživatel orientovat.

5. Co má návštěvník udělat?

A na závěr se nebojte uživatele trochu „popostrčit“. Představili jste se mu dokonalou homepage. Využijte toho, že jste si získali jeho pozornost, a splňte některý ze stanovených cílů webu. Chcete, aby vás kontaktoval přes formulář? Nebo aby zkoukl akční nabídku pro tento měsíc? Naveďte ho výzvami k akci. Můžete je překládat v podobě hezkých tlačítek, někde si vystačíte i s jednoduchým textem. Nespoléhejte se na to, že si váš návštěvník sám určí, co dál. Když ho nasměrujete, jednoznačně u vás stráví více času. A pak bude zase o krok blíže k přeměně v zákazníka.

 

 

V MioWebu se starám o marketing a prodej. Posílám Vám e-maily, hledám a sepisuju pro Vás tipy nejen okolo webů a e-shopů, ale i podnikání a marketingu na internetu, které Vám pomohou se prosadit a vydělávat.

Vytvořte si profesionální web
za pár hodin

Od teď už nepotřebujete programátora.
Web si jednoduše poskládáte sami z desítek připravených obsahových prvků a designových bloků.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *